Samochód w abonamencie - nowa forma finansowania auta


Samochód w abonamencie - nowa forma finansowania auta
2019-04-14
Branżę motoryzacyjną czekają rewolucyjne zmiany. Będą to nie tylko zmiany napędów na bardziej ekologiczne, ale także zmiany podejścia konsumentów do sposobu finansowania nowego samochodu

 

Nowoczesny sposób finansowania samochodu

Obserwujemy ogólną tendencję wycofywania się z rozwiązań, które wiążą konsumenta z usługą na wiele lat. Dotyczy to zarówno kredytów, jak i wieloletnich umów leasingowych. Ogólnie obserwujemy spadek zainteresowania umowami długoterminowymi np. na telewizję kablową, telefon czy internet.

Model miesięcznej subskrypcji, z której można się wycofać, jeżeli zmieni się zdanie, wypiera dotychczasowe formy umów. Dzięki takiej formie konsument ma możliwość zmiany usługodawcy lub produktu.

W branży motoryzacyjnej ta tendencja jest także zauważalna. W ostatnich latach pojawiło się wiele firm oferujących auta na minuty. Rozwiązanie cieszy się dużą popularnością, co świadczy o zmianie w podejściu do posiadania samochodu. Przybywa kierowców, którzy nie muszą mieć samochodu na własność. Kierowcy także zaczynają rozglądać się za innymi możliwościami finansowania auta bez konieczności wiązania się umową na wiele lat.

W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem staje się samochód na abonament z krótkotrwałą 12-miesięczną umową. Jest to model już sprawdzony w Europie Zachodniej, a zwłaszcza we Francji. Abonament kojarzący się raczej z rynkiem telekomunikacyjnym na dobre zagościł w świadomości konsumentów. Abonament płacimy już za serwisy oferujące muzykę czy filmy i seriale, a także siłownię lub basen. Przyszła pora na to, aby ten trend dotyczył także rynku motoryzacyjnego.

„W naszym kraju nowy samochód cały czas traktowany jest jak dobro luksusowe, zwłaszcza przez klientów indywidualnych, którzy są naszą główną grupą docelową. We Francji, gdzie jesteśmy liderem w segmencie aut na abonament, udało nam się już przekonać kierowców, że jest to stereotyp. W 2018 roku we Francji sprzedaliśmy ponad 7000 samochodów, z czego ponad połowa to auta na abonament. Jesteśmy przekonani, że podobny efekt uda nam się osiągnąć w Polsce" - mówi Damian Ciesielczyk, założyciel firmy Qarson

Problemy związane z usterkami i naprawą auta

W 2018 roku w Polsce zarejestrowano ponad 1,5 miliona samochodów. Tylko ⅓ z nich stanowiły samochody nowe. Większość z tych aut została zakupiona przez firmy.

Do tej pory nie było korzystnej oferty dla klientów indywidualnych. Z braku opcji decydowali się oni na zakup używanego samochodu, często wieloletniego. Efektem tego jest wysoki średni wiek samochodów poruszających się po polskich drogach.

- Posiadanie samochodu to nie tylko koszt, ale także szereg komplikacji. W przypadku nowego auta mogą to być długi czas oczekiwania na wybrany w salonie model oraz utrata wartości pojazdu. Natomiast auta używane, nawet jeśli kupione w dobrym stanie technicznym, z upływem kolejnych kilometrów zaczynają się psuć. Abonament jest rozwiązaniem tych problemów. W ramach stałej miesięcznej opłaty kierowcy zyskują możliwość jazdy nowym samochodem, a dodatkowo zdjęte zostają z nich wszystkie niedogodności związane z posiadaniem pojazdu; takie jak przeglądy lub koszty ewentualnych napraw - dodaje Damian Ciesielczyk.

Nowe auto prosto z linii produkcyjnej w umowie abonamentowej na 12 miesięcy

Umowy abonamentowe na nowe samochody w firmie Qarson podpisywane są wyłącznie na 12 miesięcy. Daje to dużą elastyczność w doborze auta do indywidualnych potrzeb.

