Rozszerzenia korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk o Port Ystad


Rozszerzenia korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk o Port Ystad
2018-03-16
28 lutego w Parlamencie Europejskim w Brukseli odbyło się spotkanie okrągłego stołu, które dotyczyło zabezpieczenia odpowiedniej infrastruktury dla rosnących ilości ładunku między Szwecją a korytarzem transportowym Bałtyk-Adriatyk.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:
Rejon korytarza rozciąga się od północnych Włoch przez Bratysławę i Wiedeń po Szczecin i Świnoujście.

Parlamentarzyści dyskutowali możliwości rozszerzenia korytarza o szwedzki port Ystad, który jest najważniejszym miejscem łączącym Skandynawię z kontynentem europejskim. Rok  2017 był kolejnym rekordowym okresem dla Portu Ystad, w którym znacząco wzrósł ruch na obu trasach: Ystad - Świnoujście i Ystad - Rnne.  W tym okresie na trasie Ystad - Świnoujście przetransportowano 3 371 713 ton ładunku cargo, co stanowi wzrost o 3, 8% w porównaniu do 2016 r., a także 240 916 naczep, co stanowi wzrost o 10, 3%. Ilości ładunków transportowanych pomiędzy Portem Ystad i Świnoujście zwiększa się od lat, a prognozy wskazują, że ich liczba będzie nadal rosnąć.

"Dzisiejsze spotkanie było dużym krokiem naprzód dla Port of Ystad i cieszymy się, że sukces portu został zauważony w Brukseli. Nasze kwestie zostały omówione w sercu UE i przyjęte z dużym zainteresowaniem ", komentuje Björn Boström, dyrektor generalny Port of Ystad.

W podsumowaniu panelu dyskusyjnym przedstawiciele Komisji Europejskiej stwierdzili, że port w Ystad jest poważanym kandydatem do włączenia go do grupy kluczowych portów korytarza transportowego. Możliwe jest dodatkowe wsparcie dla portu ze względu na  jego dynamiczny rozwój oraz zrównoważone działania z poszanowaniem środowiska, w którym działa.

"Rozbudowa korytarza transportowego o port Ystad i Skandynawię jest bardzo korzystnym rozwiązaniem dla wszystkich. Biorąc pod uwagę wzrost ruchu towarowego, jaki odnotowaliśmy w ostatnich latach oraz rozwój krajów nadbałtyckich, wszystkie strony będą musiały zainwestować dużo, aby zaspokoić przyszłe potrzeby infrastrukturalne ", podsumowuje Björn Bostrom. 



Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Tabasco Media

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl