Praca marzeń – jedyny w Polsce Poligon szkoleniowy dla kolei szuka Trenera ds. Szkoleń i Bezpieczeń


Praca marzeń – jedyny w Polsce Poligon szkoleniowy dla kolei szuka Trenera ds. Szkoleń  i Bezpieczeń
2020-01-28
Innowacyjny Poligon szkoleniowy wykorzystujący najnowsze technologie: multimedia czy VR uruchomiło PKP Energetyka w centrum Polski – w Słotwinach k. Łodzi. To jedyne tego typu centrum rozwojowe dla kolejarzy w kraju.

Szkolenia na Poligonie zlokalizowanym na terenie bazy PKP Energetyka o powierzchni ponad sześciu hektarów już trwają – kolejni pracownicy doskonalą tu swoje umiejętności budowy i eksploatacji sieci trakcyjnej. Wszystko zgodnie z najnowocześniejszymi metodami szkoleniowymi.

 - Poligon szkoleniowy powstał z potrzeby ciągłego doskonalenia pracowników sektora kolejowego (koncepcja uczenia się przez całe życie, ang. lifelong education). Infrastruktura kolejowa dynamicznie się rozwija, w realizacji jest wiele projektów inwestycyjnych, które wymagają wysokiej klasy specjalistów, z ogromną świadomością w zakresie bezpieczeństwa. Kolej to też nowe technologie
i rozwiązania, których trzeba się nauczyć lub przetestować je w kontrolowanych warunkach.  Poligon to także odpowiedź na wyzwanie tzw. luki pokoleniowej. 43% pracowników sektora kolejowego ukończyło 50 lat, a tylko 12% ma poniżej 30*. Potrzebujemy fachowo przygotowanej także młodej kadry, wyposażonej w niezbędne na kolei umiejętności i pasję do pracy. Poligon jest miejscem przekazywania wiedzy i kultury zawodu przez doświadczonych pracowników nowemu pokoleniu. Nowatorskie podejście do szkoleń to możliwość przyciągnięcia do firm kolejowych dynamicznych pracowników generacji Y i Z
– mówi Marek Kleszczewski, Dyrektor Oddziału Usługi w PKP Energetyka.

 

W opracowanym specjalnie na potrzeby Poligonu programie szkoleniowym główny nacisk położono na praktykę. Ta część szkolenia prowadzona jest na rzeczywistym stanowisku pracy. Elektromonterzy
i inżynierowie poznają i ćwiczą wiele zadań związanych z utrzymaniem kolejowej sieci trakcyjnej, takich jak: sprawdzanie jej stanu, przeprowadzenie konserwacji oraz wymiany niezbędnych elementów (w sumie to aż 40 czynności). W tym celu wybudowano 517 m sieci jezdnej na bocznicy kolejowej. Na odcinku sieci „parterowej” uczestnicy szkolenia pracują z poziomu terenu. Potem przechodzą  do specjalistycznego pociągu sieciowego, gdzie już z poziomu pomostu trenują zadania na regularnej sieci trakcyjnej.

* Dane UTK https://utk.gov.pl/pl/aktualnosci/15217,Ponad-90-tysiecy-kolejarzy.html

W części teoretycznej instruktażu wykorzystywane są nowoczesne pomoce naukowe, czyli: e-learning, multimedialna sala z filmami instruktażowymi oraz technologia VR, umożliwiająca sprawdzenie się
w akcji bez opuszczania sali szkoleniowej.

Poligon to także zaplecze dydaktyczne i socjalne – zasilane energią elektryczną pochodzącą z paneli fotowoltaicznych o powierzchni 900m2. Przestronne sale szkoleniowe, wygodne przestrzenie
i wspierające materiały edukacyjne.

Aktualnie trwa rekrutacja osoby Trenera ds. Szkoleń i Bezpieczeństwa, która będzie rozbudowywała program teoretyczny i praktyczny oraz prowadziła szkolenia. Poszukiwany profil to: doświadczenie w prowadzeniu szkoleń instruktażowych lub w efektywnym przekazywaniu wiedzy technicznej, umiejętność i chęć dzielenia się wiedzą, a także znajomość przepisów BHP. Dodatkowe atuty to wiedza nt. budowy sieci trakcyjnej oraz znajomość branży elektroenergetycznej. Na pewno przyda się pasja do pracy z ludźmi i zafascynowanie koleją.

 


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

DarekKotara

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl