Serwis BMW AutoReduta: Na czym polega renowacja felg?
2016-09-19
Nieprawidłowe parkowanie przy wysokich krawężnikach, słaby stan dróg, wypadki i stłuczki mogą spowodować uszkodzenie felg. Na szczęście przytartą felgę da się uratować poprzez jej renowację. Dowiedź się, na czym polega renowacja felg w serwisie BMW AutoReduta i jakie daje efekty.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
|
- Przeczytaj również:
-
|
W pierwszej kolejności specjalista sprawdza stan felgi i stwierdza, czy nadaje się ona do naprawy, czy bezpieczniej wymienić ją na nową. Jeśli doświadczony fachowiec z naszego serwisu uzna, że z felgą nie da się już nic zrobić, nie warto starać się znaleźć innego, który podejmie się naprawy. Bezpieczniej zastosować się do jego zalecenia. Jednak gdy uszkodzenie nie spowodowało konieczności wymiany elementu, serwisant może podjąć się jej renowacji. Na czym polega proces renowacji felgi?
Najpierw serwisant ściąga z felgi oponę za pomocą montażownicy i czyści uszkodzony element. Jeśli felga wymaga wyprostowania, musi użyć siłownika hydraulicznego wyposażonego w nakładki prostujące krzywizny. W przypadku wystąpienia pęknięć konieczne jest zastosowanie najskuteczniejszą metodę spawania TIG. Za pomocą specjalnej spawarki do aluminium serwisant napawa ubytki metalu, usuwając pęknięcia. W następnej kolejności toczy nierówny rant w celu rekonstrukcji kształtu felgi. Potem serwisant dokładnie piaskuje felgę w celu usunięcia starej farby i ponownie czyści ją ręcznie. Piaskowanie daje podobne efekty jak polerowanie, jednak dzięki tej metodzie serwisant może dotrzeć do trudno dostępnych powierzchni felgi. Tak przygotowany detal wypala w piecu w temperaturze 200°C. Po wyciągnięciu przychodzi kolej na malowanie proszkowe farbą podkładową. Proces malowania polega na naniesieniu za pomocą specjalnego urządzenia cząsteczek farby mających odwrotny ładunek elektroniczny, niż malowana felga. Wykorzystanie tej metody pozwala zwiększyć wytrzymałość powierzchni i odporność na uszkodzenia mechaniczne. Pomalowana felga ponownie trafia do pieca, w którym utwardza się kolejną warstwę. Następnie serwisant przystępuje do malowania proszkowego właściwą, kolorową farbą. Felga po raz trzeci zostaje wypalona, a po wyjęciu z pieca polakierowana. Niezwykle ważne jest właściwe utwardzenie każdej warstwy, więc po tym jak serwisant pokryje ją bezbarwnym lakierem, felga po raz ostatni wraca do pieca. Po takiej renowacji na felgę zostaje z powrotem nałożona opona. Ostatnim zadaniem serwisanta jest właściwe wyważenie opony.
Przytartej czy lekko zniszczonej felgi nie musimy wymieniać na nową, element jak najbardziej nadaje się do renowacji, po której wygląda jak nowy. Z tego powodu nie warto oryginalnych felg wymieniać na tańsze zamienniki, stare mogą nam jeszcze długo posłużyć.
Artykuł powstał dzięki serwisowi AutoReduta.
Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Wasze komentarze (0):