Dachser dla Gentherm: dostawy zawsze na czas
Dachser, jeden z wiodących globalnych operatorów logistycznych, w ramach działań dla Gentherm dostarcza komponenty do nagrzewnic samochodowych z Hamburga do Chin. Transport drogą morską odbywa się w ściśle określonych ramach czasowych, by zapewnić sprawną koordynację całego łańcucha dostaw.
Dostawy surowców są częścią codziennych operacji w Gentherm, firmie wprowadzającej na rynki światowe zaawansowane urządzenia termoelektryczne, i stanowią podstawę sprawnego funkcjonowania całego przedsiębiorstwa. Różnego rodzaju elementy elektroniczne, przewody, nagrzewnice i klimatyzatory stosowane w fotelach samochodów są wysyłane z fabryk w Niemczech, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech czy na Ukrainie za pośrednictwem drogowej sieci logistycznej Dachser do najbliższego portu, np. w Hamburgu, gdzie spakowane w kontenery oczekują na dalszy przewóz. Częstym celem ich podróży jest Tianjin w Chinach, skąd po przeładowaniu na ciężarówki docierają do zakładu produkcyjnego w Langfang.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Zespół Dachser Air & Sea Logistics w Monachium we współpracy z działem Road Logistics każdego miesiąca koordynuje transport ponad 1100 przesyłek tylko z samej Europy do zakładów produkcyjnych Gentherm po drugiej stronie globu. Pracownicy Dachser dokładają wszelkich starań, by towary docierały do celu na czas i w nienaruszonym stanie. W branży automotive to szczególnie ważne, bo opóźnienie o chociażby jeden dzień mogłoby zaburzyć cały łańcuch dostaw i w rezultacie wstrzymać proces produkcji.
- Jest to sytuacja, do której w żadnym wypadku nie możemy dopuścić. Jesteśmy zależni od regularnych częstotliwości dostaw – mówi Matthew Pisani, Global Transportation Manager w firmie Gentherm, wskazując swoje oczekiwania wobec partnera logistycznego Dachser.
Dochowanie punktualności dostaw nie zawsze jest jednak łatwe, zwłaszcza gdy pojawiają się niespodziewane sytuacje i problemy, takie jak choćby ogłoszenie bankructwa przez największego operatora logistycznego w południowej Korei - Hanjin Shipping, czy nieoczekiwane strajki w portach morskich i na lotniskach.
– Ze względu na możliwość wystąpienia takich sytuacji opieramy się na elastycznym usługodawcy, który potrafi wręcz z wyprzedzeniem odpowiadać na wszystkie nasze potrzeby – mówi Matthew Pisani podkreślając, że aktywne zarządzanie sytuacjami kryzysowymi jest dla niego kluczowe.
Nadesłał:
PractumConsulting
|