Zimówki do każdej ciężarówki


Zimówki do każdej ciężarówki
2017-11-14
W większości państw europejskich korzystanie z opon zimowych do pojazdów ciężarowych jest precyzyjnie zdefiniowane przez ustawodawcę.

Obowiązek stosowania opon zimowych może być uzależniony od warunków pogodowych, sygnalizacji albo mieć charakter sezonowy, ale zawsze priorytetem jest zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa na drogach. Od niedawna nowe regulacje w tym zakresie zaczęły obowiązywać w Niemczech. Continental już teraz w pełni spełnia wymagania określone w przepisach obowiązujących po zachodniej granicy Polski, oferując nowoczesne opony zimowe do pojazdów użytkowych na każdą oś pojazdu.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

 

Continental rekomenduje montaż opon zimowych na wszystkich osiach pojazdów, ponieważ pozwala to skrócić drogę hamowania na śniegu nawet o 10 metrów. Oferta Continental do pojazdów użytkowych obejmuje opony zimowe, które nie tylko wyróżniają się wysokim poziomem trakcji nawet na mokrej i zaśnieżonej lub oblodzonej nawierzchni, ale także znacznie przewyższają założenia homologacji M+S i spełniają wszystkie normy płatka śniegu na tle gór (3PMSF).

Zmiany dotyczące opon zimowych w Niemczech

Zalecenie, aby w opony zimowe wyposażyć wszystkie osie ciężarówki, jest także zgodne z regulacjami, które mają obowiązywać w Niemczech. Niemiecki związek transportowy DSLV poinformował, że najpóźniej do 1 lipca 2020 roku obowiązek posiadania opon zimowych w okresie zimowym będzie dotyczył nie tylko kół na osiach napędowych, ale także przednich kół sterujących w pojazdach ciężarowych. W przypadku ogumienia wyprodukowanego do 31 grudnia 2017 roku wystarczą opony oznaczone homologacją M+S, ale zasada ta będzie aktualna do końca września 2024 roku. Od 1 października 2024 roku natomiast, jako opony zimowe uznawane będą wyłącznie opony oznaczone symbolem 3PMSF, czyli trzech szczytów górskich i śnieżynki. Kierowcy, którzy będą poruszać się po niemieckich autostradach w okresie zimowym bez zamontowanego właściwego ogumienia, będą musieli liczyć się z mandatem w wysokości 60 euro. W przypadku właściciela pojazdu, który zezwolił na jazdę z nieodpowiednimi oponami lub zlecił wykonanie trasy, będzie musiał zapłacić dodatkowo 75 euro grzywny.

Zimówki Continental dla ciężarówek

W gamie opon zimowych Continental Scandinavia znajdziemy ogumienie do samochodów ciężarowych używanych zarówno w ruchu dystrybucyjnym (rozmiary 17,5 i 19,5 cala), jak
i w transporcie dalekobieżnym (rozmiar 22,5 cala).
Opona HDW 2 Scandinavia zapewnia optymalną przyczepność oraz możliwie najlepszą trakcję przy zróżnicowanych warunkach atmosferycznych. Specjalna geometria bieżnika z licznymi poprzecznie postrzępionymi lamelami zapewnia najwyższą krawędź natarcia do powierzchni drogi. Rzeźba bieżnika opony została zoptymalizowana pod kątem współpracy z retarderem.

Model HTW 2 Scandinavia dzięki specjalnym mieszankom gumowym oferuje bezpieczny poziom trakcji na mokrej nawierzchni, śniegu i lodzie, dzięki poprawiającym przyczepność krawędziom i lamelkom. Ponadto opona zapewnia wysokie przebiegi na suchych nawierzchniach dzięki harmonijnemu połączeniu profilu opony, mieszanki gumowej i rzeźby bieżnika.

Dwufazowa budowa bieżnika opony HSW 2 Scandinavia po starciu bieżnika zimowego pozostaje oponą na oś kierującą z mniejszą liczbą lamelek i doskonałymi własnościami dotyczącymi zużycia paliwa. Mieszanka tej opony zapewnia optymalny poziom przyczepności.

Ofertę dopełniają opona naczepowa HTW 2 SCANDINAVIA w rozmiarze 445/45 R19.5 oraz specjalna opona zimowa do naczep klasy megaliner, reprezentujących ważny segment transportu ładunków wielkogabarytowych i ciężkich.

Odpowiednio dobrane opony zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa podczas prowadzenia samochodu ciężarowego, nawet z dużym załadunkiem. Wszystkie opony Continental charakteryzują się optymalną sterownością i utrzymywaniem kierunku jazdy w przypadku osi przedniej, najlepszą trakcją i skutecznością hamowania na osi napędowej, a także znacznie lepszą przyczepnością podczas jazdy w zakrętach czy hamowania w przypadku osi naczepowej.