Program testowy Polestar 1 ocenia doświadczenia kierowców
Program testowania i ewaluacji Polestar 1 verification prototype (VP) kontynuuje przygotowania do gotowości produkcyjnej przewidzianej na połowę 2019 r.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Poza testami zderzeniowymi, ewaluacją aerodynamiczną i próbami drogowymi, najważniejszymi obszarami poddawanymi ocenie są dynamika układu jezdnego oraz doświadczenia kierowców.
Polestar to osiągi, ale rozumiane jako o wiele więcej niż po prostu przyspieszenie. Wg Thomasa Ingenlatha, CEO Polestar, ogromnie ważne jest też, jakie odczucia budzi Polestar 1 w czasie jazdy, w czasie użytkowania.
W najnowszych testach priorytetami były responsywność układu kierowniczego oraz kalibracja wektorowania napędu, oceniane po dostrajaniu podwozia i resorowania w prototypach z roku 2018.
Główny kierowca testowy Polestara, Joakim Rydholm, tak to opisuje: Za każdym razem, kiedy prowadzisz Polestar 1, musisz natychmiast czuć, że to ty tu rządzisz, że samochód jest gotów wykonać twoje polecenia, niezależnie od tego, czego by one dotyczyły. To jest auto klasy GT, które musi być łatwe w prowadzeniu i komfortowe w codziennym użytkowaniu, mające płynnie i cicho działający hybrydowy zespół napędowy – ale zdolny również do oddania w czasie rzeczywistym do dyspozycji monstrualne 600 KM i 1000 Nm, kiedy tylko kierowca sobie tego zażyczy.
Kolejna faza prototypowa, która rozpocznie się na początku 2019 r., obejmuje pierwsze samochody wyprodukowane w otwieranym niedługo Polestar Production Centre w Chengdu, Chiny. Będzie to ostatnia seria prototypowa przed skonstruowaniem samochodów przedprodukcyjnych już według finalnych specyfikacji i standardów jakościowych.
Nadesłał:
JK PR
|