Dachser i Steinel: silny duet dla rynku DIY
Steinel, firma technologiczna w zakresie rozwiązań oświetleniowych i narzędzi grzewczych sprzedawanych na całym świecie, działa zgodnie ze strategią, że inteligentna technologia i inteligentna logistyka muszą iść w parze.
Producent z północno-zachodnich Niemiec już od wielu lat współpracuje z Dachser, globalnym operatorem logistycznym.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Heinrich Wolfgang Steinel zapoczątkował działalność firmy w 1959 r. w Herzebrock-Clarholz we wschodniej Westfalii, po czym przekształcił swój warsztat w jedno z wiodących przedsiębiorstw w zakresie produkcji narzędzi grzewczych i rozwiązań oświetleniowych LED z czujnikami ruchu. Działy zarządzania, rozwoju i logistyki wciąż znajdują się w Herzebrock-Clarholz. Inne centra rozwojowe są w Libercu w Czechach i w szwajcarskim Einsiedeln. W Leipzig-Mölkau Steinel firma projektuje i wytwarza wszystkie części z tworzyw sztucznych. Z kolei główne zakłady produkcyjne firmy znajdują się w Curtea de Arges w Rumunii oraz w Kiszynowie w Mołdawii. Oba dostarczają wyroby do wschodniej Westfalii, skąd produkty Steinel, za pośrednictwem sieci Dachser, wyruszają na światowe rynki.
Współpraca Steinel z centrum logistycznym Dachser w miejscowości Bad Salzuflen we wschodniej Westfalii-Lippe trwa już od ponad dekady. Ten oddział Dachser należy do największych centrów przeładunkowych drobnicy w Europie. Jednym z odbiorców produktów Steinel jest branża DIY, która stawia szczególne wyzwania przed logistyką.
- Klienci z sektora DIY i sprzedaży internetowej w całej Europie mają wysokie wymagania, jeśli chodzi o czas realizacji zamówień. Właściwe planowanie harmonogramu codziennych odjazdów z Bad Salzuflen do wszystkich miejsc docelowych w Europie w ramach europejskiej sieci Dachser jest więc kluczowe – mówi Marc Sürth z działu obsługi połączeń i jakości w centrum logistycznym Dachser we wschodniej Westfalii-Lippe.
Z racji tego, że w handlu na znaczeniu coraz bardziej zyskują e-commerce i koncepty typu dropshipping, przyszłość coraz mocniej opiera się na indywidualizacji produktów, mniejszych partiach towaru, a także większej odpowiedzialności producentów za działania logistyczne.
- Każdego dnia musi być „szybciej, lepiej, więcej”, więc powinniśmy temu wyzwaniu dotrzymywać kroku jako dostawcy. Aby to osiągnąć, potrzebujemy nie tylko innowacyjnych produktów, ale także innowacyjnych procesów logistycznych. Dachser zapewnia dużą przejrzystość w całym swoim europejskim łańcuchu dostaw. Zarówno dla mnie, jak i dla naszych klientów jest to bardzo pomocne w planowaniu wszystkich procesów logistycznych – mówi Nils Reiprich, kierownik logistyki w grupie Steinel.
Nadesłał:
PractumConsulting
|