Rozbudowa komunikacji miejskiej
Obecnie w każdym mieście mamy do czynienia z rozbudowaną komunikacją miejską, czy to autobusową czy tramwajową. Każdy z nas wie, że jest ona niezbędna i powinniśmy z niej korzystać jak najczęściej, aby zmniejszać emisję spalin i chronić środowisko.
Mamy jednak również na względzie koszty poruszania się po mieście tym sposobem. Jak się okazuje nie jest to wcale tak tanio.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
|
Każdy bilet ma dwa warianty cenowe. Może być ulgowy lub normalny. Jest również grono osób, które nie muszą jeździć z biletami są zwolnieni z opłat. Uważamy jednak, że bilety są bardzo drogie, a czy ktoś zastanowił się na czym zarabia komunikacja miejska? Oczywiście na biletach, ale czy ma jeszcze inne formy dochodów. Możemy powiedzieć, że z reklamy, ponieważ faktycznie każdy tramwaj czy autobus obecnie oklejony jest teraz owv.
Jednak nie zdajemy sobie sprawy jak wiele kosztuje jeden kurs autobusu czy tramwaju po wyznaczonej trasie. Opłata za elektryczność w przypadku tramwajów oraz paliwo, w przypadku autobusów. Każdy z nas wie ile to kosztuje, ponieważ codziennie jesteśmy w stanie narzekać na ceny benzyny do samochodu czy na wysokość rachunków za energię elektryczną zużywaną w naszych domach. Musimy również wiedzieć, że nie tylko takie koszty generuje przedsiębiorstwo komunikacyjne.
Obecnie nawet oklejenie wszystkich autobusów i tramwajów reklamami owv nie będzie w stanie pokryć kosztów zakupu nowoczesnego tramwaju przystosowanego do podróżowania osób niepełnosprawnych, matek z dziećmi itp. Oczywiście na każdej linii powinien jechać chociaż raz na godzinę taki tramwaj, dlatego możemy zauważyć jak wielkie koszty potrzebne są do komfortowego poruszania się w mieście bez barier.
Nie zależnie od tego jak bardzo wydają się nam drogie bilety komunikacji miejskiej to uważam, że i tak o wiele więcej oszczędzamy poruszając się właśnie miejskimi środkami transportu niż samochodem.
Nadesłał:
l.nowak1815
|