Ekonomiczne spalanie. Jaki samochód na miejskie drogi?
Statystyki przedstawiane przez producentów samochodów nieco różnią się od rzeczywistości. Tworzone do celów marketingowych zestawiania mówiące o ekonomiczności konkretnych modeli są przygotowywane w najbardziej korzystnych dla aut warunkach.
Wybór samochodu jest często podyktowany nie tylko jego wielkością i pojemnością, ale również ekonomicznością. Samochód, który pali mniej jest typem ekologów, ale również przeciętnych użytkowników pojazdów. To właśnie im zależy przecież na tym, aby ich auto nie było istną skarbonką na pieniądze.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Statystyki a rzeczywistość
Nie będzie dla nikogo chyba dużym zaskoczeniem, że statystyki przedstawiane przez producentów samochodów nieco różnią się od rzeczywistości. Ma na to wpływ wiele czynników, a tworzone do celów marketingowych zestawienia mówiące o ekonomiczności konkretnych modeli są przygotowywane w najbardziej korzystnych dla aut warunkach. Takich, które nie mają wiele wspólnego z tym, co na co dzień spotyka na drodze każdy z nas. Jak zatem wybrać samochód do miasta? Co brać pod uwagę?
Optymalne spalanie
Aby sprawdzić, jakie samochody będą najbardziej odpowiednie dla przeciętnego użytkownika, który samochodu używa najczęściej do poruszania się po mieście, weźmiemy sobie za przykład markę Mazda. I nie jest to żaden przypadek, czy osobiste preferencje. Marka Mazda już trzeci rok z rzędu uplasowała się na szycie listy EPA, czyli amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska. Według ekspertów, za tak dobre wyniki Japończyków odpowiada technologia SKYACTIV. To dzięki niej samochody azjatyckiego producenta mogą poszczycić się jednymi z najlepszych rzeczywistych parametrów zużycia paliwa.
Przyjrzyjmy się jednak bliżej liczbom, aby zrozumieć lepiej dlaczego EPA wyróżniło właśnie samochody Mazdy. W roku 2014 średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym dla wszystkich modeli sprzedawanych na terenie Stanów Zjednoczonych wyniosło 8,0 l/100 km. To aż o 5% lepiej, niż w roku wcześniejszym. Poprawie uległa również ilość emisji dwutlenku węgla do atmosfery, która spadła o 9% do wartości 188 g/km. Warto tutaj nadmienić, że średnia ilość zużytego paliwa i emisji dwutlenku węgla do atmosfery na rynku motoryzacyjnym wynosi odpowiednio: 9,7 l/100 km i 227 g/km.
SKYACTIV - sekret sukcesu Mazdy
Według ekspertów za tak dobre wyniki Mazdy odpowiedzialna jest technologia SKYACTIV. To nowo opracowany zbiór silników, skrzyń biegów, podwozi i karoserii, które wyróżnia lekkość, wydajność, wytrzymałość i bezpieczeństwo. Są one podstawą dla praktycznie wszystkich dostępnych obecnie na rynku modeli Mazdy.
EPA pokazała, że po raz kolejny Japończycy poszli swoją własną drogą. I wyszło im to na dobre. Zamiast ograniczać pojemności i implementować turbodoładowanie, postawili na optymalizację spalania bez straty dla osiągów. Producenci Mazdy nie poszukiwali możliwości ograniczenia rzeczywistego spalania poprzez zastosowanie silników elektrycznych i hybrydowych. Zamiast nich wykorzystali doskonale znane wszystkim użytkownikom silniki dieslowe. Ich unowocześnione wersje, stworzone w oparciu w technologię SKYACTIV zagwarantowały im czołową pozycję w prestiżowej klasyfikacji EPA.
Informacje na temat najnowszych modeli Mazdy dostępne są na stronie autoryzowanego dealera https://anndora.mazda-dealer.pl/.
Nadesłał:
slawek
|