GEFCO i AUTO1 rozwijają logistykę samochodów używanych


2020-05-26
Dzięki bliskości południowych granic kraju oraz węzła na skrzyżowaniu autostrad A1 i A4, oddział GEFCO w Bieruniu stanowi dogodny punkt dostaw do Polski z zachodniej i południowej części Europy. To właśnie do Bierunia transportowane są pojazdy klientów AUTO1 ze 150 centrów logistycznych w Europie.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:
W 2019 roku do Polski sprowadzono ponad milion aut używanych. Coraz więcej takich pojazdów znajduje nowego właściciela za pośrednictwem wyspecjalizowanych firm, gwarantujących legalność pojazdu i możliwość zakupu auta z każdego miejsca w Europie. Taki trend generuje popyt na profesjonalne usługi logistyczne pojazdów używanych z dostawami door-to-door. Doskonałym tego przykładem jest współpraca GEFCO, europejskiego lidera logistyki dla branży motoryzacyjnej, oraz AUTO1, wiodącej europejskiej platformy online do zakupu samochodów używanych.

Współpraca GEFCO z AUTO1 rozpoczęła się w 2015 roku. Europejski łańcuch dostaw pojazdów używanych został zaprojektowany w oparciu o rozwiniętą sieć przepływów transportowych GEFCO w Europie oraz centrum logistyki pojazdów gotowych GEFCO w Bieruniu. Dzięki bliskości południowych granic kraju oraz węzła na skrzyżowaniu autostrad A1 i A4, oddział GEFCO w Bieruniu stanowi dogodny punkt dostaw do Polski z zachodniej i południowej części Europy. To właśnie do Bierunia transportowane są pojazdy używane klientów AUTO1 ze 150 centrów logistycznych w Europie. Po przeładunku na placu GEFCO auta są transportowane na adres klienta końcowego przy wykorzystaniu sieci dystrybucji krajowej GEFCO Polska.

„Klienci mają coraz wyższe wymagania wobec handlu pojazdami używanymi w internecie. Oczekiwania są coraz bliższe tym, jakie towarzyszą zakupom popularnych towarów przez internet. Klient znajduje dobry produkt w atrakcyjnej cenie, za pomocą kilku kliknięć kupuje i wybiera opcję dostawy, a dodatkowe formalności zleca wyspecjalizowanym firmom. Właśnie w taki sposób przy wsparciu GEFCO sprzedajemy i dostarczamy do Polski auta używane z całej Europy” – mówi Piotr Baranowicz, Vice President Central & Eastern Europe w AUTO1 Group.
 
Operacje logistyczne dla AUTO1 po stronie GEFCO Polska realizują dedykowani specjaliści do spraw transportu międzynarodowego, krajowego oraz osoby odpowiedzialne za zarządzanie placem składowym. Ich bliska współpraca oraz szybki przepływ informacji i zrozumienie procesu są kluczowe dla sprawnego zarządzania łańcuchem dostaw. GEFCO i AUTO1 dodatkowo powołały wspólny zespół operacyjny. „Wsparcie GEFCO było szczególnie ważne na początku działalności naszego klienta w Polsce. W 2015 roku AUTO1 nie miało doświadczenia logistycznego na polskim rynku i musiało polegać na dobrych praktykach i rozwiązaniach zaproponowanych przez GEFCO jako operatora logistycznego” – mówi Piotr FIRAK, Dyrektor Logistyki Pojazdów Gotowych, GEFCO Polska.
 
„One stop shop - tak można określić platformę AUTO1. Agregujemy wszystkie rodzaje usług dodatkowych jakich może potrzebować dealer, tak aby mógł się on skupić wyłącznie na prowadzeniu swojego biznesu. My zajmiemy się całą resztą – wystarczy tylko kilka kliknięć, aby dzięki nowoczesnemu systemowi planującemu trasy zamówić dostawę auta z dowolnego miejsca w Europie. Razem z GEFCO wspólnie organizujemy rocznie ponad 22,5 tys. przewozów, a ta liczba stale rośnie” – mówi Monika Wielgat, Head of Logistics Central & Eastern Europe w AUTO1 Group.
 
Sukces współpracy GEFCO i AUTO1 jest zależny od utrzymania pełnej kontroli nad procesem logistycznym, elastyczności operatora i gotowości do podejmowania szybkich decyzji. W praktycznym wymiarze oznacza to tworzenie automatycznych dziennych raportów dostaw i załadunków, szybkie planowanie i optymalizację tras w celu skrócenia procesu realizacji dostaw door-to-door.
 
„Transport pojazdów używanych oznacza wiele wyzwań, z którymi operator logistyczny nie styka się podczas transportu nowych samochodów z montowni. Należy ściśle kontrolować wyposażenie dodatkowe transportowanych pojazdów oraz szczegółowo dokumentować stan jakościowy pojazdu podczas załadunku. Ponadto czasami dostawy są realizowane w miejsca trudno dostępne dla pojazdów ciężarowych, położone przy drogach nieprzystosowanych do transportu ciężkiego. Dlatego dysponujemy szerokim wyborem taboru, również pojazdami o mniejszej ładowności” – podkreśla Piotr FIRAK z GEFCO Polska.
 
Obecnie relacje GEFCO i AUTO1 opierają się na pięciu latach doświadczeń i szeregu optymalizacji wprowadzonych do łańcucha dostaw. Dogodne położenie placu składowego GEFCO w Bieruniu i partnerskie podejście do biznesu doprowadziły do rozszerzenia współpracy. Do Polski transportowane są pojazdy, które po przeładunku na placu składowym w Bieruniu są wysyłane także na Słowację, Czechy oraz do krajów bałtyckich.

Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

GEFCO Polska
http://pl.gefco.net/pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl