Sportowe podwozie Polestar 1


Sportowe podwozie Polestar 1
2017-10-27
Polestar 1 to nie tylko ogromna moc hybrydowego napędu czy nadwozie wykonane z włókna węglowego. Samochód otrzymał również sportowe zawieszenie i bardzo skuteczne hamulce, które są niezbędne w takim modelu.


W budowie zawieszenia inżynierowie Polestar wykorzystali wszystkie zebrane dotąd doświadczenia z budowy aut sportowych i drogowych. W nowym modelu znajdziemy zawieszenie Öhlins Continuously Controlled Electronic Suspension (CESi). To pierwszy na świecie model, w którym będzie ono zastosowane. Konstruktorzy zapewniają, że już pierwszy pokonany tym samochodem zakręt będzie okazją do zaprezentowania jego możliwości.

Każdy amortyzator pojazdu wyposażony jest w elektroniczny zawór, który reaguje na rodzaj nawierzchni czy styl jazdy kierowcy. Czas jego reakcji wynosi jedynie 2 ms. W ułamku sekundy zmieniona zostaje charakterystyka pracy zawieszenia w zależności od bieżących potrzeb. Kierowca może też dokonywać własnych ustawień, w zależności od preferencji.

Układ hamulcowy dostarczyła firma Akebono. Sześciotłoczkowe zaciski osadzono na ogromnych tarczach hamulcowych o średnicy 400 mm. Jeśli dodamy do tego rozkład mas (przód/tył) wynoszący 48:52 okaże się, że nowy Polestar 1 powstał z myślą o bardzo wymagających odbiorcach.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

JK PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl