Silnik bierze olej - co zrobić Toyota, Mazda, Subaru
Japońskie silniki Diesla często biorą olej. Przyczyną są nieprecyzyjnie działające wtryskiwacze common rail, które powodują dymienie, wibracje, a nawet niszczenie dwumasowego koła zamachowego. Jest sposób, by tę serię usterek powstrzymać.
Silniki Toyota, Mazda, Subaru – jaki olej wybrać?
Kolejne generacje układów wtryskowych common rail znacząco obniżały toksyczność spalin i podnosiły kulturę pracy silników Diesla dzięki coraz bardziej precyzyjnemu dawkowaniu paliwa. Dokładność liczona w dziesiątych miligrama jest jednak możliwa do utrzymania tak długo, jak tylko układ wtryskowy będzie czysty i wolny od osadów. Tymczasem ani obecność biokomponentów w oleju napędowym, ani wydłużone interwały serwisowe nie sprzyjają utrzymaniu wtryskiwaczy w nienagannej czystości. Gdy na zaworach sterujących oraz rozpylaczach wtryskiwaczy osadzają się zanieczyszczenia, dochodzi do zmiany dawkowania paliwa. Elektroniczna funkcja tzw. korekcji wtryskiwaczy jest w stanie wyrównywać dawki tylko do pewnego stopnia i zwykle po przebiegu 150-200 tys. km pojawiają się takie problemy, jak utrudniony rozruch, niestabilny bieg jałowy, nadmierne dymienie czy wibracje. Gdy korekcja wtryskiwaczy przekroczy wartość graniczną, nierównomierność pracy jest na tyle duża, że mogą się już pojawić kłopoty z trwałością dwumasowego koła zamachowego.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Dodatek do diesla z common rail
Aby uniknąć problemów z systemem common rail, warto corocznie wymieniać filtr paliwa oraz w autach o wyższym przebiegu regularnie stosować preparat czyszczący układ paliwowy. Usterki wtryskiwaczy są szczególnym utrapieniem wielu kierowców japońskich samochodów Toyota, Mazda, Subaru) wyposażonych w silnik diesla o pojemności 2 litrów wyposażonych układ Denso. Liqui Moly producent olejów i chemii warsztatowej opracował w tym celu dodatek do silników z układem common rail art. nr 2185. Nie tylko czyści on wtryskiwacze, ale również zabezpiecza przed zużyciem sekcje tłoczące pompy wysokiego ciśnienia systemu common rail. Produkt ten można stosować do samochodów z dowolnym rodzajem układu wtryskowego common rail (Bosch, Denso, Delphi, Siemens-Continental, zarówno typu elektromagnetycznego, jak i piezoleletrycznego). Preparat został wszechstronnie przebadany, a marka producenta Liqui Moly jest gwarancją bezpieczeństwa jego stosowania. Opakowanie Liqui Moly 2185 wystarcza na 70 litrów paliwa i zabezpiecza silnik na dystansie 2000 km.
Olej plus dodatek – common rail
Silniki wysokoprężne z systemem common rail są szczególnie wrażliwe na jakość oleju silnikowego. Z uwagi na bardzo wysoki moment obrotowy i wynikające z tego obciążenia, powinien być stosowany środek smarny możliwie najwyższej jakości. Wysoką ochronę i czystość silnika wielu japońskich konstrukcji zapewnia olej Liqui Moly Top Tec 4300 5W-30, który może być stosowany zarówno w jednostkach wyposażonych w filtr cząstek stałych, jak i w dieslach bez tego rozwiązania. Olej wysokiej jakości oraz regularnie stosowany dodatek do common rail 2185 pozwalają na znaczące wydłużenie trwałości całego silnika.
Nadesłał:
Michalek
|
Wasze komentarze (2):
-
~baron, 2020-11-06 14:36:16
polecam wymianę oleju bo jest złej jakości skoro silnik go bierze. miałem tak w swoim golfie. teraz wlewam Hyundai XTeer i silnik go nie bierze. dobry syntetyk zmniejszy też zużycie paliwa
-
~klaudiusz, 2016-08-12 14:17:16
Właśnie nie wiedziałem jaki wybrać,ale teraz wiem.Mam RAV 4 i tylko z tym miałem problem,ale za naprawy praktycznie nic nie płacę i komfort jazdy tez bardzo dobry.