Premium, średnia czy ekonomiczna? Którą z trzech klas opon wybrać?


Premium, średnia czy ekonomiczna? Którą z trzech klas opon wybrać?
2018-12-03
Opony Dębica, opony Hankook, opony Nokian… Przy wyborze opon warto sprawdzić, do którego segmentu zalicza się dany model. To oczywiście nie jedyna cecha, którą należy wziąć pod uwagę, ale przynależność do konkretnej klasy powie nam dużo o przeznaczeniu i jakości ogumienia.
  1. Klasa ekonomiczna: między innymi opona Dębica

    Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

    Przeczytaj również:
  2. Klasa średnia reprezentowana przez opony Hankook

  3. Klasa premium: na przykład opony Nokian

Rynek opon dzieli się na trzy segmenty – premium, średni oraz ekonomiczny. Taki podział jest cenną wskazówką dla kierowców szukających najbardziej dopasowanego ogumienia do swojego auta, ale nie może być traktowany bezkrytycznie. Sytuacja w branży oponiarskiej zmienia się naprawdę dynamicznie, a producenci, którzy jeszcze do niedawna „grali w najniższej lidze”, dziś są zaliczani do klasy średniej lub premium. Czym jednak cechują produkty z tych segmentów? Jakie firmy reprezentują każdy z nich? 

Klasa ekonomiczna: między innymi opona Dębica

Są adresowane przede wszystkim do właścicieli aut z segmentów A i B, którym pojazd służy do dojazdów do pracy lub do sklepów. Świetnie sprawdzają się w samochodach użytkowanych w normalnych warunkach i pokonujących niewielkie odległości. Nie zapewniają jednak stuprocentowego bezpieczeństwa na śliskiej nawierzchni, gorzej radzą sobie też przy dużych szybkościach. Mimo tego posiadają wszystkie niezbędne atesty i w codziennej jeździe zapewniają optymalne osiągi. Reprezentantem tego segmentu są między innymi opony Dębica, Goodyear oraz Michelin. 

Klasa średnia reprezentowana przez opony Hankook

Do tego segmentu zaliczane są opony Hankook, Firestone lub Kumho. Ogumienie klasy średniej może być montowane we wszystkich samochodach, nawet tych o największej mocy. Wyniki testów przeprowadzonych przez ADAC pokazują, że niektóre modele mają lepsze osiągi niż te klasyfikowane jako klasa premium, choć zwykle wypadają od nich nieco gorzej. W „średniakach” często stosuje się rozwiązania i materiały stosowane wcześniej w oponach z najwyższego segmentu. W połączeniu z niższą ceną, czyni to z nich dobrą opcję dla wymagających kierowców z ograniczonym budżetem.

Klasa premium: na przykład opony Nokian

Ogumienie tej klasy cechuje się najwyższą jakością, innowacyjnymi rozwiązaniami i najlepszymi osiągami. Jego odbiorcami są w szczególności posiadacze aut z segmentów D, E i F. Opony z najwyższej półki przynoszą patenty, które po jakimś czasie trafiają do tańszych modeli. Ich zakup ma sens, jeśli zależy nam na doskonałych parametrach i liczymy się z tym, że może on nieco mocniej wydrenować nasz portfel. W budżetowych autach nie pokażą jednak pełni swoich możliwości. Do klasy premium zalicza się między innymi opony Nokian, Dunlop czy Bridgestone.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl