Jaki olej silnikowy i dodatki do oleju silnikowego wybrać?


Jaki olej silnikowy i dodatki do oleju silnikowego wybrać?
2019-11-26
Najczęstszą czynnością, którą wykonuje posiadacz samochodu jest tankowanie go. Dlatego też pierwsze co przychodzi na myśl, gdy chcemy o niego zadbać, to dodanie uszlachetniacza do paliwa – dzięki niemu można poprawić parametry jakościowe paliwa, przeczyścić układ paliwowy
(wtryski), a nawet ułatwić rozruch silnika podczas zimy.

Postawienie na dodatek do paliwa może być słusznym zabiegiem, ale o swój samochód możesz też zadbać w nieco inny sposób – na przykład decydując się na kupno oleju silnikowego.

Przy wyborze oleju silnikowego weź pod uwagę przede wszystkim przebieg auta i stan jego silnika. Decydując się olej odpowiedni dla naszego samochodu, dbasz nie tylko o jego prawidłową pracę, ale też na jego ochronę w różnych temperaturach zarówno podczas siarczystej zimy jak i upalnego lata. Z kolei, jeśli zalejesz go produktem do niego niedostosowanym, możesz skrócić żywotność silnika.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:


Olej silnikowy – mineralny, półsyntetyczny czy syntetyczny

Przy decyzji, jaki olej wybrać, zdecydowanie musisz zwrócić uwagę na to, z czego zrobiona jest jego baza. Masz do wyboru oleje mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne. Oleje mineralne są przeznaczone do wieloletnich aut z dużym przebiegiem. Choć nie obciążają uszczelnień silnika, mogą powodować problemy z odpaleniem auta w zimę. Oleje półsyntetyczne również są tworzone na potrzeby starszych aut o niskich wymaganiach związanych ze smarowaniem. Z kolei oleje syntetyczne są olejami najwyższej jakości. Dobrze znoszą skrajne temperatury, a ich lepkość zazwyczaj pozostaje niezmienna – co z kolei można zarzucić olejom mineralnym i półsyntetycznym, które dość szybko tracą swoją lepkość.

Lepkość oleju silnikowego jest zdecydowanie jedną z jego najważniejszych cech. Inaczej nazywana jest gęstością. Wybierając olej silnikowy, należy kierować się zaleceniami producenta naszego samochodu co do jego lepkości. Parametr ten określa się dwoma liczbami (na przykład 5W-30) – pierwsza z nich wskazuje na lepkość zimową, a druga liczba na lepkość letnią. Warto też pamiętać, że im niższa cyfra oznaczająca lepkość zimową, tym większą płynność zachowa olej silnikowy w niskiej temperaturze. Pamiętaj, że najlepiej zapobiegać niż leczyć, więc lepiej stosuj właściwy olej i wymieniaj go w terminie aby nie dopuścić do takich czynności jak regeneracja skrzyni biegów czy remont silnika.



Jak zabezpieczyć silnik przed szybkim zużyciem?

Wybór odpowiedniego oleju silnikowego to pierwszy krok w stronę zapewnienia silnikowi skutecznej ochrony. Czasem jednak olej nie wystarczy, zwłaszcza w przypadku samochodów o dużym przebiegu – na przykład wtedy, gdy samochód ma za sobą kilka lub kilkanaście lat intensywnej eksploatacji. Istnieją też przypadki, gdy olej traci swoje właściwości ochronne. Z tego powodu warto zatroszczyć się o dodatki do oleju silnikowego, które ochronią silnik i zmniejszą jego tarcia.

Dzięki zdecydowaniu się na dodatki do oleju silnikowego z powodzeniem unikniesz nie tylko kosztownych napraw i zabezpieczysz silnik przed nadmiernym zużyciem, ale też zmniejszysz zużycie paliwa i oleju oraz wpłyniesz na wyciszenie i wyrównanie pracy silnika. Ważną zaletą jest też pomoc w rozruchu silnika zimą, co jest przydatne zwłaszcza wtedy, gdy musimy korzystać z mineralnego oleju silnikowego.

Jednym z produktów, który jest szczególnie polecany do konserwacji silnika, jest preparat do regeneracji silnika Ceramizer CS. Tworzy on warstwę ochronną na miejscach tarcia silnika i regeneruje ją poprzez wypełnienie ubytków w metalowej powierzchni. Stworzona w ten sposób warstwa ochronna jest trwałym zabezpieczeniem. Aby utrzymać efekt, należy zastosować kolejną dozę po wykonaniu 70 000 km przebiegu, bowiem po tym czasie powłoka może zacząć zanikać.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (1):

  • avatar
    ~Hek, 2019-11-30 16:37:51

    u mnie w silniku jest syntetyk 0w-30 Helix od shella bez zadnych dodatków, polecam tylko oleje syntetyczne :D mniej sie zuzywaja


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl