Osiem faktów o Volvo 440, których nie znaliście


Osiem faktów o Volvo 440, których nie znaliście
2018-10-24
Volvo 440 obchodzi w tym roku swoje 30. urodziny. Był to popularny rodzinny model, który pozwolił szwedzkiej marce zdobyć nowych klientów. Poznaj kilka ciekawostek o tym samochodzie.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:
  1. Volvo 440 było także dostępne w wersji policyjnej – było wykorzystywane jako standardowy radiowóz zarówno przez krajowe siły policyjne, jak też przez lokalne służby porządkowe w takich krajach, jak Holandia.
  2. Seria 400 nigdy nie była oferowana w wersji kombi, ale dwie zewnętrzne firmy designerskie proponowały swym klientom takie odmiany. ASC Detroit ze Stanów Zjednoczonych stworzył design i plany konstrukcyjne, zaś francuski Heuliez zbudował prototyp 440 kombi. Jeden z tych samochodów stanowi dziś element kolekcji w Muzeum Volvo.
  3. Projekt Volvo 440 stworzył Peter van Kuilenburg, designer w Volvo Car B.V., ale jego kształt bazował na prototypie G4, narysowanym przez szefa Działu Designu – Jana Wilsgaarda.
  4. Pewna holenderska firma oferowała zestaw do przeróbki na kombi. Klapa bagażnika była usuwana i w jej miejsce montowano dach, boczne okna i klapę z włókna szklanego. Volvo nie miało z tym nic wspólnego – nawet nie wyraziło zgody na takie zabiegi „tuningowe”.
  5. W roku 1992 w serii imprez rallycrossowych brało udział Volvo 440, do którego zamontowano silnik Volvo 2.3 16V o mocy 715 KM. Auto to miało także napęd 4×4.
  6. Model 440 Turbo był seryjnie wyposażany w komputer podróżny, który wyświetlał zużycie paliwa, średnią prędkość, zasięg, temperaturę oleju i płynu chłodzącego, a także temperaturę zewnętrzną. Po włączeniu zapłonu, wyświetlacz pokazywał komunikat „OK”, jeśli poziom oleju był prawidłowy.
  7. 1 grudnia 1991 r. Volvo Car B.V. zakończyło produkcję serii 400. Dalszym wytwarzaniem zajęła się firma NedCar B.V. Nowy producent był wspólną własnością rządu holenderskiego, Volvo Personvagnar AB oraz Mitsubishi Motors.
  8. Poprzednikiem serii 400 był pojazd koncepcyjny LCP 2000. Projekt „Light Component Project” zapoczątkowano w roku 1983, a jego produktem był ultralekki pojazd, w pełni jeżdżący. LCP 2000 stworzono z różnych lekkich materiałów. Miał poprzecznie zamontowany silnik i napęd na przednie koła.

Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

JK PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl