Nie może Cię zabraknąć na targach ProfiAuto Show
Już 3-4 czerwca 2017 r. odbędzie się kolejna edycja targów ProfiAuto Show. To dobra okazja, aby zapoznać się z aktualną ofertą SKF.
Targi ProfiAuto Show organizowane są w nowoczesnej hali Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach. Wysoka, dobrze oświetlona hala umożliwia wystawcom doskonałe warunki ekspozycji, dlatego wyróżniające się indywidualnie zaprojektowaną zabudową stoisko SKF - numer 74 - będzie tam świetnie pasować.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
ProfiAuto Show będzie doskonałą okazją, aby na żywo zobaczyć dwa nowe modele silników samochodowych, które eksperci SKF wykorzystują podczas szkoleń technicznych.
„Jedną z bardziej efektywnych form wsparcia mechaników w codziennej pracy są praktyczne szkolenia, podczas których korzystamy z naszych produktów i narzędzi" - mówi Karol Krasiński z SKF - „Rynek bardzo dobrze przyjął te sesje szkoleniowe, w których objaśniamy - krok po kroku - wymianę łańcucha rozrządu, pokazując to na prawdziwym modelu silnika samochodowego".
Szkoleniowcy SKF wykorzystują popularny w Polsce silnik 1.3 MultiJet oraz 3.0 V6.
Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny SDE o pojemności 1.3 produkowany był w Bielsku-Białej, najpierw od 2003 roku o mocy 70 KM, a od 2005 roku o mocy 90 KM. W swoim czasie wykorzystywany był przez kilka koncernów motoryzacyjnych, jak Fiat, Ford, General Motors, Grupa PSA czy Suzuki, stąd też jego oznaczenie rynkowe bywa różne - JTD, TDCi, CDTi, HDi czy DDiS. Do dziś można go znaleźć pod maską wielu popularnych w Polsce modeli: Astra, Corsa, Doblo, Panda, Punto czy Swift.
Drugi model, trzylitrowy silnik z serii ES lub L7X to jeden z niewielu przykładów wspólnej pracy wszystkich trzech największych francuskich producentów aut. Praktycznie ta sama jednostka pracuje pod maskami limuzyn Renault, jak i koncernu PSA, czyli Citroena i Peugeota.
Silnik ES9/L7X to klasyczne V6 z dwoma rzędami cylindrów rozwartymi pod kątem 60 stopni. Blok jest aluminiowy, podobnie jak obydwie głowice mieszczące 12 zaworów i dwa wałki rozrządu każda. Napęd rozrządu odbywa się za pomocą paska rozrządu. Co interesujące, silniki z serii ES/L7X mają jeden z najdłuższych produkowanych pasków zębatych, który liczy blisko trzy metry.
„Mam nadzieję, że wielu mechaników skorzysta z okazji i zapisze się na praktyczne sesje szkoleniowe organizowane przez SKF. Będzie to możliwe podczas obydwu dni targowych" - zaprasza Karol Krasiński.