Pierwszy zeroemisyjny pociąg GEFCO na Nowym Jedwabnym Szlaku


2021-11-23
41-wagonowy pociąg towarowy wyruszył 15 listopada 2021 roku w trzytygodniową podróż Nowym Jedwabnym Szlakiem ze Słowacji do Chin.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:
To pierwszy neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla pociąg GEFCO, eksploatowany na zlecenie klienta poszukującego rozwiązań niskoemisyjnych w zakresie transportu towarów konsumpcyjnych. GEFCO zrekompensuje emisję 250 ton CO2, inwestując w projekty z certyfikatem Gold Standard. Pociąg towarowy jest wyposażony w urządzenia Internetu Rzeczy (IoT), które umożliwiają śledzenie, kontrolę temperatury i integralności towarów podczas transportu.

„Cieszymy się ze współpracy z naszym wieloletnim klientem przy wprowadzeniu tego przełomowego, neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla pociągu. Obserwujemy na rynku wzrost popytu na rozwiązania bardziej przyjazne dla klimatu, zwłaszcza w transporcie dalekobieżnym. W GEFCO obliczamy wpływ naszych usług na środowisko, a następnie przeprojektowujemy je, aby zminimalizować emisje oraz proponujemy dodatkowe rozwiązania kompensujące pozostałą emisję. Transport kolejowy to bardzo dobry sposób na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla” – mówi Alice Defranoux, Rail Manager, GEFCO.

Trzytygodniowa podróż Nowym Jedwabnym Szlakiem obejmuje przejazd ze Słowacji do Brześcia-Małaszewicz na granicy polsko-białoruskiej, gdzie towary są przeładowywane z europejskich do rosyjskich wagonów kolejowych. Następnie pociąg jedzie przez Białoruś i Rosję do przejścia kolejowego Alashankou-Dostyk, między Chinami i Kazachstanem. To ważny punkt Euroazjatyckiego Mostu Lądowego na granicy z regionem Xinjiang, portem wejścia do Chin. Towary przed ostateczną dostawą do chińskiego Xi’an są przeładowywane na chińskie wagony.

Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

GEFCO Polska
http://pl.gefco.net/pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl