Zawieszenie – coś co powinno w samochodzie zawsze działać!


Zawieszenie – coś co powinno w samochodzie zawsze działać!
2016-03-15
Zawieszenie w samochodzie jest najczęściej ignorowanym układem. Ludzie udając się do mechaników najczęściej skupiają się na tym, by silnik działał jak brzytwa, klimatyzacja była wyczyszczona, oleje zmienione i opony założone odpowiednie na dany sezon.

Niestety, fakt, że zawieszenie nie jest wymieniane ani regenerowane może przełożyć się na niebezpieczne podróżowanie samym samochodem. Zobacz co warto w nim zrobić.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Wydawać by się mogło, że to silnik jest najważniejszym elementem samochodu. Jeżeli on dobrze nie działa, nie ma szans, aby korzystać z samochodu. Jednak ile to razy na ulicy widzimy biały dym wydobywający się z wydechu w silnikach diesela? Nie, nie wybiera papieża, a informuje o fakcie, że jest.. zepsuty. Ale może dalej jeździć. Inaczej sprawa wygląda z zawieszeniem. Mechanika Warszawa Włochy tego układu jest niezwykle skomplikowana, a tym samym jeden mały błąd, problem, awaria może zakończyć się tragicznie. Dlatego nie można tego ignorować. Zapytaliśmy się Pana Waldemara, osobę która prowadzi mechanik Warszawa Włochy od paru lat, jak często zwraca uwagę klientom o problemach z zawieszeniem.

„Mogę powiedzieć z ręką na sercu, że praktycznie co drugi nasz klient ma problem z zawieszeniem. Przychodzą do nas z drobnymi naprawami – coś mu stuka, ściąga więc nalegają, aby sprawdzić zbieżność. Jednak nawet ją regulując, problem powróci jak bumerang, ale nie każdy jest w stanie to zrozumieć. Dlatego często apelujemy, żeby wymienić amortyzatory czy stabilizatory drążków. Klientów przeraża cena, układu zawieszenia nie należy do najtańszych, ponieważ to części są najdroższe. Ale biorąc pod uwagę, że wymienia się je co 60-80 000 kilometrów, to koszty nie są takie kosmiczne. Niestety, duża część osób twierdzi, że poczeka, a samochód na każdej nierówności pływa, buja się i stwarza duże niebezpieczeństwo.”

Niestety prawda jest brutalna i najłatwiej to zaobserwować na rynku pojazdów wtórnych. Praktycznie każdy z nich wymaga kompletnego remontu zawieszenia. Mechanika takich układów jest skomplikowana – jeżeli auto jest nowe, im starsze, tym elementy łatwiej się wymienia, nie trzeba godzinami przesiadywać i wszystkiego rozbierać. Części też stają się tańsze. Szacuje się, że na kompletny remont z kosztami części takich układów w samochodach, które jeżdżą już dekadę, należy wydać minimalną pensję, jaka jest teraz w Polsce. Z jednego puntu widzenia są to kosmiczne koszty, ale biorąc pod uwagę, że remont komplety zawieszenia wykonuje się raz na kilka lat (w zależności od tego ile kilometrów wykonuje się samochodem w ciągu roku). Dlaczego tak ważne jest, aby wykonywać regularnie naprawy zawieszenia? Jest to układ odpowiedzialny za prowadzenie całego samochodu. To on jedzie, skręca, reaguje na każdy ruch kierownicą. W razie zagrożenia, felerny, niesprawny może nie odczytać naszych sygnałów lub zbyt późno zadziałać, a tym samym przyczynić się do wypadku czy stłuczki. A wtedy koszty naprawy będą znacznie wyższe, nie mówiąc już o wzroście opłat za składkę ubezpieczeniową.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

infomoto

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl