Jak usunąć wgniecenia karoserii bez lakierowania samochodu?


Jak usunąć wgniecenia karoserii bez lakierowania samochodu?
2018-12-17
Wgniecenia powstałe na karoserii gradobiciem czy otarciem na parkingu są zmorą kierowców. Nieduże uszkodzenia blachy są widoczne i psują estetycznie pojazd. Istnieją niedrogie i efektywne sposoby usuwania wgnieceń bez konieczności lakierowania pojazdu, a jedną z nich jest metoda zwana PDR.

Uszkodzenia karoserii samochodu czy motoru mogą powstać w wyniku gradobicia, otarcia na parkingu, opadów kasztanów czy po aktach wandalizmu. Nieznaczne wgniecenia, leje powstałe w wyniku uderzenia sprawiają, że karoseria pojazdu nie wygląda już efektownie, a przyjemność z jazdy jest mocno ograniczona. Wizyta w zakładzie lakierniczym jest droga, a czas realizacji usługi jest liczony w dniach, a oczekiwanie czasem na samą usługę liczone jest w tygodniach! Na szczęście dla kierowców istnieją nieinwazyjne metody renowacji karoserii. Usuwanie wgnieceń bez lakierowania jest realizowane techniką PDR. Technika jest na tyle skuteczna, że nie wymaga nakładania nowego lakieru oraz szpachli.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformy Link Buildingu


Przeczytaj również:


Jak wygląda usuwanie wgnieceń bez lakierowania?

Nowoczesna metoda PDR

Technika usuwania wgnieceń PDR dzieli się na dwie metody. Pierwszą z nich jest metoda wypychania za pomocą dźwigni. Stosowana jest na elementach łatwo dostępnych typu klapa bagażnika, maska czy drzwi pojazdu. Wgniecenie jest wypychane od wewnątrz na zewnątrz. Do całego zabiegu używane są specjalne lampy naświetlające, które najpierw lokalizują lej czy uszkodzenie karoserii. Po wypchnięciu następuje badanie lampą miejsca, które było naprawiane, czy pozostały jakieś nierówności na karoserii pojazdu. Drugą metodą stosowaną przy usuwaniu wgnieceń jest metoda „na klej”. Jest to tak zwane odciąganie lub wyciąganie. Metoda polega na zastosowaniu specjalnego kleju. Na uszkodzone miejsce nakłada się klej, który zasycha, następnie używa się młotka bezwładnościowego zakończonego grzybkiem i odciąga się wgniecenie na zewnątrz. Metoda ta stosowana jest w miejscach trudnodostępnych lub takich, w których naprawa wymagałby rozbiórki elementów pojazdu. Przykładem jest dach samochodu. Odciąganie na zewnątrz pozwala uniknąć rozbiórki elementów dachu samochodu w kabinie – podsufitki.

Rodzaje wgnieceń

Technika usuwania wgnieceń bez lakierowania nie dotyczy wszystkich rodzajów uszkodzeń karoserii. Silne załamania blachy, uszkodzony lakier czy zniszczenie blachy rdzą, wykluczają naprawę karoserii techniką PDR. Osłabienie struktury blachy czy osłabienie struktury lakieru powodują duże prawdopodobieństwo powiększenia zniszczeń w miejscu naprawy. Niestety, w przypadku kolizji, stłuczki czy dużego aktu wandalizmu pojazd lub element pojazdu wymaga lakierowania.

Zaletą techniki PDR jest usunięcie wgnieceń, nawet w dużej ilości, o charakterze wepchnięcia blachy do wewnątrz nawet w miejscach trudnodostępnych. Metoda jest prosta i nie wymaga wiele czasu, aby zrealizować usługę. Przeciętny czas naprawy to jeden dzień. Oczywiście wszystko zależy od ilości uszkodzeń i ilości uszkodzonych elementów karoserii.

Szkolenia z techniki PDR

Firmy zajmujące się naprawą karoserii technika PDR organizują również szkolenia „Usuwanie wgnieceń bez lakierowania” techniką PDR. Kursy są dostępne w zakresie cenowym od kilkuset do kilku tysięcy złotych i obejmują część teoretyczna i praktyczną. Odbycie kursu trwa od kilku dni do kilku tygodni i zależne jest od ilości zajęć praktycznych. Na kursie poznaje się techniki wypychania oraz technik wyciągania w teorii, a następnie specjalista uczy kursanta na zajęciach praktycznych poprawnego wykonywania wspomnianych metod. Na zajęciach uczestnik kursu poznaje także niezbędne wyposażenie do realizowania usługi naprawy karoserii bez lakierowania. Dzięki tej wiedzy kursant będzie mógł wybrać najlepszy sprzęt typu lampy, klej, młotek bezwładnościowy.

Usuwanie wgnieceń bez lakierowania to metody nieinwazyjne dla karoserii pojazdu. Nie wymagają szpachlowania, nowej warstwy lakieru oraz wielu dni pracy. Usługa jest dużo tańsza niż wizyta u lakiernika, a efekty są bardzo dobre. Na karoserii nie pozostają żadne nierówności, a zachowany jest oryginalny, fabryczny lakier.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl