Goodyear Eagle F1 SuperSport RS homologowana do Porsche 911 GT2 RS i GT3 RS


Goodyear Eagle F1 SuperSport RS homologowana do Porsche 911 GT2 RS i GT3 RS
2019-06-26
Seria Eagle F1 SuperSport zadebiutowała na rynku kilka tygodni temu, ale już zyskała uznanie wiodących producentów aut. Goodyear ogłasza, że opona Eagle F1 SuperSport RS została homologowana do Porsche 911 GT2 RS i 911 GT3 RS.

Nowa seria Eagle F1 SuperSport zadebiutowała na rynku kilka tygodni temu, ale już zyskała uznanie wiodących producentów aut. Goodyear z dumą ogłasza, że opona Eagle F1 SuperSport RS została homologowana do Porsche 911 GT2 RS i 911 GT3 RS i będzie dostępna w rozmiarach 265/35 ZR 20 (99Y) XL i 325/30 ZR 21 (108Y) XL.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Jan Frank, główny inżynier Porsche Motorsport, ocenia: „Nowa opona Goodyear Eagle F1 SuperSport RS dowiodła, że zapewnia bardzo wysoki poziom osiągów, którego wymaga Porsche. Goodyear zaprojektował dla nas świetną oponę, która idealnie pasuje do ekstremalnych wymagań naszego Porsche 911 GT2 RS”.

Ustalenie czasów okrążenia na testowym torze Porsche we włoskim Nardò było ostatnim etapem rozwoju nowego modelu Eagle F1 SuperSport RS. Tym samym Goodyear powraca do segmentu opon Ultra Ultra High Performance (UUHP). Nick Harley, dyrektor zarządzający Goodyear ds. OE w regionie EMEA, komentuje: „W opracowaniu ogumienia SuperSport RS wykorzystaliśmy nasze utalentowane zespoły inżynieryjne i światowej klasy obiekty rozwojowe, co pomogło wyprodukować najlepszą na świecie oponę UUHP. Została ona zaprojektowana tak, aby poprawić osiągi i właściwości jezdne najbardziej specjalistycznych pojazdów już jeżdżących po drogach, a także będących w przygotowaniu przez producentów”.

Wymagania dotyczące opon

Wyposażony w opony 265/35ZR20 (99Y) XL (przód) i 325/30ZR21 (108Y) XL (tył) GT2 RS był szczególnie wymagający. Porsche Motorsport oczekiwało ogumienia zdolnego do przewidywalnego i wydajnego przenoszenia mocy 700 KM i 750 nm na tylne koła. Dodatkowym wyzwaniem był szczytowy moment obrotowy, który jest osiągany już przy 2500 obr/min i przenosi moc na prostych  oraz zakrętach, dając znakomite czasy okrążeń.

„Lista opon naprawdę konkurencyjnych w tych warunkach jest krótka. Pochwała dla Eagle F1 SuperSport RS od takiego producenta jak Porsche, który niestrudzenie dąży do ulepszeń, naprawdę odzwierciedla postępy Goodyear w segmencie UUHP” komentuje Harley.

Homologacja oznacza, że Porsche będzie oferować opony Goodyear Eagle F1 SuperSport RS N0 poprzez sieć dealerską właścicielom poszukującym osiągów i precyzji kierowania na sucho.

Informacje techniczne: Goodyear Eagle F1 SuperSport RS

Goodyear opracował Eagle F1 SuperSport RS specjalnie dla Porsche Motorsport, z instrukcjami ułatwiającymi osiąganie rekordów na torze. Xavier Fraipont, wiceprezes ds. rozwoju produktu Goodyear w regionie EMEA, optymistycznie wyraża się na temat możliwości opony: „Goodyear ma wielkie dziedzictwo w sporcie motorowym. Teraz całe nasze doświadczenie i wiedzę wnosimy do nowej opony Eagle F1 SuperSport RS, opracowanej w Europie w celu zwiększenia osiągów supersportowych samochodów, ze szczególnym uwzględnieniem osiągów na imprezach torowych”.

W oparciu o wszechstronny postęp w Centrum Rozwojowym Hanau w Niemczech, gdzie setki inżynierów, naukowców i techników pracują nad nowymi materiałami, konstrukcją bieżnika i technikami produkcji, Eagle F1 SuperSport RS wnosi na rynek UUHP szereg pionierskich rozwiązań. Ściśle wyścigowa mieszanka gumowa maksymalizuje przyczepność na suchej nawierzchni, łącząc bardzo sztywne elementy bieżnika z jego zmniejszoną głębokością. Połączone korzyści pomagają zmaksymalizować przeciążenia przy jednoczesnym zminimalizowaniu przesunięć bieżnika w ekstremalnych warunkach pokonywania zakrętów, co zapewnia kierowcy zarówno maksymalną przyczepność, jak i niezwykle precyzyjne prowadzenie.

Konstrukcja opony wykorzystuje doświadczenie płynące ze sportów motorowych i nadaje Eagle F1 SuperSport RS zoptymalizowany profil, co pozwala osiągnąć zwiększoną powierzchnię styku. Dodatkowo, w połączeniu z mocnymi zwojami aramidowymi, pozwala utrzymać stały rozkład ciśnienia w różnych warunkach jazdy i przy różnych prędkościach.   

Wreszcie, wzór bieżnika posiada masywny bark zewnętrzny, który został zaprojektowany tak, aby zoptymalizować przenoszenie wszystkich sił poprzecznych i ułatwić nadzwyczajną stabilność na zakrętach.

Więcej informacji o ofercie Goodyear UUHP można znaleźć na stronie: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/why-goodyear/uhp.html .

Goodyear

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma zatrudnia 64 000 osób i wytwarza swoje produkty w 47 zakładach zlokalizowanych w 21 krajach na świecie. Posiada dwa Centra Innowacji w Akron (Stany Zjednoczone) i Colmar-Berg (Luksemburg), które dostarczają najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie produktów i usług, będących wyznacznikiem standardów i technologii w przemyśle.  Więcej informacji na temat Goodyeara i produktów firmy można znaleźć na stronie www.goodyear.com/corporate. Zdjęcia są dostępne w internetowym newsroomie http://news.goodyear.eu.  Sledź nas na Twitter @Goodyearpress i dołącz do grupy ThinkGoodMobility na LinkedIn.

W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Alert Media Communications Sp. z o.o.
http://alertmedia.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl