Goodyear przedstawia nową technologię oponiarską, która poprawi osiągi pojazdów elektrycznych
Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, Goodyear prezentuje EfficientGrip Performance z technologią Electric Drive – prototypową oponę dla rozwijającego się rynku pojazdów elektrycznych, które pojawią się na europejskich drogach już w 2019 roku.
Testy przeprowadzone przez Goodyear wykazały, że tradycyjne opony zamontowane w pojazdach elektrycznych zużywają się nawet o 30% szybciej ze względu na wysoki moment obrotowy przekazywany natychmiast na koła. Ponadto, na ich niższą trwałość wpływa też dodatkowy ciężar akumulatorów.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
„Coraz bardziej restrykcyjne przepisy w zakresie redukcji emisji, chęć zmniejszenia zależności od paliw kopalnych oraz szybki postęp w dziedzinie technologii akumulatorowych tworzą idealne środowisko dla rozwoju pojazdów elektrycznych" komentuje Chris Delaney, prezes Goodyear w regionie Europa, Bliski Wschód i Afryka. „Współpracujemy z producentami samochodów nad wprowadzeniem w przyszłym roku technologii Electric Drive, która ma za zadanie sprostać wyjątkowym wymaganiom tego rozwijającego się segmentu pojazdów."
Oprócz wyższej trwałości, producenci samochodów elektrycznych oczekują opon o poprawionych parametrach w zakresie oporów toczenia. Z kolei priorytetem konsumentów jest wydłużenie zasięgu pojazdów, ponieważ w większości krajów sieć stacji ładowania jest jeszcze niedostatecznie rozwinięta. Kolejnym aspektem jest poziom hałasu i komfort jazdy, ponieważ przy niskich prędkościach samochody elektryczne wytwarzają nawet o połowę mniej hałasu niż tradycyjne pojazdy.
Technologia Electric Drive
Aby sprostać tym wyzwaniom, prototyp EfficientGrip Performance z technologią Electric Drive oferuje następujące rozwiązania:
- Wydłużone przebiegi dzięki innowacyjnej rzeźbie bieżnika: Cieńsze kanały w rzeźbie bieżnika tworzą większą powierzchnię styku z nawierzchnią niż tradycyjne rowki radialne. Dzięki większej ilości gumy stykającej się z drogą, opona lepiej sobie radzi z dużym momentem obrotowym, utrzymując jednocześnie wysokie osiągi na mokrej nawierzchni. Konstrukcja bieżnika zapobiega również przedostawaniu się fal dźwiękowych do rowków, co zmniejsza hałas wewnątrz i na zewnątrz pojazdu.
- Konstrukcja o dużej nośności: Kształt komory opony został zoptymalizowany pod kątem przenoszenia dodatkowej masy pojazdu spowodowanej ciężarem baterii, przy zachowaniu optymalnej, zapewniającej wysokie osiągi powierzchni styku z nawierzchnią.
- Wydłużony zasięg: Materiałowe właściwości mieszanki bieżnika zostały dostosowane do bardzo niskiego oporu toczenia, który wydłuża zasięg pojazdów, a jednocześnie radzi sobie z wysokim momentem obrotowym. Ponadto ściana boczna zmniejsza opór aerodynamiczny, a profil posiada mniejszą masę obrotową, co redukuje ogólne zużycie energii.
„Jako firma z 120-letnią historią tworzenia innowacyjnych produktów, pomagając zmieniać świat transportu, prezentujemy prototyp EfficientGrip Performance z technologią Electric Drive, który dowodzi, że Goodyear jest w dalszym ciągu liderem przyszłościowego rozwoju motoryzacji" - dodaje Delaney.
Połącz się i ściągnij
Odwiedź stoisko Goodyear (2056, hala 2) na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie lub śledź newsroom regionu EMEA
Obejrzyj wideo
|
|
Goodyear
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma zatrudnia około 64 000 osób i wytwarza swoje wyroby w 48 zakładach w 22 krajach na świecie. Posiada dwa Centra Innowacji w Akron, w stanie Ohio i Colmar-Berg, w Luksemburgu, które dostarczają najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie produktów i usług, będących wyznacznikiem standardów i technologii w przemyśle. Więcej informacji na temat Goodyear i produktów firmy znajduje się na stronie https://www.goodyear.eu.
W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.
Więcej informacji udzielają:
Paweł Jezierski
Menedżer ds. komunikacji Polska i Ukraina
Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o.
tel.: (22) 571 5840, kom. 693 962 056
e-mail: pawel_jezierski@goodyear.com
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear
Alert Media Communications
tel.: 22 546 11 00, kom. 506 051 987
e-mail: goodyear@alertmedia.