Volvo Cars znowu buduje samochody opancerzone dla osób wymagających szczególnej ochrony


Volvo Cars znowu buduje samochody opancerzone dla osób wymagających szczególnej ochrony
2019-08-29
Volvo po latach przerwy przywraca do swojej oferty samochody opancerzone. Volvo XC90 Armored będzie budowany przez dział samochodów specjalnych Volvo Cars.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Wszystkie jego elementy zostały opracowane tak, by zapewnić komfort i bezpieczeństwo osobom wymagającym szczególnej ochrony. Oto szczegóły tego niezwykłego auta.

Zapotrzebowanie na samochody opancerzone na świecie cały czas rośnie. Producenci oferują auta o różnym poziomie opancerzenia i odporności na atak. Do Volvo Cars wpływały liczne prośby o opracowanie modelu XC90 o podniesionym poziomie ochrony. Zadanie opracowania takiego kuloodpornego pojazdu powierzono działowi aut specjalnych, który ma duże doświadczenie w budowie samochodów policyjnych, wozów strażackich i różnych pojazdów specjalistycznych. Co ciekawe, pierwszy pojazd specjalny Volvo został dostarczony równo 90 lat temu. Był to samochód policyjny.

– Opancerzone Volvo XC90 może pochwalić się certyfikowanym stopniem ochrony VR8 * (VPAM BRV 2009 / ERV 2010). Postawiliśmy sobie za cel, aby mimo wysokiego poziomu ochrony zachować dobre właściwości jezdne samochodu – powiedział Stephan Green, dyrektor marketingu w dziale Special Vehicles Volvo Cars.

Prace nad rozwojem samochodu z opancerzeniem na poziomie VPAM VR8 rozpoczęto nieco ponad dwa lata temu. Certyfikowany wskaźnik VPAM VR8 oznacza, że ​​samochód jest odporny na ostrzał z każdej możliwej strony (360 stopni) i jest odporny na działanie wybuchów na zewnątrz.

Swój specjalny, wzmocniony pojazd firma Volvo zbudowała na bazie modelu XC90 T6 AWD Inscription. Jego kabina jest na tyle duża, aby pasażerowie nie odczuwali dyskomfortu z powodu zastosowanych materiałów, chociażby grubszych drzwi, czy szyb. Auta budowane są w szwedzkiej fabryce Torslanda, pod Goeteborgiem. Stamtąd trafiają do firmy TRASCO w niemieckiej Bremie, która od lat specjalizuje się w opancerzaniu aut.

– Produkcja jest sklasyfikowana według rygorystycznych procedur i nadzoru w celu osiągnięcia określonych wymagań balistycznych – mówi Green.

Stalowy pancerz o podwyższonej wytrzymałości ma grubość 10 milimetrów, a grubość szyb sięga nawet 50 milimetrów. Takie opancerzenie waży dodatkowe 1400 kilogramów. To oznacza, że „kuloodporne” XC90 z kompletem pasażerów może ważyć nawet 4,5 tony. Aby poradzić sobie ze zwiększoną masą, samochód jest wyposażony w podwyższone zawieszenie i nowe hamulce.

– Produkcja jest wykonywana z najwyższą dbałością, co jest konieczne, aby spełnić wyjątkowo wysokie wymagania stawiane tej klasie aut opancerzonych. Staramy się, aby samochód zachował swoje właściwości pomimo licznych wzmocnień i dużej masy. Pancerz jest dyskretnie wkomponowany w bryłę auta. Na zewnątrz wóz ledwo odróżnia się od standardowego XC90. Każdy klient ma również swoje unikalne wymagania, które spełniamy dzięki niestandardowej produkcji – mówi Green.

Volvo XC90 Armored (mocniej opancerzone) jest już dostępne na specjalne zamówienie, a pierwsze opancerzone auta trafią do klientów pod koniec bieżącego roku.

Volvo Cars opracowuje także inną wersję o lżejszym stopniu opancerzenia. W ten sposób producent będzie miał kompletną gamę takich aut, przy czym lżejsze wersje będą dostępne na bazie zarówno XC60 T6 AWD lub XC90 T6 AWD.

Lekko opancerzone pojazdy będą oferowane osobom i firmom działającym w krajach, w których istnieje zwiększona konieczność ochrony przewożonych osób. Tego typu auta kupują także służby bezpieczeństwa, policji, korpus dyplomatyczny, itp.

Lżej opancerzone Volvo trafią głównie na rynki Ameryki Łacińskiej i Europy. Modele bazowe trafiają z europejskich fabryk do Brazylii, gdzie istnieje duży popyt na tego typu samochody, a miejscowe firmy są doświadczone w tego typu modyfikacjach. Te lżejsze auta będą oferowały niższy stopień odporności balistycznej, ale także przejdą rygorystyczne testy. Ich głównym zadaniem jest wytrzymanie ostrzału z broni krótkiej.

Masa samochodu jest zwiększona zaledwie o 250 kilogramów, ale i tak wymaga to wzmocnienia układu hamulcowego i zawieszenia. Oznacza to, że podstawowe właściwości takich pozostają w dużej mierze niezmienione w porównaniu ze standardowym samochodem.

Rozpoczęcie sprzedaży tych samochodów zaplanowano na pierwszą połowę 2020 roku.

Wyjaśnienie skrótów

VPAM – Vereinigung der Prüfstellen für angriffshemmende Materialien and Konstruktionen

BRV 2009 – Standard certyfikacji odporności balistycznej

ERV 2010 – Norma dotycząca badania odporności na wybuch

VR8 – Ocena wskazująca poziom opancerzenia i odporności samochodu

Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

JK PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl