Jak założyć firmę transportową do 3,5 tony


Jak założyć firmę transportową do 3,5 tony
2018-03-06
Założenie firmy transportowej wbrew pozorom wcale nie jest takie trudne.Możesz to wszystko załatwić w jeden dzień a ja Ci pokaże jak to zrobić.

OTWIERANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Pytanie Jak założyć firme transportową do 3,5 tony? Najlepiej zacząć od zarejestrowania się  w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej - CEIDG. Następnie wypełnić wniosek z nr PKD: 49.41.Z - Transport drogowy towarów. Do tego numeru warto dopisać PKD o nr: 52.22.B - Działalność usługowa wspomagająca transport śródlądowy, 52.29.C -Działalność pozostałych agencji transportowych, 53.20.Z -Pozostała działalność pocztowa i kurierska. Jeśli oprócz transportu planujesz się zająć również przeprowadzkami wystarczy  dopisać nr PKD   49.42.Z. PAMIĘTAJ!! TRANSPORT do 3,5 tony nie potrzebuje żadnej licencji!

Jak już to zrobimy należy udać się do Urzędu Skarobowego i poprosić o nadanie NIP'u Unijnego - będzie nam to potrzebne przy transakcjach z kontrahentami zagranicznymi w Unii Europejskiej - na otrzymanie tego numeru czeka się do 2 tygodni. Posiadanie takiego NIP'u daje nam możliwość rozliczania się w Unii Europejskiej bez naliczania VAT'u pod warunkiem, że kontrahent zagraniczny również posiada VAT Unijny.

WYBÓR AUTA

. Jaki samochód najlepiej wybrać? Jest to dość szeroki temat więc skupimy się na razie na najważnieszszych aspektach czyli rozmiarze i rodzaju zabudowy transportowej, a jeśli chodzi o markę i model  to o  tym napisze wam w następnym artykule.

Jakie auto wybrać plandekę,blachę, a może kontener?

- Plandeka, najpopularniejsza i najbardziej praktyczna, kiedyś standardem była 8 paletówka, wymiary: standardowe 4,20m dł /2,10 lub 2,20m szer. /2,30 wys.  Obecnie standardem jest zabudowa 10 paletowa, wymiary: 4,85 dł/2,2 szer/2,3 wys. Takie wymiary pozwalają na zabranie praktycznie każdego ładunku dla pojazdów do 3,5 tony.

- Blacha, to auto wykorzystuje się głównie w kurierce lub w ekspresach na trasach międzynarodowych. Jednak nie polecam kupna blachy jeżeli nie mamy stałych zleceń na tego typu auto. Odpowiedź jest prosta - zabudowa jest za mała, w wersjach największych ma ona 4,80m dł / 1,80 m szer i 1,80 wys. plus do tego dochodza nadkola gdzie odstęp na tylnej osi zmmniejsza nam się do 1,40m szer.

- Kontener, auta w zabudowie kontenerowej wykorzystuje sie głównie jako chłodnie, niestety kontener jest cięższy i nasza dopuszczalna ładowność sie zmniejsza. Bardzo często kontener wyposażony jest również w windę i w koła na bliźniakach co jeszcze bardziej zmniejsza dopuszczalną ładowność auta.

Zwykle auto w papierach ma około 1,2 tony ładowności - rzeczywista waga jest zupelnie inna - to jest nawet 900 kg w przypadku windy to nawet 600 kg, a z kołami na bliźniakach jeszcze mniej. W efekcie może okazać się, że mamy mniejszą dopuszczalną ładowność niż osobówka.

UBEZPIECZENIE PRZEWOŹNIKA

Kupujemy auto za gotówkę czy bierzemy leasing? Leasing jest częściej wybierany, ponieważ nie każdego stać na nowe auto, a kupując używane trzeba się liczyć z częstymi usterkami.

Mamy otwartą działalność gospodarczą, posiadamy auto ale potrzebne nam jest również ubezpieczenie przewoźnika tzw. OCP - jeśli dopiero zaczynamy kwota za ubezpieczenie nie będzie wysoka - najpopularniejszym ubezpieczycielem jest UNIQA koszt na kwotę zabezpieczenia do 100 000 euro to około 1000 zł na rok - można ja rozłożyć na raty. Cena ubezpieczenia jest zależna od zakresu ochrony i czy działamy po kraju, czy zagranicą.

JAK ZACZĄĆ PRZYGODĘ Z TRANSPORTEM?

W takim razie mamy już wszystko, żeby zacząć działać, teraz potrzebne sa zlecenia - jak ich szukać? Tutaj już jest troche trudniej. Obecnie rynek jest zapchany firmami transportowymi do 3,5 tony, duża konkurencja obniża stawki za transport. Jeśli jest się początkującym transportowcem i nie ma sie żadnych kontaktów to radzilbym zacząć od spedycji - jest ich dużo na rynku i oferują różne stawki od 0,35 do 0,4 euro centa za kilometr przy trasach międzynarodowych, przy czym jeśli nie mamy pojęcia o tej działalności to radziłbym nie zatrudniać na początku pracowników tylko samemu zacząć jeździć i poznać rynek i kontrahentów.

Wiele firm zaczynało od kredytów, jeździlo pod spedycją i zatrudniali od razu kierowców  i moge powiedzieć śmiało, że większość z nich dawno zbankrutowało. Dlatego polecam na początku pojeździć samemu jeśli nie mamy zleceń to pod spedycją, poznać rynek i wtedy możemy zastanowić sie czy transport jest dla nas i czy będziemy mogli z tego wyżyć.

Jak już wdrożymy się trochę w temat to proponuję zarejestrować się na giełdach transportowych, o tym jakie polecam i jakie są warunki do zarejestrowania firmy na takiej platformie opiszę w następnym artykule.




Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Busem po Europie
http://www.busempoeuropie.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl