Wybór odpowiedniego haka holowniczego
Istnieje ogromny wybór haków holowniczych przeznaczonych do holowania przyczep na rynku. Wybierz mądrze, aby uzyskać idealny hak do twojego samochodu i dopasowany do twoich potrzeb
Istnieje ogromny wybór haków holowniczych przeznaczonych do holowania przyczep na rynku. Wybierz mądrze, aby uzyskać idealny hak do twojego samochodu i dopasowany do twoich potrzeb. Nowoczesny projekt samochodu jest tak złożony, że dawno minęły czasy, kiedy można było po prostu kupić byle jaki hak holowniczy. To trochę bardziej skomplikowane. Coraz więcej użytkowników przyczep wybiera zdejmowalny hak holowniczy, w którym tę tylną sekcję, w tym hak holowniczy, można łatwo wyjąć bez użycia dodatkowych narzędzi, dzięki czemu możesz zachować czyste linie z tyłu samochodu, gdy niczego nie holujesz.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Wysokość haka
Upewnij się, że środek kuli znajduje się w odległości od 350 mm do 420 mm od ziemi (gdy pojazd holujący jest w pełni obciążony do masy całkowitej pojazdu). Jest to wymóg prawny, więc zaleca się dwukrotne sprawdzenie. Wybierając hak holowniczy do samochodu terenowego, należy upewnić się, czy jest to belka o stałej wysokości podobna do wysokości wykonanej dla konwencjonalnych samochodów, czy też belka o regulowanej wysokości, która może być ustawiona na odpowiednim poziomie do holowania na drodze. lub jazda po bezdrożach. Wybierając na przykład hak do vw caddy odwiedź stronę internetową autoryzowanego sklepu Volkswagena online – pod adresem www.vwuzytkowe-sklep.pl.
Wysokość urządzenia sprzęgającego
Aby zapewnić optymalną stabilność, przyczepa powinna być wypoziomowana lub lekko pochylona w dół, gdy jest zaczepiona i statyczna, a podczas holowania nie powyżej poziomu.
Luz poziomy w kuli
Upewnij się, że pozostawiłeś co najmniej 65 mm prześwit pomiędzy środkiem kuli haka i najbliższą pionową częścią nadwozia pojazdu. Wymóg ten nie dotyczy pojazdów terenowych.
Odłączające się punkty mocowania kabli
Prawo wymaga, aby wszystkie przyczepy były wyposażone w urządzenie zabezpieczające zapewniające ochronę w mało prawdopodobnym przypadku odłączenia głównego złącza podczas ruchu. Twój hak powinien mieć punkt mocowania na haku holowniczym (nie można go zdemontować), ten punkt jest "przetestowany", aby zapewnić niezawodność. Skontaktuj się z instalatorem lub producentem, jeśli nie możesz go zlokalizować. Przewód odsprzęgający jest zaprojektowany do hamowania przyczepy, jeśli zostanie oddzielona od pojazdu holującego. Po wykonaniu tego, zespół kabli jest zaprojektowany tak, aby się rozdzielił, umożliwiając przyczepie zatrzymanie się z dala od pojazdu ciągnącego. Linę zabezpieczającą należy zamocować w taki sposób, aby nie naprężała się podczas normalnego użytkowania - nawet przy skrajnych ograniczeniach skrętu i przyczepy.
Zablokowanie tablicy rejestracyjnej
Nie należy zasłaniać tylnej tablicy rejestracyjnej samochodu za pomocą haka holowniczego lub innego powiązanego wyposażenia, takiego jak osłona zderzaka. Jeśli twój hak holowniczy lub jakikolwiek z zamontowanych na nim akcesoriów zachodzi na tablicę rejestracyjną, należy go niezwłocznie usunąć, gdy nie holujesz. Tam, gdzie wysokość tablicy rejestracyjnej sprawia, że problemu nie da się uniknąć, należy rozważyć zamontowanie odczepianego haka holowniczego, aby uniknąć trudności z koniecznością regularnego odkręcania ustalonego haka holowniczego.
Jeżeli szukasz oryginalnych części samochodowych do Volkswagena i innych modeli – w tym hak do vw caddy – odwiedź stronę internetową sklepu Volkswagena www.vwuzytkowe-sklep.pl. Znajdziesz tam szeroką gamę produktów Volkswagena w niskich, internetowych cenach.
Nadesłał:
slawek
|
Wasze komentarze (1):
-
~Konrad, 2018-10-12 12:34:26
oj przekonałem się o tym, że wybór haka to bardzo poważna sprawa i ogromna inwestycja, do nowego samochodu w szczególności, moja nowa Toyota na szczęście nie straciła gwarancji dzięki świetnemu doradcy z dobrehaki.pl, kupiłem tam fajny hak z wiązką i do tego adapter, doradzono mi jak i gdzie montować, każdemu radzę uważać na montaż w szególności, żeby nie stracić tego co ważne