Dachser i ARTS Energy: energia dla świata
Producent baterii ARTS Energy, dostawca różnego rodzaju wysokojakościowych rozwiązań do magazynowania energii, wytwarza swoje wyroby na francuskiej prowincji. Rozwiązania firmy zapewniają zasilanie klientom w Europie i na całym świecie. Dachser organizuje logistykę na rzecz tego przedsiębiorstwa.
W dobie publicznej debaty na temat silników spalinowych, szczególnie jedna technologia przeżywa swój prawdziwy rozkwit: baterie. W miasteczku Nersac, położonym w departamencie Charente w zachodniej Francji, blisko 300 spośród 3000 wszystkich mieszkańców pracuje dla ARTS Energy. Firma ta w 2013 r. została wydzielona z produkującego baterie przedsiębiorstwa Saft, w którym większość udziałów należy do grupy Total. ARTS Energy to jedyna tego typu firma, która produkuje swoje wyroby w Europie - reszta branży skupiona jest na terenie Azji.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Istotą pomysłu na biznes ARTS Energy były i dalej są akumulatory niklowe oraz litowo-jonowe, które firma dostarcza z Francji do całej Europy i reszty świata. Od 2014 r. za ich transport odpowiada oddział Dachser w Niort, położony niedaleko La Rochelle.
Na koniec 2014 r. Dachser obsługiwał 20 procent transportu drogowego ARTS Energy, dostarczając towary do odbiorców w Austrii, Belgii, Czechach, Polsce i Hiszpanii. Rok później udział ten wzrósł do 50 procent.
Obecnie poza rynkiem francuskim, Dachser zaopatruje klientów firmy głównie w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Holandii i Hiszpanii. Co więcej, rok temu operator stał się wyłącznym partnerem firmy w zakresie frachtu morskiego. Z Nersac towary są transportowane ciężarówkami do portu w Hamburgu, a stamtąd do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Hongkongu, Australii i Singapuru. W przypadkach kiedy dostawa musi odbyć się w krótszym niż zazwyczaj czasie, Dachser może również organizować usługi frachtu lotniczego.
Szybkość dostaw ma znaczenie dla ARTS Energy, a dzięki współpracy z Dachser firmie udało się skrócić o połowę czas transportu z Francji do Austrii (z 4 do 2 dni) oraz do Rumunii i na Węgry. Nie byłoby to możliwe bez wysokiej niezawodności, przejrzystości i jakości serwisu. Dachser osiąga ten cel m.in. wykorzystując własne oprogramowanie, takie jak system MIKADO do zarządzania magazynem czy DOMINO do zarządzania transportem.
Nadesłał:
PractumConsulting
|