250 000 pojazdów Scania połączonych w ramach sieci
Usługi telematyczne od wielu lat stanowią integralny element oferty Scania. System jest stale rozwijany, a liczba pojazdów Scania połączonych w ramach sieci przesyłania informacji przekroczyła już ćwierć miliona. Obecnie obejmuje ona 2/3 pojazdów, wprowadzonych do ruchu w ciągu ostatnich 5 lat. - Transport drogowy stoi u progu fundamentalnego zwrotu ku bardziej zrównoważonym środowiskowo rozwiązaniom transportowym. Cyfryzacja i usługi łączności odegrają w tym procesie kluczową rolę - komentuje Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania CV AB.
Transport bardziej efektywny
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Zgodnie z nową strategią firmy, przedstawiciele Scania chcą rozwijać bardziej wydajny, lepiej zorganizowany i bezpieczniejszy transport, wykorzystujący w coraz większym stopniu paliwa alternatywne. Tym samym Scania będzie mogła zachować pozycję lidera zrównoważonego transportu.
Jednym z najważniejszych elementów strategii jest rozwijanie usług łączności, które Scania jako pierwsza zaoferowała w ramach standardu. Obecnie ponad 50 000 klientów na całym świecie może korzystać ze szczegółowych danych o eksploatacji floty, która globalnie obejmuje już ćwierć miliona pojazdów.
- Coraz większy odsetek naszych przychodów stanowią usługi związane z łącznością i innymi obszarami eksploatacji pojazdu. W ubiegłym roku około 5 proc. przychodów Scania było pośrednio lub bezpośrednio związanych z systemami łączności w pojazdach - dodaje Henriksson.
Mniej marnotrawstwa
Usługi telematyczne umożliwiają znaczne organicznie marnotrawstwa w transporcie i wpływają na zwiększenie dyspozycyjności floty. Ma to istotne znaczenie w biznesie, dla którego każdy dzień postoju pojazdu oznacza starty. Właściwie dobrane usługi łączności mogą przyczynić się do ograniczenia wydatków na paliwo, stanowiących zazwyczaj 2/3 całkowitych kosztów ponoszonych przez firmę przewozową.
Flota połączona w ramach sieci przesyłania informacji stwarza olbrzymi potencjał do zwiększenia wydajności w różnych branżach, takich jak budownictwo, leśnictwo, czy usługi komunalne. Wykorzystując analizę danych uzyskiwanych w czasie rzeczywistym, rozwiązania Scania pozwalają na korzystanie z maksymalnych możliwości pojazdu, zależnie od z tras, jakimi się porusza i zadań jakie wykonuje. Poprzez usługi łączności i analizy danych klienci Scania uzyskują dostęp do usług na najwyższym poziomie, niezależnie od tego czy działają w trwającym wiele dni transporcie dalekobieżnym, na placu budowy czy w skomplikowanej sieci miejskiego transportu publicznego.
Transport autonomiczny
Inżynierowie Scania pracują także nad rozwiązaniami związanymi z bezprzewodową komunikacją i pojazdami autonomicznymi. Projekty są realizowane we współpracy z firmą Ericsson. Możliwości pojazdów autonomicznych znacznie wzrosną, gdy zostanie wdrożony do użytku rozwijany przez Ericssona standard 5G.
W ramach nowego projektu eksperci Scania zajmą się też opracowaniem pierwszego na świecie systemu transportowego wykorzystującego zintegrowane konwoje w Singapurze. Za pomocą bezprzewodowej komunikacji dystans między pojazdami ciężarowymi i autobusami będącymi w ruchu będzie mógł zostać bezpiecznie zmniejszony. Pozwoli to na zmniejszenie oporów powietrza i ograniczenie zużycia paliwa. Usługi łączności umożliwiają też dostęp do aktualnych informacji o pogodzie, korkach oraz innych potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach na drodze.
Scania One
Oferta Scania jest obecnie rozszerzana o gamę usług podnoszących wydajność floty za pomocą otwartej platformy Scania One. Dzięki niej klienci będą mogli korzystać z obecnych i przyszłych usług Scania i innych usługodawców. Platforma jest dostępna za pomocą urządzeń mobilnych i stacjonarnych.
Nadesłał:
Scania Polska
|