Zmiana okoliczności życiowych pozwala na wymianę samochodu po roku na inny.

Np. w przypadku narodzin dziecka po zakończeniu 12-miesięcznej umowy z łatwością można wymienić auto na rodzinne.

Najtańszy abonament na samochód to 499 złotych brutto. Za tą cenę w aktualnej ofercie oferowany jest Renault Clio i Peugeot 208. W cenie 499 zł zawarty jest serwis i przeglądy gwarancyjne, a także pakiet 10 000 kilometrów.

"Nasza oferta oparta jest na elastyczności. Stawiamy na samochody z najpopularniejszych segmentów rynku, czyli auta miejskie oraz crossovery. W miarę poszerzania portfolio Qarsona dostępnych od ręki będzie coraz więcej pojazdów, w tym również elektrycznych. Elastyczność rozumiemy również jako wolność wyboru dawaną klientom. Mogą dopasowywać swój pakiet do indywidualnych wymagań, dodając ubezpieczenie, opony całoroczne lub zwiększając pakiet kilometrów. W rezultacie na ich miejscu postojowym znajdzie się dokładnie taki samochód, jaki jest im potrzebny w danym momencie" - mówi Bartłomiej Żebrowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Qarsona w Polsce.

Auta dostępne w Galeriach Handlowych

Kolejną nowością na rynku i udogodnieniem jest obecność punktów sprzedaży w galeriach handlowych. Poszukiwanie i wybór optymalnego samochodu do tej pory wiązało się z odwiedzinami kilku salonów i spędzaniu długich godzin na przeszukiwaniu ofert w internecie.

Możliwość przejrzenia pełnej oferty samochodów z różnych segmentów podczas wizyty w galerii handlowej jest rewolucyjnym pomysłem, który będzie dużym ułatwieniem dla konsumentów.

Qarson i jego punkty sprzedaży ulokowane są w największych centrach handlowych w kraju. W Cyfrowych Salonach Samochodowych Qarsona można zobaczyć kilka wybranych modeli stojących w głównych pasażach galerii. Resztę oferty można przeglądać za pomocą dużych ekranów prezentujących pełną ofertę.

Wystarczy wejść na stronę qarson.pl i przejrzeć całą ofertę samochodów na abonament

Do każdej wybranej wersji i modelu samochodu można dobrać opcje dodatkowe. Dodatkowy pakiet kilometrów, opony zimowe i ubezpieczenie. Pozostaje jeszcze weryfikacja zdolności finansowej i w przeciągu kilku dni auto jest dostarczane do wybranego punktu odbioru.

"Nasz model sprzedaży opiera się na wieloletnim doświadczeniu, jakie zdobyliśmy na rynku francuskim. W minionym roku francuski Qarson zrealizował ponad 3000 zamówień on-line - co daje nam łącznie więcej operacji internetowych niż tych zrealizowanych przez wszystkich dealerów samochodowych w Polsce. To tylko pokazuje, jak daleką drogę musi przejść polski motoryzacyjny e-commerce w obszarze nowych samochodów. Dużym ułatwieniem w tym procesie odegrają nasze punkty sprzedaży. W najpopularniejszych galeriach handlowych w dużych miastach klienci będą mogli spotkać się z naszymi doradcami w czasie swoich zakupów, dopytać o szczegóły naszej oferty, a następnie złożyć zamówienie na miejscu lub przez internet"- dodaje Bartłomiej Żebrowski.

Punkty sprzedaży Qarsona zlokalizowane są w Suchym Lesie koło Poznania, w Galerii Posnania w Poznaniu, w Galerii Galaxy w Szczecinie, w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku oraz we Wrocławiu w Galerii Wroclavia.

Ostatnie powstały w Warszawie w Galerii Mokotów i w Krakowie w Galerii Bonarka. Kolejne 2 powstają w Katowicach i Łodzi. Docelowo Qarson pojawi się w 10 punktach sprzedaży w 8 największych miastach w Polsce

Zobacz na czym polega auto-abonament na https://www.qarson.pl/auto-w-abonamencie-jak-to-dziala







Nadesłał:

marek.adamczyk@qarson.com

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl