2020-06-16
Ekologia odgrywa coraz większą rolę i jest ważna przy podejmowaniu codziennych decyzji przez Polaków. Świadomość problemów ekologicznych ma ponad 80 procent rodaków, a co trzeci – stara się na co dzień oszczędzać wodę.1 Polski startup MultiWash pomaga zadbać o czystość pojazdów firmowych, a także zmniejszyć zużycie wody potrzebnej do ich mycia. MutliWash to
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
|
- Przeczytaj również:
-
|
Każdy właściciel samochodu odwiedza myjnię przynajmniej kilka razy w roku. Tylko 4 procent myje swoje samochody samodzielnie, pozostali korzystają z myjni komercyjnych. Większość, ponad 30 procent) wybiera myjnie automatyczne, pozostali zaś korzystają z samoobsługowych myjni samochodowych oraz myjni ręcznych. Użytkowników myjni ręcznych jest zaledwie około 6 procent, choć jest to najbardziej ekologiczny sposób dbania o samochód3. Tymczasem, jak pokazują najnowsze badania, mycie pojazdów w myjniach ręcznych jest najbardziej ekologiczne i pozwala zarówno zaoszczędzić wodę, jak i zredukować emisję dwutlenku węgla.
Coraz więcej firm przy wyborze różnego rodzaju usług zwraca uwagę na ich wpływ na środowisko. Z badań przeprowadzonych przez dr inż. Katarzynę Maciejewską z Katedry Ochrony i Kształtowania Środowiska Wydziału Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej wynika, że myjnie ręczne są bardziej ekologiczne od innych profesjonalnych metod mycia samochodu.2
Myjnie automatyczne umożliwiają użytkownikowi samochodu jedynie umycie samochodu z zewnątrz. Zależnie od wybranego programu zużycie wody waha się wówczas między 220 a 300 litrów. Wysokie jest również zużycie prądu – przy najbardziej intensywnych programach może wynieść nawet 7 kWh, co w skutkuje emisją około 3,5 kg CO2 – czyli tyle samo ile emitowanych jest do atmosfery podczas przejechania autem dystansu ok. 28 km4.
Myjnia bezdotykowa pozwala na samodzielne umycie karoserii samochodu. Średnio podczas takiego mycia zużywa się około 150 litrów wody, a zużycie prądu może się wahać od 0,8 do 2,5 kWh. Ślad węglowy takiego mycia to w przybliżeniu 1,6 kg CO2, taką ilość wyemituje auto pokonując trasę 13 km.4
Myjnie ręczne mają dwie główne przewagi nad wcześniej wymienionymi metodami mycia. Umożliwiają nie tylko profesjonalne umycie samochodu z zewnątrz w sposób dokładny i delikatny, ale też sprzątnięcie wnętrza pojazdu, a dodatkowo są bardziej ekologiczne – szacowane zużycie wody podczas jednego mycia to zaledwie 80–90 litrów, a zużycie prądu to około 1,5 kWh. Przekłada się to na wielkość emisji CO2 1,3 kg, co odpowiada przejechaniu samochodem odległości ok. 10 km.4
Aby dostrzec ogrom tej różnicy warto odnieść to do floty na przykład 200 pojazdów, użytkowanej przez 12 miesięcy. Flota korzystająca z myjni automatycznej zużyje 408.000 litrów wody i wyemituje do atmosfery 4,5 ton CO2 więcej, niż gdyby korzystała tylko z myjni ręcznych. Każda korporacja, dla której CSR jest naprawdę ważny powinna jak najszybciej dokonać zmian w swojej polityce flotowej i przejść na ręczne mycie pojazdów. W odniesieniu do aktualnie panującej w Polsce suszy oraz bardzo ubogich zasobów wód gruntowych, wybieranie myjni ręcznych zamiast innych form dbania o czystość pojazdu jest najbardziej rozsądne – komentuje Tomasz Czerniejewski (CEO MultiWash).
Dlaczego MultiWash?
Innowacyjna koncepcja MulitWash powstała w 2016 roku. Jest to największa w Polsce sieć ponad 500 myjni ręcznych oferująca standaryzowane programy mycia i czyszczenia aut. Dostępne w bezpłatnej aplikacji mobilnej narzędzie zapewnia użytkownikom łatwy dostęp do myjni, szybkość i wygodę rezerwacji wizyty oraz komfort rozliczeń bezgotówkowych. Dodatkowo myjnie ręczne to najbardziej ekologiczny sposób mycia samochodów, co z pewnością będzie ważne dla firm dbających o środowisko naturalne.
Wybór MultiWash, to sposób na ochronę środowiska naturalnego. W myjni ręcznej do umycia jednego pojazdu zużywa się mniej wody i prądu, niż w myjniach automatycznych czy samoobsługowych, przez co zmniejsza się emisja CO2 do atmosfery i zostawia mniejszy ślad węglowy.
Jesteśmy pierwszą firmą na świecie, sprzedającą usługi sprzątania pojazdów w formie subskrypcyjnej. MultiWash to również największa w Europie sieć myjni samochodowych, zrzeszonych w systemie partnerskim. Niektórzy określają to rozwiązanie, jako „Booking lub Uber dla myjni”, czyli de facto services marketplace, który jest połączony z aplikacją mobilną, oferując atrakcyjne plany abonamentowe – podkreśla Tomasz Czerniejewski.
Aplikacja mobilna umożliwia płatności bezgotówkowe, a także pozwala na wygenerowanie jednej faktury zbiorczej niezależnie od liczby samochodów zgłoszonych przez firmę do MultiWash. Dzięki aplikacji MultiWash klient może zyskać na myciu i czyszczeniu pojazdów aż do 30% oszczędności.
O MultiWash
MultiWash to powstały w 2016 roku startup bazujący na koncepcie carwash-as-a-service – nowoczesny, proponujący innowacyjne rozwiązania swoim klientom. MultiWash to największa w Polsce sieć ponad 550 myjni ręcznych, oferująca standaryzowane programy mycia i czyszczenia aut. MultiWash oparty jest na subskrypcyjnym modelu płatności i dostępny dla swoich klientów bezgotówkowo za pomocą specjalnej aplikacji. Usługa skierowana jest głównie do osób profesjonalnie zarządzających flotą pojazdów, a także do użytkowników indywidualnych. Więcej informacji znajduje się na stronie MultiWash.pl.
1. Badanie przeprowadzone na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.
2. Dr inż. Katarzyna Maciejewska, Katedra Ochrony i Kształtowania Środowiska, Wydział Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska Politechnika Warszawska, Fleet 12 (103) / 2019, To gdzie myjesz swoją flotę ma ogromny wpływ na środowisko.
3. ICA (2017). European Car Wash Consumer Study.
4. Krajowy Ośrodek Bilansowania i Zarządzania Emisjami (2014). Wskaźniki emisyjności CO2 dla energii elektrycznej u odbiorców końcowych.
Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
Agencja PR
http://agencjapr.pl
|
|