Używane auto dla firmy - 4 sposoby jak kupić je korzystnie
Wybór auta dla firmy to moment ekscytujący, ale również pełen pułapek. Nie ulega wątpliwości, że rynek samochodów używanych to często niepewni sprzedawcy, przez których zakup firmowego auta może okazać się nad wyraz kosztowną inwestycją.
Dlatego zanim przedsiębiorca kupi używane auto, powinien sprawdzić, na co zwrócić uwagę podejmując decyzję. Tym bardziej że do rozważania są nie tylko model i marka samochodu, ale również źródło jego pochodzenia oraz sposób finansowania.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
1. Używane auto w firmie. Jak wybrać odpowiednie?
Mierząc się z zadaniem zakupu używanego auta do firmy warto znaleźć równowagę między emocjami a rozsądkiem. Samochód musi być dopasowany do potrzeb. Jeśli prowadzenie firmy wymaga częstych podróży to warto wybrać samochód, który zapewni komfort jazdy, małe spalanie i odpowiednią ładowność bagażnika. Jeśli natomiast w przypadku prowadzonej firmy znaczenie ma wizerunek, warto postawić na samochód, który będzie dobrze prezentował się na parkingu u potencjalnych klientów.
- Odpowiedni dobór samochodu może w istotny sposób wpłynąć na komfort pracy, ale również realnie obniżyć koszty ponoszone w działalności. Ekonomiczny silnik to tylko jeden z elementów. Należy podliczyć również koszty serwisowania, ubezpieczenia, ale również zwrócić uwagę na utratę wartości auta wraz z wiekiem, czyli na szacunkowy koszt, za jaki będzie można później samochód odsprzedać - prognozuje Grzegorz Grodecki, Dyrektor Operacyjny Grupy Masterlease Grupy Masterlease, będącej operatorem platformy Master1.pl
2. Niemiec pod kocem trzymał. Gdzie znaleźć pewne auto?
Podczas przymiarek do zakupu używanego auta na firmowe potrzeby warto zastanowić się nad formą finansowania zakupu oraz dostawcą auta. Ciekawym rozwiązaniem w zakresie samochodów używanych jest zakup auta pokontraktowego, które pochodzi z polskich salonów. Auta te były nie tylko finansowane, ale również profesjonalnie serwisowane przez wyspecjalizowanego operatora – firmę leasingową, która dysponuje historią serwisowania auta, pełną wiedzą na temat ich stanu technicznego oraz przebiegu.
- Kluczową różnicą między autem, które wcześniej służyło we flocie firmy, a samochodem który można znaleźć w komisie samochodowym, jest historia pojazdu. Samochody pokontraktowe to najczęściej 3- czy 4-letnie auta, które dotychczas były regularnie serwisowane. Wcześniejszym właścicielem auta był podmiot udzielający leasingu, któremu zależało, aby auto pozostawało w jak najlepszym stanie technicznym. Często podnoszone są argumenty, że takie auta legitymują się wyższym przebiegiem. Często tak jest, jednak auta pokontraktowe mają ten przebieg udokumentowany. Tymczasem kupując samochód, na przykład sprowadzany z zagranicy, z reguły trudno ustalić jego faktyczny stan - dodaje Grzegorz Grodecki z Masterlease
3. Gotówka, leasing? Jak zapłacić?
Dla wielu przedsiębiorców dogodną formą zakupu auta używanego będzie leasing. Ta forma finansowania niesie za sobą kilka korzyści. Jedną z najważniejszych jest prawo do odliczenia podatku. Biorąc samochód osobowy w leasing, przedsiębiorca może zakwalifikować do kosztów uzyskania przychodów część odsetkową dotyczącą rat leasingowych. Ma też prawo do wprowadzenia samochodu do ewidencji środków trwałych i amortyzowania go w czasie.
Ponadto, odchodzą wszystkie formalności i koszty związane z ubezpieczeniem czy rejestracją pojazdu. Dodatkowo, w razie wypadku czy innego zdarzenia losowego wszelkie ewentualne koszty stają się zmartwieniem finansującego. W przypadku zakupu auta za gotówkę czy na kredyt, koszty te poniesie właściciel pojazdu. Podobnie jest w przypadku ewentualnej szkody całkowitej. Wciąż wielu kierowców nie ma świadomości, że ubezpieczenie AC uzupełnione o tzw. GAP w przypadku całkowitej szkody gwarantuje otrzymanie od ubezpieczyciela zwrot do wartości pierwotnej auta. Dodatkowo na koniec obowiązywania umowy leasingowej kupujący ma możliwość decydowania, co stanie się z samochodem. Może je wykupić, negocjować z finansującym przedłużenie umowy lub odstąpić od wykupu i po prostu oddać auto.
4. Po nowemu. Weź auto w abonamencie.
innowacyjnym produktem na rynku jest abonament aut używanych. Klient otrzymuje możliwość stałego używania samochodu w ramach limitów kilometrów ustalonych w umowie. Jest to forma finansowana zbliżona do leasingu, różni się okresem użytkowania pojazdu. W leasingu minimalnym okresem użytkowania są 24 miesiące. Natomiast w przypadku abonamentu umowa może zostać podpisana nawet tylko na rok.
- Abonament umożliwia stałe użytkowanie pojazdu za ustaloną z góry, a płaconą w systemie miesięcznym kwotę, bez konieczności kupowania samochodu na własność. Można go po prostu użytkować, a po upływie okresu umowy wymienić na nowy. Do tego dochodzi możliwość pełnego serwisowania, przechowywania opon, czy ubezpieczenia bez dodatkowych kosztów. – wyjaśnia Dorota Sutor
Należy pamiętać, aby przed podpisaniem umowy określić szacowany roczny przebieg pojazdu. Z pomocą przychodzą tutaj bardzo obszerne i elastyczne limity przejechanych kilometrów - od 20 000 do 40 000 km rocznie. Nie sposób pominąć innych korzyści, jak możliwość obniżenia miesięcznych kosztów abonamentowych przez wpłatę, możliwości przekazania ubezpieczycielowi do koordynacji wszystkich spraw związanych z ewentualną szkodą, korzystania z serwisu, samochodu zastępczego czy wymiany opon.
Nadesłał:
brandscope
|
Wasze komentarze (1):
-
~szef, 2018-02-02 11:59:54
Rozglądałem się za autami obcne już mają swoje lata i przydałoby się je zmienić. Tivoli patrzyłem 2 lub 4 letnie. Cena znośna i przebieg nieduży. Jak ic innego nie znajdę to biorę.