Poznań Motor Show – motoryzacja spotyka angażujący marketing
Targi Poznań Motor Show przyciągnęły tysiące odwiedzających i setki wystawców. Ale poza nowościami motoryzacyjnymi, wydarzenie pokazało, że coraz więcej marek – również spoza branży automotive – wykorzystuje targi jako platformę do budowania zaangażowania i nowych formatów obecności. Przez cztery dni hale Międzynarodowych Targów Poznańskich odwiedziło ponad sto tysięcy osób – od pasjonatów po profesjonalistów z branży, a Poznań Motor Show po raz kolejny potwierdziło, że jest największym wydarzeniem motoryzacyjnym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na miejscu zaprezentowało się ponad 150 wystawców, w tym najważniejsze marki samochodowe, producenci motocykli, aut luksusowych i elektryków. Premierom takich modeli jak Mazda 6e czy Dongfeng Mage, towarzyszyły dynamiczne pokazy – od driftingu i testów terenowych po symulatory VR i pokazy car detailingu. Wystawcy obecni byli również w dedykowanych strefach: elektromobilności, tuningu czy caravaningu. Motor Show to jednak nie tylko samochody – wydarzeniu towarzyszyły konferencje branżowe, eksperckie debaty i interaktywne formaty promujące nowe technologię.
Poznań Motor Show pokazał, że tego rodzaju wydarzenia nie są już tylko przestrzenią dla producentów. Coraz chętniej pojawiają się tu marki lifestyle’owe, fintechy i firmy technologiczne – traktując targi jako medium do budowania relacji, testowania form zaangażowania i pokazywania firmy w atrakcyjnym, nowym kontekście.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Od folderów do doświadczeń – Balcia stawia na angażujący marketing
Jedną z marek, które wykorzystały ten potencjał była Balcia Insurance. Firma ubezpieczeniowa zamiast folderów, ulotek i roll-upów, postawiła na formułę experiential marketingu, angażując setki odwiedzających. Dwupiętrowy autobus z audycjami Radia Eska – partnera medialnego targów, chillout zone Balcii z leżakami i DJem, gry zręcznościowe, konkursy, sejf z nagrodami oraz brandowane gadżety – wszystko zaprojektowane z myślą o aktywizowaniu odbiorców i pokazaniu, że ubezpieczenia nie muszą być nudne. Głównym celem działań było zapoznanie z produktem AC od Balcia i jego promocja. Ubezpieczenie jest wspierane przez technologię AI, a kalkulator składki analizuje ponad 800 zmiennych, by indywidualnie dopasować ofertę do stylu jazdy kierowcy. W połączeniu z aplikacją Balcia App, umożliwiającą zakup ubezpieczenia, zgłoszenie szkody i kontakt z obsługą 24/7 – marka oferuje wygodne, nowoczesne i w pełni mobilne rozwiązanie.
Balcia konsekwentnie kieruje swoją komunikację do młodszych odbiorców – przedstawicieli Gen Z i młodych millenialsów, którzy oczekują prostoty i personalizacji, a także naturalnego zaangażowania. Marka nie poprzestaje na obecności w mediach społecznościowych czy działaniach influencer marketingowych. Równie mocno stawia na nowe kanały, jak obecność w grze Fortnite, gdzie użytkownicy mogą wejść w interakcję z dedykowanym światem Balcia.
Poznań Motor Show pokazał, że targi przestają być jedynie przestrzenią prezentacji produktów. Dziś to dynamiczne środowisko, w którym marki mogą nie tylko zaistnieć, ale także zaangażować, zaskoczyć i zbudować relację. Zamiast klasycznych stoisk – strefy doświadczeń. Zamiast komunikatów – emocje i kontakt. Dla firm, które chcą być blisko swoich odbiorców, targi stają się coraz ważniejszym elementem strategii marketingowej.
Więcej informacji o ubezpieczeniu AC i aplikacji mobilnej Balcia na stronie www.balcia.pl