Volvo 440 – 30. urodziny samochodu, który wyprzedzał swój czas


Volvo 440 – 30. urodziny samochodu, który wyprzedzał swój czas
2018-10-12
Model 440 pokazano po raz pierwszy w czerwcu 1988 r. Był to 5-drzwiowy samochód rodzinny, dzielący technikę i technologie ze sportowym coupe 480. Tym samym Volvo zademonstrowało na bardzo serio, że przedni napęd to odpowiedni kierunek w rozwoju aut.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Prace nad samochodem, który później nazwano „440”, zaczęły się jeszcze w roku 1978. Był to nowy projekt, który miał przeprowadzić firmę Volvo i jej samochody w przyszłość. Zabawa polegała na swobodnym myśleniu i dążeniu do gwiazd – więc cały projekt nazwano „Galaxy” („galaktyka”).

We wrześniu 1980 r. gotów był pierwszy prototyp z napędem na przednie koła. Choć jego zadaniem było testowanie najróżniejszych funkcji, jego wygląd już wówczas bardzo przypominał samochód, który później nazwano „modelem 440”. Prototyp jednak nosił nazwę G4 i nosił już cechy, do których dążyło Volvo. Miał przedni napęd, dawał radość z prowadzenia. Wnętrze było przestronne, ale wymiary zewnętrzne pozostały kompaktowe.

Projekt „Galaxy” zaowocował sporo potem stworzeniem aż dwóch modeli. Większy, 850, zaprezentowany w lecie 1991 roku, miał największy wpływ na rynek, ale to program 400 jako pierwszy przyniósł owoce już w kilka lat wcześniej. Tę część projektu przejęły firmy podległe Volvo w Holandii w roku 1992 – i to tam kontynuowano prace rozwojowe.

Pierwszym z nowych, przednionapędowych modeli Volvo było sportowe coupe 480, które oficjalnie zaprezentowano na salonie genewskim w 1986 r. Choć był to model niszowy, zrobił ogromne wrażenie i przetarł drogę dla pokazanego w dwa lata potem 440 – auta, które zdobyło mnóstwo klientów w klasie średniej niższej.

Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

JK PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl