Nittera rozwija strategię wirtualnych wyścigów


Nittera rozwija strategię wirtualnych wyścigów
2024-05-20
Od czasu uruchomienia pierwszego wirtualnego wyścigu Esports Cup w 2022 roku, firma Niterra związana jest z ekscytującym światem SimRacing.

Po kolejnych dwóch mistrzostwach w regionie EMEA zaangażowanie firmy w tę nową gałąź wirtualnych sportów motorowych rośnie, podobnie jak popularność wśród biorących udział oraz obserwujących to wydarzenie.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Jako globalny specjalista w dziedzinie zapłonu i elektroniki pojazdowej, Nittera ma wieloletnie doświadczenie we wspieraniu wyścigów samochodowych w wielu różnych dyscyplinach, w tym w Formule 1 i serii wyścigów World Superbike. Naturalną konsekwencją jest więc zaangażowanie firmy w szybko rozwijającą się dyscyplinę wirtualnych wyścigów. Wraz z iRacing - platformą sportową nr 1 na świecie od 2022 roku Nittera realizuje projekt Esports Cup, podczas którego zawodnicy mogą cieszyć realistycznym prowadzeniem samochodów wyścigowych i szczegółowymi, laserowo skanowanymi torami z całej Europy. Zdaniem uczestników jak w każdym innym sporcie motorowym, sukces zależy od czegoś więcej niż tylko od prędkości - przede wszystkim od zdolności kierowcy do planowania z wyprzedzeniem i oszczędzania zasobów, aby wyprzedzić konkurencję.

Znaczenie strategii w wyścigach SimRacing

SimRacing to sport przystępny dla większości ludzi. Uczestnicy mogą zacząć od dobrego połączenia internetowego, monitora, kierownicy, pedałów, stojaka wyścigowego dla profesjonalistów i oprogramowania wyścigowego. I chociaż można „zajechać daleko”, nie wydając fortuny na sprzęt, większość ekspertów zgadza się, że kluczem do sukcesu jest strategia wyścigowa i sposób, w jaki kierowcy podchodzą do każdego wyścigu. Tak uważają także Lucas Müller i Leo Krippner z zespołu Dörr Esports, który jest częścią tradycyjnego zespołu wyścigowego Dörr Motorsports. Zalecają oni zawodnikom, aby zacząć od spojrzenia na tabelę wyników, gdzie aktywność znacznie wzrasta w ostatnich dniach przed wyścigiem. Po uzyskaniu kwalifikacji nadchodzi czas na zaplanowanie wyścigu. To rodzi pytanie - czy planować z wyprzedzeniem, czy też opracowywać strategię podczas wyścigu? Obaj eksperci stwierdzili, że należy wziąć pod uwagę obydwa aspekty. Na przykład przed rozpoczęciem wyścigu należy zwrócić uwagę na rodzaj zawodów i obowiązujące przepisy, ale sposób jazdy podczas wyścigu może zależeć od wielu czynników na torze, takich jak np. pit stopy i liczba samochodów otaczających zawodników.

Podobnie jak w realnym świecie sportów motorowych, zdarzają się indywidualni kierowcy, ale większość zawodników należy do zespołów. Daje to oczywiste korzyści, szczególnie w zakresie planowania wyścigów. Członkowie zespołu mogą komunikować się ze sobą za pośrednictwem Discord/Teamspeak, aby opracowywać skuteczne strategie wsparcia, takie jak pozwalanie szybszym zawodnikom na wyprzedzanie wolniejszych członków grupy i wykorzystywanie ich cennych poślizgów, aby umożliwić innym pomyślne zakwalifikowanie się.

Jak podkreślają Lucas i Leo, członkowie zespołu SimRacing często są bardziej pomocni dla siebie niż w prawdziwych sportach motorowych i chętnie dzielą się niezbędnym wsparciem podczas przygotowania się do wyścigów oraz testowania różnych parametrów i scenariuszy. Ponadto mogą oni korzystać z cennego wsparcia inżynieryjnego i porad ekspertów od sportów motorowych, którzy często służą pomocą przy podejmowaniu kluczowych decyzji wyścigowych. „Analizujemy na przykład różne scenariusze pit stopów i konsultujemy się z inżynierami, którzy dysponują narzędziami i wiedzą z prawdziwych wyścigów długodystansowych” - mówi Lucas Müller. Rosnąca popularność tego sportu znajduje odzwierciedlenie w liczbie zespołów SimRacing, które obecnie obejmują Team Redline, Williams Esports, BS+Competition, Apex Racing Team i Dörr Esports Lucasa i Leo. Ponieważ w grę wchodzą duże nagrody pieniężne, SimRacing ma już nawet stewardów i dyrektorów wyścigów, którzy monitorują zawody i zapewniają przestrzeganie zasad.

And the winner is...

Trudno było znaleźć bardziej ekscytujące zakończenie jakichkolwiek zawodów sportowych niż to, którego fani doświadczyli 5 kwietnia tego roku podczas finałowego wyścigu 2024 NGK & NTK Esports Cup. Finał rozgrywany był na wirtualnym torze Nürburgring w Niemczech i dosłownie przez cały czas trzymał obserwujących w napięciu, a Daniel Muth z Nürburgring Esports, Nikolas Nolde z Impulse Racing, Vince Peeters z Visceral Esports i Alexander Thiebe z Urano Esports utworzyli silną grupę liderów na początku wyścigu w walce o pierwsze miejsce na legendarnym torze. Mając między sobą zaledwie centymetr odległości, grupa wykonała wspólny pit stop na szóstym okrążeniu. Alexander, który startował z pole position, spadł, pozostawiając pozostałą trójkę na polu walki. Na ostatniej prostej zbliżającej się do flagi w szachownicę, Daniel dał ostatni podmuch swojemu wyścigowi i całej rywalizacji, wykorzystując strumień powietrza Níkolasa, aby wskoczyć na górę stawki, gdzie udało mu się powstrzymać rywali i wygrać sensacyjny wyścig. „To były fantastyczne zawody i podobała mi się każda minuta. Momentami nie wiadomo było, czy Nikolas wyprzedzi mnie na ostatniej prostej. W pewnym momencie jechaliśmy obok siebie, ale udało mi się go powstrzymać. Skorzystałem z kilku dobrych wyborów strategicznych, w tym pit stopów i dobrze zaplanowanego ataku na ostatnim okrążeniu. Nie mogę się doczekać, kiedy w przyszłym roku zasiądę za kierownicą, by bronić tytułu” - powiedział Daniel Muth.

Wyścig okazał się hitem na platformach społecznościowych, w tym na YouTube, gdzie zyskał już ponad 43 000 obserwujących, 610 000 wyświetleń i imponujące 13 715 obejrzanych godzin. W sumie przyciągnął aż 30 000 unikalnych widzów. Zarówno uczestnicy, jak i fani z pewnością nie mogą się już doczekać co przyniesie nadchodzący rok. Po trzech udanych wydarzeniach Esports Cup firma Niterra z pewnością uwzględni SimRacing wśród portfolio sponsorowanych sportów motorowych na kolejny sezon.

 


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

BestBrands

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl