Ciekawostki o Volvo 164
Prestiżowe Volvo 164 obchodzi 50-lecie swojego debiutu. To model wyjątkowy nie tylko z powodu wyższego poziomu luksusu, ale też ciekawej historii. Oto kilka najciekawszych faktów dotyczących tego modelu.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
1. Tylko jedno Volvo 164 przerobiono na ambulans. Wydział Pojazdów Specjalnych Volvo zlecił wyprodukowanie prototypu, który był wyraźnie wyższy i miał wydłużony rozstaw osi. I choć powstał tylko jeden taki pojazd, był on prawdziwym wstępem do produkcji ambulansów, które później wytwarzano na bazie modelu 265.
2. W roku 1974 produkcję 164 przeniesiono do Kalmaru. Jak na tamte czasy, metody wykorzystywane w nowej fabryce Volvo były bardzo nowoczesne. Samochody przesuwane były na akumulatorowych, elektrycznych platformach kontrolowanych przez zatopione w podłożu pętle indukcyjne. Samochody były składane przez zespoły pracowników. Robotnicy po kolei wykonywali różne funkcje, w tym nadzorcze, możliwa była też rotacja zadań w przypadku niektórych zadań produkcyjnych.
3. Prototyp luksusowego coupe Volvo 262C, który powstał we Włoszech, bazował na modelu 164. Karoseryjnik Coggiola przekonstruował go na model dwudrzwiowy, który wyglądał niemal identycznie jak samochód, który wszedł do produkcji seryjnej. Główną różnicą był przedni pasa – w prototypie taki sam, jak w 164.
4. 6-cylindrowy silnik B30 z Volvo 164 był wykorzystywany do wielu pojazdów produkowanych przez Volvo dla potrzeb szwedzkiej armii. Volvo Penta produkowało także wersję tego silnika do zastosowań nawodnych, wyposażoną w 3 gaźniki.
5. Stoisko włoskiej stajni stylistycznej Zagato zdobiło na genewskim salonie w roku 1970 sportowe coupe o nazwie 3000 GTZ. Miało ono pod maską silnik B30 i technicznie było modelem 164 Volvo. Podobno ten jedyny prototyp wciąż jeszcze istnieje.
Nadesłał:
JK PR
|