Reklama internetowa – jak robić to skutecznie i tanio?
Promowanie swojej strony w internecie wcale nie musi być kosztowne i skomplikowane. Aktualnie do wyboru mamy pełną gamę metod e-marketingu, które pozwalają nam na uzyskanie bardzo dobrych rezultatów bez przepłacania. Co warto wziąć pod uwagę?
W ramach reklamy internetowej możemy korzystać z wielu różnych metod promocji. Mogą koncentrować się na prezentacji boksów reklamowych wraz z grafikami lub treścią, mogą odbywać się w wyszukiwarkach internetowych lub wykorzystywać fora i serwisy społecznościowe. To właśnie dzięki tak dużej różnorodności marketing internetowy jest obecnie bardzo popularny.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Reklama w wyszukiwarkach internetowych
Gdy chcemy promować swoją stronę internetową efektywnie, warto pomyśleć o skorzystaniu z tak zwanego marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Zaliczają się do niego przede wszystkim pozycjonowanie, w skrócie SEO, a także kampanie linków sponsorowanych Google AdWords.
Pozycjonowanie to metoda polegająca na wyniesieniu adresu strony internetowej na jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce internetowej. Gdy strona jest dobrze pozycjonowana, jej adres dla konkretnych słów kluczowych pojawia się najwyżej. Wtedy wzbudza największe zainteresowanie internautów, co przekłada się na większą liczbę odwiedzin na stronie i na lepsze zyski.
Kampanie linków sponsorowanych AdWords polegają z kolei na wykorzystaniu narzędzi udostępnianych przez Google. Także prezentują one reklamę w wyszukiwarce, ale w formie wydzielonych boksów pojawiających się tuż pod okienkiem wyszukiwania lub w panelu bocznym. To także skuteczna i przy tym przystępna cenowo metoda, której koszty możemy przystosować do swojego budżetu.
Reklama w serwisach społecznościowych
Jeżeli zależy ci na skutecznej promocji swojej firmy, nie zapominaj o tym, jak duże znaczenie mają obecnie media społecznościowe. Także możemy wykorzystać je do promocji naszej strony i zachęcić do skorzystania z oferty wielu klientów.
Najczęściej prowadzi się w tym zakresie reklamę na Facebooku. Podstawa to fanpage, który będzie koncentrować naszych fanów. Możemy również prowadzić reklamę z użyciem narzędzi oferowanych przez serwis – jej plusem jest możliwość profilowania, czyli możemy określić, komu nasz przekaz będzie wyświetlany, by zwiększyć jego skuteczność.
Oprócz Facebooka możemy też promować się w innych serwisach społecznościowych na podobnej zasadzie, na przykład na Facebooku, Twitterze, YouTube czy LinkedIn.
E-mail marketing
Na koniec warto wspomnieć o jednej z najstarszych metod promocji w sieci, czyli o e-mail marketingu. Polega on na przesyłaniu do odbiorców wiadomości e-mailowych. Warto przy tym wskazać, że najlepszą skuteczność osiągniemy tylko wtedy, gdy będą to wiadomości chciane, na przykład przesyłane do klientów, którzy zapisali się do newslettera.
Gdy chcesz mieć pewność, że promocja twojej strony w internecie będzie skuteczna, skorzystaj ze wsparcia ekspertów w tej dziedzinie. Agencja OnlineGroup zapewnia kompleksową obsługę w tym właśnie zakresie.
Nadesłał:
infomoto
|