7 rzeczy, których prawdopodobnie nie wiesz o Lexusie


7 rzeczy, których prawdopodobnie nie wiesz o Lexusie
2016-08-12
Wszyscy wiemy jak to jest ze znajomością dużych marek. Reklamy i działania marketingowe sprawiają, że czasem nawet jeśli nie chcemy, to mimo wszystko coś o nich wiemy. Inaczej jest z pasjonatami i fanami - ich wiedza i znajomość tematu to niekeidy wręcz wiedza encyklopedyczna.

Ale i tak zawsze znajdzie się coś o czym prawdopodobnie nie wiedzą nawet oni.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

1. Pierwszy Lexus w historii, model LS 400 został zaprezentowany w Kolonii w Niemczech

Chwila podczas, której oczy dziennikarzy i całego świata po raz pierwszy zobaczyły auto marki Lexus miała miejsce wiosną 1989 roku. Wszyscy doskonale wiedzieli, że mają tylko jedną szansę aby zrobić to dobrze. W końcu cytując Andrzeja Sapkowskiego „Nigdy nie ma się drugiej szansy, aby zrobić pierwsze wrażenie”.

Był to też ruch strategiczny i jasne przesłanie. Oto japońska firma prezentuje swoje pierwsze auto nie w Japonii, nie w USA, a na trawniku swojego Kolońskiego oddziału - tuż pod nosami największych konkurentów.

2. Projekt Calty Arts

Kiedy Kasushi Nosho dostał zadanie zaprojektowania konceptu pierwszego luksusowego coupe, czyli Lexusa SC 400 jego podejście do projektu okazało się być mocno niekonwencjonalne.

Charyzmatyczny wiceprezes Calty Design Research studio, czyli studia projektowego Toyoty założonego w 1973 w Kalifornii cały czas stawiał wyzwania swojemu zespołowi. Jednak w tym wypadku poszedł o krok dalej. Nosho zwrócił się do swoich ludzi mówiąc: „Nie chce żebyście pokazywali mi wasze szkice, ani modeli z pianki jak to zazwyczaj robimy. Zróbcie to inaczej, wykorzystajcie metody rękodzieła artystycznego”.

Jego nowatorskie podejście z czasem zostało nazwane Projektem Calty Arts i stało się nieoficjalnym programem projektowym, który dostał własne studio. W nim projektanci rozwijali swoje umiejętności z zakresu rzeźby i rękodzieła.

3. Lexus w pop kulturze

Lexus od kiedy pojawił się na rynku, szybko zalazł swoje grono wielbicieli wśród amerykańskich gwiazd sceny hip hopowej. Legendarny Ice Cube rapuje o Lexusie Coupe w kawałku do filmu „Wstęp wzbroniony”, w którym zagrał jedną z głównych ról. Z kolei R. Kelly śpiewa o swoim Lexusie SC w kawałku „Ignition” z 2003 roku, a Jay Z wspomina markę w swoim utworze „Somewhere in America” nagranym w 2013.

Lexusa nie brakuje też w Hollywood. Kiedy producenci filmu „Raport Mniejszości” z Tomem Cruisem w głównej roli szukali auta, które będzie pasowało do ich wizji przyszłości przepełnionej technologią i wysublimowaną inżynierią, wybór mógł być tylko jeden. Lexusy pojawiały się też w najlepszych serialach, w tym w „Modern Family” i kultowym już „Breaking Bad”.

4. Lexus obecny jest w ponad 90 krajach na 6 kontynentach

W tym m.in. w USA, Kanadzie, całej Europie, Australii, Hong Kongu, Południowej Afryce, Tajwanie, Rosji czy Koreii Południowej.

5. Pomimo, że jak powszechnie wiadomo Lexus pochodzi z Japonii to marka dopiero w 2005 roku oficjalnie rozpoczęła sprzedaż w swoim kraju.

Lexus tego samego dnia, w sierpniu 2005 roku pojawił się w 142 salonach w całej Japonii. W ciągu pierwszych dziesięciu dni od premiery, salony dealerów odwiedziło ponad 250 000 gości.

6. Lexus był pierwszym producentem aut, wykorzystał pojazd z napędem hybrydowym w 24-godzinnym wyścigu Nürburgring

Lexus stał się pierwszym producentem samochodów, który stanął do rywalizacji autem hybrydowym w jednym z najtrudniejszych wyścigów wytrzymałościowych na świecie. Sukces Lexusa RX 400h i samo to wydarzenie udowodniło, że technologia hybrydowa stała się realną alternatywą dla oleju napędowego.

7. W poszukiwaniu perfekcji

Podczas prac rozwojowych nad oryginalnym modelem LS, jeden z członków zespołu został przydzielony do bardzo konkretnego zadania. Miał testować i kontrolować to, czy każdy przycisk i przełącznik dział perfekcyjnie. Co ciekawe, zawsze nosił przy sobie trzy zestawy różnej długości paznokci, aby mieć pewność, że będą odpowiednie dla różnych typów klientów.

 

Więcej: blog.lexus.co.uk


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

AdComms Media & Marketing Group

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl