Nowy olej Shell Rimula ze specyfikacją API CK-4
Shell wprowadził do swojej oferty nowy syntetyczny olej silnikowy przeznaczony do wysokoobciążonych silników. Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 (CK-4) został opracowany z myślą o najnowszych rygorystycznych specyfikacjach branżowych obowiązujących zarówno w Europie, jak i USA.
Nowy olej nie tylko spełnia najnowsze wymogi ACEA, JASO i API, ale także posiada aprobaty wielu wiodących producentów OEM, takich jak MAN, Volvo, Caterpillar, Mack czy Scania.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 (CK-4) może być stosowany w silnikach spełniających normy Euro 4, 5 i 6. Jego formuła zawiera technologię Shell Dynamic Protection Plus, która zapewnia wyjątkową ochronę nowoczesnych silników niskoemisyjnych. Podczas testów w terenie, nowy olej silnikowy Shell bez większych problemów osiągnął maksymalny dystans między wymianami, wynoszący 150 000 km[1]. Stwierdzono także, że produkt poprawia oszczędność paliwa aż o 2,8% w porównaniu ze standardowym olejem SAE 15W-40[2].
„W związku tym, że producenci silników prześcigają się w projektowaniu coraz czystszych i bardziej paliwooszczędnych silników Diesla, warunki pracy oraz wymogi wobec olejów przeznaczonych do wysokoobciążonych silników stają się coraz bardziej rygorystyczne. Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 (CK-4) to pierwszy olej spełniający bardzo surowe wymogi specyfikacji API CK-4 i posiadający aprobaty wiodących europejskich producentów OEM. Tym samym stawia jeszcze wyżej poprzeczkę pod względem wydajności i trwałości – a to wszystko z myślą o właścicielach pojazdów ciężarowych poruszających się po drogach po obu stronach Atlantyku. Dzięki nowemu olejowi Shell mogą zwiększyć niezawodność swoich pojazdów oraz zmniejszyć zużycie paliwa, co w efekcie pozwoli im obniżyć całkowity koszt użytkowania” – powiedział Regine Ehrich, Shell Team Leader, R&D Engine Oils, Europe.
Istotną korzyścią, jaką pod względem ochrony i wydajności oferuje Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 (CK-4), są wyjątkowe właściwości przeciwzużyciowe. Olej tworzy ochronny film smarny, w miejscach styku powierzchni metalowych w silniku, zmniejszający tarcie i zużycie. Dzięki zastosowaniu formuły o niskiej zawartości popiołu siarczanowego, fosforu i siarki (SAPS), a także zaawansowanej technologii dodatków, produkt zapewnia utrzymanie silnika w czystości i ochronę przed tworzeniem się osadów (również w silnikach wyposażonych w EGR). Olej charakteryzuje się także zwiększoną odpornością na utlenianie – w testach Volvo T-13[3] wykazał aż o 95% lepszą stabilność lepkości niż limit wskazany w specyfikacji API CK-4.
„Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 (CK-4) to najnowszy produkt w gamie olejów Shell Rimula. Dzięki zastosowanej w nim zaawansowanej technologii, olej dał początek nowej generacji środków smarnych przeznaczonych do wysokoobciążonych silników Diesla, opracowanych z myślą o obecnych i przyszłych specyfikacjach branżowych oraz wymogach producentów z całego świata. Jesteśmy przekonani, że jest to przełomowy produkt – zarówno dla Shell, jak i dla całej branży transportu ciężarowego” – dodał Regine Ehrich.
Shell Rimula R6 LME Plus (CK-4) jest już dostępny w sprzedaży na największych rynkach europejskich oraz w Polsce.
[1] Częstotliwość wymiany oleju wynosząca 150 000 km potwierdzona w testach MB 228.5 lub 228.51
[2] Na podstawie testu polowego przeprowadzonego z użyciem nowoczesnych ciężarównek producentów europejakich w klasie eimisji Euro 6
[3] Volvo T13 to 360-godzinny test silnika wprowadzony dla kategorii API CK-4 w celu dokonania pomiarów właściwości utleniania oleju.