DB Schenker przewiezie do Egiptu ponad 100 000 ton elementów elektrowni


DB Schenker przewiezie do Egiptu ponad 100 000 ton elementów elektrowni
2017-07-07
Niewielki port rybacki w Burullus przekształcony zostanie w węzeł transportowy dla ogromnej elektrowni gazowo-parowej

Ostatni etap wielkiego zamówienia: do września DB Schenker przewiezie do Egiptu w sumie ponad 100 000 ton (400 000 m3) ładunku dla Siemens AG. Siemens buduje w Egipcie trzy elektrownie gazowo-parowe, które będą jednymi z największych tego typu obiektów na świecie. Każda z elektrowni będzie zasilana gazem ziemnym i będzie mieć moc 4,8 gigawatów, generowaną za pomocą ośmiu turbin gazowych oraz czterech turbin parowych. Technologia ta została wybrana ze względu na wysoką wydajność.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Poszczególne komponenty to turbiny, generatory, transformatory i kotły, których jednostkowa masa wynosi nawet do 500 ton. Każda z trzech elektrowni wymaga wykorzystania w sumie 248 tych potężnych elementów.

Jedną z lokalizacji, w których powstają elektrownie, jest Burullus. Ciężkie elementy transportowane są z Europy i Stanów Zjednoczony prosto do niewielkiego portu rybackiego znajdującego się około 16 km od budowy. Części z Azji dostarczane są najpierw drogą morską do portu w Aleksandrii. Tam przeładowywane są na mniejsze statki przybrzeżne, które dzięki mniejszym rozmiarom mają możliwość wpływania do oddalonego o około 80 km portu Burullus.

DB Schenker rozpoczął już niezbędne prace przygotowawcze, które umożliwią wyładowanie ogromnych elementów w porcie Burullus. Port musi być pogłębiony do 5,50 m, a przystań wymaga odpowiednich wzmocnień. Konieczne jest też zbudowanie tras dojazdowych i zaplecza umożliwiającego czasowe przechowywanie ładunków. W celu załadowania pojedynczych komponentów na przyczepy niskopodwoziowe, zamontowany został 600-tonowy dźwig.

 

Trzy elektrownie gazowo-parowe w Egipcie budowane są po kolei, począwszy od końca 2016 roku.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

MultiComm

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl