Dachser: łącząc rynki


2019-04-16
Wspólny rozwój: tak brzmiało motto niewielkiej firmy z hiszpańskiej Saragossy, która weszła na rynek w 1983 r. zaopatrując handel oraz klientów przemysłowych w przewody hydrauliczne oraz pneumatyczne, a także złączki ze stali nierdzewnej.

Dziś Dicsa jest już firmą globalną, a rolą Dachser jest zapewnienie jej inteligentnej logistyki z jednego źródła.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

 

 „Zakładając firmę w 1983 r. mieliśmy marzenie: zostać liderem na hiszpańskim rynku. Nie mieliśmy pojęcia co nas czeka, ale byliśmy gotowi sprostać każdemu wyzwaniu” – mówi Daniel Carmen, dyrektor generalny Dicsa, który opowiada o początkach swojej firmy z wyraźnym entuzjazmem i pasją.

 

Marzenie to ziściło się już wiele lat temu. Obecnie firma liczy 180 pracowników i jest producentem wysokiej jakości złączek ze stali nierdzewnej, a także dystrybutorem przewodów hydraulicznych i pneumatycznych. Dicsa jest wiodącym graczem nie tylko na rynku hiszpańskim, ale również na całym świecie. Przedsiębiorstwo oferuje asortyment będący jednym z najbardziej kompletnych w Europie i dostarcza towary do ponad 4 tys. klientów w przeszło 100 krajach na 5 kontynentach. W 2018 r. przychody firmy przekroczyły wartość 50 mln euro.  

 

Dicsa obsługuje centra produkcyjne i dystrybucyjne m.in. w Hiszpanii, Włoszech, Niemczech oraz Chinach. Sam magazyn Dicsa w Saragossie zajmuje powierzchnię 20 tys. mkw., mieszcząc ponad 65 tys. artykułów. Dzięki temu firma może dostarczać coraz więcej towarów, zwłaszcza do małych zakładów produkcyjnych, które potrzebują stałego dostępu do szerokiej gamy produktów, ale nie chcą lub po prostu nie są w stanie samodzielnie ich przechowywać. „Dostarczamy im towary w ciągu 24 godzin” – tak Carmen podsumowuje koncepcję dystrybucji. „Nasi klienci nie muszą rozmawiać z czteroma czy pięcioma operatorami albo ośmioma-dziesięcioma producentami by dostać to, czego potrzebują - mogą wszystko zorganizować za naszym pośrednictwem. Wystarczy, że złożą zamówienie telefonicznie lub online, a już następnego dnia otrzymają towar”.

 

Dlatego też Dicsa zwróciła się do Dachser. Firma poszukiwała niezawodnego partnera logistycznego i tak rozpoczęła współpracę z Azkar, czyli obecnie Dachser Iberia. Dzięki kooperacji z operatorem Dicsa może gwarantować dostawy swoich produktów w 24, a czasem nawet w 12 godzin.

 

Codzienne połączenia do Europy Środkowej i Północnej

 

W celu wzmocnienia swojej pozycji na niemieckim rynku, a co za tym idzie, w Europie Środkowej i Północnej, Dicsa połączyła siły ze swoim dostawcą usług logistycznych, by znaleźć nowe sposoby przechowywania, kompletacji i dystrybucji produktów FMCG. „W związku z tym w 2016 r. uruchomiliśmy codzienną linię drobnicową w dwie strony pomiędzy Saragossą a magazynem Dachser w Malsch niedaleko Karlsruhe” - mówi Bernd Großmann, dyrektor zarządzający European Logistics w Dachser Malsch, który nadzoruje operacje tej platformy dla hiszpańskich klientów od 2007 r.

 

W 2017 r., Dachser wystartował z kolejnym połączeniem drogowym dla towarów Dicsa – tym razem do Włoch. Znacznie wpłynęło to na skrócenie czasu transportu do bazy firmy w Modenie i przyspieszyło rozwój przedsiębiorstwa.

 

Następnie Dicsa rozpoczęła obsługę magazynu w centrum logistycznym Dachser w Karlsruhe, który przejął dystrybucję towarów hiszpańskiego producenta do klientów w Niemczech, krajach ościennych i Skandynawii. Niemiecki oddział operatora odpowiada również za cross-docking: niektóre towary dostarczane są z Saragossy do Karlsruhe, gdzie są następnie konsolidowane z innymi przesyłkami zanim zostaną wysłane do klienta końcowego. Ponadto do obiektu w Karlsruhe Dachser Air & Sea Logistics realizuje przyjęcia kontenerów z centrów produkcyjnych i dystrybucyjnych w Chinach – poprzez porty w Hamburgu i Bremerhaven.

 

Wyruszając na podbój USA

 

Pozostając na ścieżce wzrostu, Dicsa rozwija działalność w Ameryce. Oprócz założenia oddziału w USA, firma otworzyła również agencję sprzedaży w Argentynie. Dzięki współpracy z Dachser, może korzystać ze sprawdzonych systemów i procesów logistycznych również za oceanem. „Dzięki uniwersalnym systemom informatycznym, m.in. oprogramowaniu do zarządzania magazynem MIKADO, jesteśmy zawsze gotowi wspierać naszych klientów w planach dalszej ekspansji, ułatwiając im dostęp do nowych rynków” - mówi Alexander Tonn, dyrektor zarządzający European Logistics w Niemczech i dyrektor korporacyjny logistyki kontraktowej w Dachser.

  Innowacyjne systemy Dachser, takie jak MIKADO, a także ustanowione już wcześniej dla Dicsa połączenie EDI, umożliwiły dokładne odwzorowanie europejskiej logistyki w USA w bardzo krótkim czasie. „We wrześniu 2018 r., zaledwie cztery miesiące po otwarciu oddziału w Stanach Zjednoczonych, Dicsa wysyłała już pierwsze produkty z magazynu Dachser w Atlancie” – opowiada z entuzjazmem Carmen. To dobra wiadomość dla rodzinnej firmy z Hiszpanii, która od jakiegoś czasu skupia uwagę kolejnym celu, jakim są Chiny - druga co do wielkości gospodarka świata. Marzenie Dicsa nadal się ziszcza.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

PractumConsulting

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl