Akcja regeneracja – rozrusznik jak nowy


Akcja regeneracja – rozrusznik jak nowy
2019-07-10
Rozrusznik jest silnikiem prądu stałego, którego zadaniem jest szybki i bezproblemowy rozruch silnika spalinowego samochodu.

Jako podzespół elektryczno-mechaniczny ze względu na swoją funkcję jest jednym z najbardziej wymagających odbiorników energii elektrycznej z akumulatora i jednorazowo potrafi pobrać od 200 do 600 amperów. Moc rozrusznika jest różna w zależności od rodzaju samochodu i oscyluje w przedziale od 0,4 do 10 kW.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:


Dlaczego warto regenerować rozrusznik?

W 100% sprawny rozrusznik w żaden sposób nie osłabia pracy akumulatora, a w trakcie przekręcania kluczyka w stacyjce zapewnia silnikowi rozruch, czyli minimalną, wymagają prędkość. W zależności od rodzaju silnika prędkość ta jest różna i wynosi odpowiednio – w silnikach benzynowych od 40 do 100 obrotów na minutę, a w silnikach diesla mieści się w przedziale od ok. 100 do 200 obrotów na minutę. W tym czasie rozrusznik musi pokonać opór kilku czynników, które utrudniają rozruch, takich jak: tarcie łożysk na wale korbowym silnika oraz początkowy ruch tłoków w cylindrach. Firma Starter w Kłodzku regeneruje tylko oryginalne rozruszniki , czyli takie, które zostały fabrycznie zamontowane w pojazdach. Naprawa uszkodzonych elementów w rozruszniku przedłuża jego żywotność zapewniając sprawny rozruch silnika samochodu.



Jak przebiega proces regeneracji rozrusznika?

W trakcie regeneracji stary rozrusznik jest demontowany na część, które poddawane są skrupulatnej diagnostyce pod kątem stopnia zużycia, aby sprawdzić czy można je jeszcze wykorzystać. Do najczęściej zużywanych części należą szczotki, łożyska i tuleje, a także bendiks oraz elektromagnes i styki elektromagnesu. Bendiks to przekładnia zębata, która składa się ze sprzęgła jednokierunkowego ze sprężyną i zębnikiem. Aby rozrusznik sprawnie działał, musi nastąpić sprzężenie bendiksa z kołem zamachowym. Dlatego tak ważna jest regeneracja wszystkich podzespołów. Wszystkie te elementy wymieniane są na nowe części najlepszej jakości.



Czyszczenie obudowy rozrusznika

Obudowa rozrusznika jest kolejnym, ważnym elementem, który w trakcie regeneracji zostaje starannie oczyszczony ze smarów i tłuszczu za pomocą piaskarki. Po tym procesie wszystkie części zostają ponownie złożone w taki sposób, aby zapewnić prawidłową prace urządzeniu. Całość zostaje pokryta odpowiednią powłoką antykorozyjną, która przedłuża trwałość całego mechanizmu.



Weryfikacja sprawności po regeneracji

Po pełnej regeneracji i złożeniu rozrusznika należy sprawdzić czy mechanizm działa prawidłowo.  Na profesjonalnym stole probierczym zregenerowany rozrusznik jest badany pod kątem parametrów mocy, zazębiania, a także poprawności działania elektromagnesu. Szczegółowe informacje na temat przebiegu całego procesu regeneracji znajdą Państwo na stronie https://www.autostarter.pl/produkty/rozruszniki. Zanim zdecydujemy się na regenerację rozrusznika sprawdźmy w jaki sposób ona przebiega, gdyż nie wszystkie firmy dokonują pełnej regeneracji rozrusznika, a jedynie ograniczają się do oczyszczenia i pomalowania obudowy.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl