Transport drogowy a Logistyka 4.0
Continental wspólnie z niemieckim magazynem transportowym „trans aktuell” ponownie zapytali właścicieli firm flotowych jakich rozwiązań potrzebują, aby poprawić efektywność i wydajność biznesu, a także jak wyobrażają sobie przyszłość branży.
Przeprowadzone wiosną tego roku badanie miało na celu sprawdzenie jakie przeszkody muszą pokonać firmy przewozowe, by zrealizować strategię Logistyki 4.0 i w pełni wykorzystać nowoczesne, mobilne usługi wspierające transport drogowy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Obecnie branża transportowa poszukuje rozwiązań w zakresie zwiększania mobilności oraz usprawniania procesów związanych ze stanem technicznym pojazdów i opon. Wszystko po to, by zapobiec nieplanowanym awariom i kosztownym przestojom. Wśród najczęściej wymienianych powodów ograniczonej mobilności operatorzy flot wymienili kilka przyczyn m.in. wysokie natężenie ruchu (67%), awaria opon (40%), uszkodzenie silnika (33%) oraz czas jaki poświęcają na załadunek i rozładunek (33%). Zdaniem respondentów rozwiązaniami, które mogłyby poprawić efektywność prowadzonych operacji są usługi do zarządzania flotą (40%), inteligentne systemy badań i kontroli ogumienia (33%) oraz bieżący monitoring ciśnienia i temperatury w oponie (27%). Ponad połowa ankietowanych (60%) przyznała, że najbardziej interesujące są informacje na temat stanu pojazdu i opon pozyskane w czasie rzeczywistym. Takie systemy pomagają na bieżąco wykrywać ewentualne nieprawidłowości i umożliwiają błyskawiczną reakcję na zdarzenie. To właśnie komunikacja, czyli wymiana danych, pomiędzy pojazdem, zarządcą floty, a partnerem serwisowym kształtuje zakres Logistyki 4.0, która pozwala minimalizować przestoje, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii.
Oponą biznes się toczy
Jak pokazały wyniki badania zarządcy flot coraz większą uwagę przywiązują do jakości montowanego ogumienia i sprawności systemów monitorujących stan opon. Opona nie jest już tylko podzespołem pojazdu, ale stała się elementarnym składnikiem zapewnienia mobilności.
Rozwiązania oferowane przez Continental są efektem partnerskiej współpracy z klientami flotowymi – pomagają zaoszczędzić nie tylko cenny czas, ale również obniżyć koszty prowadzonej działalności. Co więcej, oferta Continental jest nieustannie rozwijana w zakresie przyszłej mobilności, tak aby sprostać rosnącym wymaganiom flot – powiedział Stanisław Rosół, szef sprzedaży opon ciężarowych w Continental Opony Polska.
Monitorowanie stanu opon to istotny element w realizacji Logistyki 4.0. Prawidłowy stan ogumienia wpływa nie tylko na poprawę wydajności floty, ale przede wszystkim wpływa na bezpieczeństwo w trasie. Dlatego Continental oferuje firmom transportowym system ContiPressureCheck, do monitorowania ciśnienia i temperatury w czasie rzeczywistym, a także inteligentne opony iTyre z fabrycznie zainstalowanymi czujnikami ciśnienia. W tym roku niemiecki koncern wprowadzi do oferty również system ContiConnect do zarządzania w czasie rzeczywistym ogumieniem w całej flocie.