Dunlop Trailmax Meridian – zapowiedź nowej przygody
Dunlop zdradza tajemnice opony Trailmax Meridian, zapowiadając „początek nowej przygody” dla segmentu rynku turystycznego. Nowy produkt marki został opracowany z uwzględnieniem bardzo specyficznych wymagań najbardziej zaawansowanych technicznie motocykli turystycznych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Zmieniają się wymagania motocyklistów
Sprzedaż maszyn do jazdy po drodze i w terenie, takich jak BMW GS, Honda Africa Twin, Suzuki V-Strom i Triumph Tiger, rośnie szybciej niż cały rynek. Ich właściciele oczekują od pojazdów i opon większej wszechstronności.
„W ciągu ostatniej dekady byliśmy świadkami zmian na rynku. Kiedyś gwiazdami wykresów sprzedaży były motocykle sportowe, teraz wzrosty generują głównie maszyny do jazdy terenowej. Użytkowników przyciąga wysoka pozycja podczas jazdy i zdolność pokonywania długich dystansów, ale także możliwość przeżycia przygody w terenie. Po określeniu tych potrzeb, postawiliśmy przed naszym zespołem badawczo-rozwojowym trudne wyzwanie” – powiedział Luca Davide Andreoni, Marketing Manager Dunlop Motorcycle w Europie.
Ambitne cele: przebieg dłuższy nawet o 15%1
Badania potwierdziły również, że Trailmax Meridian musi wykazywać się większą wszechstronnością, aby pokonać tak różnorodne wyzwania jak przygody off-road i długie wycieczki po Europie. Dodatkowo powinna wykorzystywać moc i osiągi najnowszych motocykli klasy high-end.
Dunlop jest szczególnie dumny z wydłużenia przebiegów podczas dynamicznej jazdy. W przypadku tylnej opony Trailmax Meridian, testy wykazały wzrost przebiegu o 6% w jeździe po linii prostej – w porównaniu z oponami konkurencji o najlepszych parametrach – i o ponad 15% przy kącie nachylenia 40 stopni1. „Badania pokazały nam, że tego właśnie potrzebują motocykliści. Oczekują wytrzymałości podczas długich dojazdów do pracy i przejażdżek turystycznych oraz możliwości zachowania wysokich osiągów na krętych drogach, podczas wypoczynku w górach lub weekendowych wypraw na wieś” – wyjaśnił Dmitri Talboom, Product Manager.
Jeszcze większą korzyść osiągnięto w zakresie przebiegów przedniej opony. Przy okazji udało się zsynchronizować przewidywany czas wymiany obu opon. Oznacza to, że teraz potrzebna będzie tylko jedna wizyta u dealera, zamiast oddzielnych terminów na wymianę przedniej i tylnej opony.
Trwała przyczepność – na mokrym i suchym
Wzór bieżnika Trailmax Meridian nie tylko wygląda spektakularnie, ale jest celowy i bardzo skuteczny. Został zaprojektowany tak, aby efektywnie usuwać wodę z dużą prędkością, ale przy zachowaniu wysokiego poziomu przyczepności na suchej nawierzchni. Jest to możliwe dzięki technologii Dunlop MultiTread. Obejmuje ona mieszankę Hi-Silica, która zapewnia doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni i sprawia, że opona jest bardziej elastyczna w niższych temperaturach. W połączeniu z osnową Rayon Ply Casing daje to podwójną wartość w postaci zwiększonych przebiegów i znacznie szybszego czasu nagrzewania. Jest to korzystne dla kierowców, którzy coraz częściej jeżdżą motocyklami turystycznymi przez cały rok. Tylna opona jest również zróżnicowana pod względem składu: w środkowej części znalazła się nowa mieszanka i sięga ona aż pod mieszankę barku. Dzięki temu zwiększa się ogólna sztywność tylnej opony, co zapewnia sportowe prowadzenie i zwiększoną trakcję podczas przyspieszania.
Zarówno przednie, jak i tylne ogumienie posiada dwuwarstwową wersję osnowy Rayon-Ply, która w połączeniu z bezszwowym opasaniem (JLB) zapewnia pewne prowadzenie. „Wiele motocykli turystycznych ma moc, która plasuje je w lidze hypersportowej. Użytkownicy oczekują, że opona skompensuje względnie dużą masę maszyny, aby mogli cieszyć się zwinnym i dynamicznym prowadzeniem. Połączenie technologii w Trailmax Meridian pozwala to osiągnąć” – dodał Dmitri.
Jazda terenowa w standardzie
Motocykl turystyczny musi umożliwiać również jazdę w terenie. W testach własnych Dunlopa opona Trailmax Meridian, z charakterystycznym wzorem bieżnika w kształcie pazurów, wykazała lepszą trakcję na miękkim, błotnistym terenie w porównaniu z trzema najbliższymi konkurentami i aktualną oponą TrailSmart MAX[2]. W głębokim błocie lub żwirze osiągi były na tym samym poziomie co zwycięzcy testu[3] TrailSmart MAX. Potwierdza to, że koncentracja Dunlopa na wyjątkowych osiągach i prowadzeniu nie zaszkodziła parametrom terenowym.
Szeroki zakres zastosowań
Opona Trailmax Meridian jest dostępna w czterech rozmiarach na przód i trzech na tył, aby objąć szeroki zakres modeli, w tym BMW GS, Honda Africa Twin i Crosstourer, KTM Adventure, Suzuki V-Strom, Triumph Tiger oraz Yamaha Tenere i Super Tenere.
Dunlop Europe jest jednym z wiodących światowych producentów opon z imponującymi osiągnięciami w sportach motorowych. Dunlop Europe jest partnerem technicznym Suzuki Endurance Race Team i Hondy Racing w wyścigach motocyklowych Endurance World Championship Racing, oficjalnym dostawcą opon do FIM Moto2 i Moto3 World Championship oraz najbardziej utytułowaną marką opon w historii Isle of Man TT. W wyścigach terenowych Dunlop jest wyborem zwycięzców i mistrzów wyścigów MXGP. Ponadto brytyjska marka jest najbardziej utytułowanym producentem opon w historii 24-godzinnego wyścigu Le Mans dla samochodów sportowych. Więcej informacji na Dunlop można znaleźć na stronie www.dunlop.eu Twiterze @DunlopMoto.oraz na Instagramie @dunlopmotopolska.
[1] Wewnętrzne testy przebiegu i prowadzenia przeprowadzono przy użyciu BMW R 1200 GS na torze Mireval we Francji. Testy tylnej wersji Trailmax Meridian wykazały przyrost przebiegu o 6% w jeździe po linii prostej, i o ponad 15% przy kącie nachylenia 40 stopni przy rozmiarze 170/60ZR17. W przypadku przedniej opony (120/70R19) testy wykazały 19% wzrost w porównaniu z najbliższym konkurentem, i o 36% przy kącie nachylenia 40 stopni.
[2] Test drogowy przeprowadzony przy użyciu BMW R1200 GS w Monteils, Francja.
[3] Test Motociclismo 2018 – „Jakość gwarantowana”.