Jaki olej silnikowy i dodatki do oleju silnikowego wybrać?
Najczęstszą czynnością, którą wykonuje posiadacz samochodu jest tankowanie go. Dlatego też pierwsze co przychodzi na myśl, gdy chcemy o niego zadbać, to dodanie uszlachetniacza do paliwa – dzięki niemu można poprawić parametry jakościowe paliwa, przeczyścić układ paliwowy
Postawienie na dodatek do paliwa może być słusznym zabiegiem, ale o swój samochód możesz też zadbać w nieco inny sposób – na przykład decydując się na kupno oleju silnikowego.
Przy wyborze oleju silnikowego weź pod uwagę przede wszystkim przebieg auta i stan jego silnika. Decydując się olej odpowiedni dla naszego samochodu, dbasz nie tylko o jego prawidłową pracę, ale też na jego ochronę w różnych temperaturach zarówno podczas siarczystej zimy jak i upalnego lata. Z kolei, jeśli zalejesz go produktem do niego niedostosowanym, możesz skrócić żywotność silnika.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Olej silnikowy – mineralny, półsyntetyczny czy syntetyczny
Przy decyzji, jaki olej wybrać, zdecydowanie musisz zwrócić uwagę na to, z czego zrobiona jest jego baza. Masz do wyboru oleje mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne. Oleje mineralne są przeznaczone do wieloletnich aut z dużym przebiegiem. Choć nie obciążają uszczelnień silnika, mogą powodować problemy z odpaleniem auta w zimę. Oleje półsyntetyczne również są tworzone na potrzeby starszych aut o niskich wymaganiach związanych ze smarowaniem. Z kolei oleje syntetyczne są olejami najwyższej jakości. Dobrze znoszą skrajne temperatury, a ich lepkość zazwyczaj pozostaje niezmienna – co z kolei można zarzucić olejom mineralnym i półsyntetycznym, które dość szybko tracą swoją lepkość.
Lepkość oleju silnikowego jest zdecydowanie jedną z jego najważniejszych cech. Inaczej nazywana jest gęstością. Wybierając olej silnikowy, należy kierować się zaleceniami producenta naszego samochodu co do jego lepkości. Parametr ten określa się dwoma liczbami (na przykład 5W-30) – pierwsza z nich wskazuje na lepkość zimową, a druga liczba na lepkość letnią. Warto też pamiętać, że im niższa cyfra oznaczająca lepkość zimową, tym większą płynność zachowa olej silnikowy w niskiej temperaturze. Pamiętaj, że najlepiej zapobiegać niż leczyć, więc lepiej stosuj właściwy olej i wymieniaj go w terminie aby nie dopuścić do takich czynności jak regeneracja skrzyni biegów czy remont silnika.
Jak zabezpieczyć silnik przed szybkim zużyciem?
Wybór odpowiedniego oleju silnikowego to pierwszy krok w stronę zapewnienia silnikowi skutecznej ochrony. Czasem jednak olej nie wystarczy, zwłaszcza w przypadku samochodów o dużym przebiegu – na przykład wtedy, gdy samochód ma za sobą kilka lub kilkanaście lat intensywnej eksploatacji. Istnieją też przypadki, gdy olej traci swoje właściwości ochronne. Z tego powodu warto zatroszczyć się o dodatki do oleju silnikowego, które ochronią silnik i zmniejszą jego tarcia.
Dzięki zdecydowaniu się na dodatki do oleju silnikowego z powodzeniem unikniesz nie tylko kosztownych napraw i zabezpieczysz silnik przed nadmiernym zużyciem, ale też zmniejszysz zużycie paliwa i oleju oraz wpłyniesz na wyciszenie i wyrównanie pracy silnika. Ważną zaletą jest też pomoc w rozruchu silnika zimą, co jest przydatne zwłaszcza wtedy, gdy musimy korzystać z mineralnego oleju silnikowego.
Jednym z produktów, który jest szczególnie polecany do konserwacji silnika, jest preparat do regeneracji silnika Ceramizer CS. Tworzy on warstwę ochronną na miejscach tarcia silnika i regeneruje ją poprzez wypełnienie ubytków w metalowej powierzchni. Stworzona w ten sposób warstwa ochronna jest trwałym zabezpieczeniem. Aby utrzymać efekt, należy zastosować kolejną dozę po wykonaniu 70 000 km przebiegu, bowiem po tym czasie powłoka może zacząć zanikać.
Nadesłał:
slawek
|
Wasze komentarze (1):
-
~Hek, 2019-11-30 16:37:51
u mnie w silniku jest syntetyk 0w-30 Helix od shella bez zadnych dodatków, polecam tylko oleje syntetyczne :D mniej sie zuzywaja