Volvo S70i V70: dwadzieścia lat od debiutu


Volvo S70i V70: dwadzieścia lat od debiutu
2016-09-26
W drugiej połowie 1996 roku na rynku pojawiła się nowa szwedzka gwiazda. Model S70 i jego odmiana z nadwoziem kombi - V70 – zmieniły wizerunek samochodów Volvo i do dziś uważane są za niezawodne, solidne pojazdy. Samochody zastąpiły model 850, który produkowany był pomiędzy 1991 a 1996 rokiem. Po swoim cieszącym się doskonałymi opiniami poprzedniku odziedziczyły platformę podłogową Volvo P80 i część elementów. Prezencja S70 i V70 była jednak zupełnie inna. Zaokrąglone nadwozie, a także zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia nadawały samochodom tchnienia nowoczesności. Pozostało jednak jeszcze miejsce na dyskretną elegancję. To sprawia, że nawet dziś S70 czy V70 nie wydają się anachroniczne, a nawet potrafią przyciągnąć wzrok. W porównaniu z modelem 850 przeprojektowano również wnętrze i zegary. Postęp miał miejsce również tam, gdzie zwykle nie sięga wzrok użytkownika. Łącznie dokonano ponad 1800 zmian.

S70 przy długości 4,67 m dysponował rozstawem osi na poziomie 2,67 m. Rozstaw osi modelu V70 wynosił 2,76 m. W 1999 roku dokonano kosmetycznych zmian w obydwu modelach. Pod maskę trafiały silniki o pojemności od 2,0 do 2,5 l. Zwolennicy motorów wysokoprężnych musieli zadowolić się jednostką 2,5 l rozwijającą 140 KM i 290 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Znacznie szerszy wybór mieli ci, którzy zdecydowali się na wersję benzynową.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Podstawową jednostką był dwulitrowy silnik o mocy 126 KM i 170 Nm, który rozpędzał Volvo S70 do „setki" w 11,7 s. Ta sama jednostka wzbogacona o doładowanie osiągała już 180 KM i 240 Nm, dzięki czemu auto było znacznie żwawsze. Zwolennicy motorów wolnossących mogli zdecydować się na 2,5-litrowy, pięciocylindrowy silnik o 10 lub 20 zaworach. Rozwijał od odpowiednio 144 KM i 206 Nm oraz 170 KM i 220 Nm. Silnik 2,4 T (193 KM i 270 Nm) rozpędzał S70 do 100 km/h w 7,8 sekundy. Ten wynik i dziś robi dobre wrażenie. Dla tych, którym i to wydawało się za mało imponującą wartością, przewidziano odmianę R z doładowanym silnikiem 2,3 l (250 KM, 350 Nm), pozwalającą na wykonanie sprintu do „setki" w 6,8 sekundy.

Produkcję Volvo S70 i V70 zakończono w roku 2000. Powstało 243 078 sztuk wersji z bagażnikiem i 319 832 sztuki kombi.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

JK PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl