Nowe oleje Shell Helix o niskiej lepkości


Nowe oleje Shell Helix o niskiej lepkości
2018-07-31
Shell rozszerzył swoją ofertę o nowe, w pełni syntetyczne oleje silnikowe o niskiej lepkości Shell Helix Ultra 0W. Produkty zostały zaprojektowane tak, by zapewniały najwyższy poziom ochrony jednostki napędowej i jej kluczowych elementów oraz możliwie najwyższe osiągi,

a użytkownicy nowoczesnych silników nie martwili się o ich utrzymanie.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Optymalna ochrona turbosprężarki[1]

Dzisiejsze silniki z turbodoładowaniem mają z pewnością wiele zalet, jednak wymagają również wyjątkowej ochrony. Wynika to z tego, że są one narażone na ciągłe obciążenie oraz wysokie temperatur pracy. Oleje silnikowe Shell Helix Ultra 0W zostały opracowane tak, by zapewnić możliwie najlepsze zabezpieczenie turbosprężarki – chronią elementy silnika w temperaturze sięgającej nawet 1000°C!  W ekstremalnie wysokich temperaturach oleje Shell Helix Ultra 0W pozwalają ograniczyć tworzenie się szkodliwych osadów - dzięki temu kierowcy mogą zawsze cieszyć się jazdą, bez względu na to, jak gorący jest silnik ich samochodu.

 

Mocny silniki i długotrwałe osiągi[2]

Oleje silnikowe Shell Helix Ultra 0W, wytwarzane są z zastosowaniem rewolucyjnej technologii Shell PurePlus. To opracowany przez Shell przełomowy proces, który umożliwia uzyskiwanie z gazu ziemnego krystalicznie czystego oleju bazowego, niezawierającego praktycznie żadnych zanieczyszczeń obecnych w ropie naftowej. Produkty wytwarzane w tej technologii pomagają zachować optymalną czystość silnika, zbliżoną do fabrycznej[3], a także doskonałą stabilność lepkości w wysokich temperaturach pracy. Odpowiednie dodatki wspierają zabezpieczenie jednostki napędowej i jej elementów. Przyczyniają się do redukcji procesów osadzania się szlamów, wpływają na neutralizację zagrażających jej kwasów oraz wspomagają ochronę przed korozją.

 

Nawet o 3% niższe zużycie paliwa[4]

Formuła olejów silnikowych Shell Helix Ultra 0W o niskiej lepkości i niskim współczynniku tarcia pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 3%. Oleje te są rzadsze i czystsze, a tym samym mniej podatne na parowanie, dzięki czemu stale utrzymują niską lepkość. W efekcie tarcie jest mniejsze i zmniejsza się również zużycie paliwa, co z kolei może przynieść oszczędności już od momentu uruchomienia silnika. Dzięki Shell Helix Ultra 0W użytkownik uzyskuje większą moc i osiągi z każdym napełnieniem baku. Dlatego oleje silnikowe Shell Helix Ultra 0W są najlepszym wyborem nie tylko dla wiodących producentów samochodów w Europie, ale także dla zespołów BMW Motorsport i Hyundai Motorsport, których partneruje Shell.

 

Ograniczenie emisji dwutlenku węgla[5]

Kierowcy wybierając w pełni syntetyczny olej silnikowy o niskiej lepkości pomagają ograniczyć emisję dwutlenku węgla. Przy średnim rocznym dystansie 14 500 km Shell Helix Ultra 0W może zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 3%, co odpowiada około 70 kg CO2. Aby lepiej to zobrazować, jest to ilość, którą można wytworzyć, parząc 7 000 filiżanek kawy.

 

Pierwszym krokiem prowadzącym do nowoczesnych i wydajnych silników jest tzw. downsizing. Aby sprawić, żeby jednostki napędowe mimo miniaturyzacji, miały większą moc, efektywność paliwową oraz charakteryzowały się niższą emisją spalin, producenci uzupełniają je o turbodoładowanie. Takie silniki narażone są na ekstremalne ciśnienie i bardzo wysokie temperatury. Dlatego wymagają stosowania syntetycznych olejów silnikowych najwyższej jakości, takich jak Shell Helix Ultra 0W, które chronią silnik przed zużyciem nawet w ekstremalnych warunkach.

 



[1] Chronią elementy silnika w ekstremalnie wysokich temperaturach – do 1000°C

[2] Doskonała ochrona przed OBCIĄŻENIEM I ZUŻYCIEM SILNIKA w ekstremalnych temperaturach.

[3] Na podstawie testu tworzenia się szlamu Sequence VG przeprowadzonego na oleju SAE 0W-40

[4] Na podstawie wyników zużycia paliwa uzyskanych w teście ACEA M 111 w porównaniu z branżowym olejem referencyjnym.

[5] W oparciu o ekwiwalent niewyemitowanego CO2 dzięki zaoszczędzeniu 1 l paliwa nie spalonego w silniku.