Historia marki Hyundai
Południowokoreańska firma Hyundai znana jest na całym świecie. Produkuje obecnie ponad trzydzieści różnych modeli, w tym samochody osobowe, suv-y i crossovery, auta dostawcze, i ciężarowe.
Początki marki Hyundai
Historia marki Hyundai zaczyna się zaraz po II Wojnie Światowej. W 1947 roku Chung Ju-yung stworzył firmę HYUNDAI Engineering and Construction. Początkowo jednak nie zajmowała się motoryzacją a budownictwem i realizowała projekty rządowe na rozbudowę powojennej infrastruktury transportowej, w tym drogi ekspresowej Kyeong-bu.
Dopiero 20 lat później powstaje firma Motor Hyundai Company i pierwsza fabryka samochodów, która została wybudowana w mieście Ulsan, będąca obecnie największą na świecie fabryką samochodów i produkuje 1.6 mln aut rocznie. Pierwszy samochód z taśmy produkcyjnej zjechał 1 1968 roku – Hyundai Cortina powstał dzięki współpracy z firmą Ford. Kilka lat później – w 1974 roku, powstał samochód wykonany samodzielnie przez Hyundai o nazwie Pony. Został on zaprojektowany przez zatrudnionych przez firmę projektantów oraz inżynierów z Europy. Ten model samochodu cieszył się dużym powodzeniem i był pierwszym seryjnie produkowanym samochodem w Korei Południowej.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Samochody marki Hyundai
W kolejnych latach firma Hyundai zaczyna szybko się rozwijać i podbijać świat. Model Pony jest eksportowany to różnych krajów na świcie, między innymi: Chile, Argentyny, Egiptu, Belgii, Holandii, Grecji, a następnie do Kanady i Wielkiej Brytanii. W latach 80 wypuszczane są na rynek nowe modele aut, powstaje Hyundai Sonata oraz model Pony Exel. Kolejne 10-lecie to nowe wyzwania i inwestycje. Firma stawia przede wszystkim na poprawę jakości oraz zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Powstają w tym czasie takie popularne modele jak: Hyundai Accent, Hyundai Dynasty i Hyundai Tiburon. W latach 90 powstaje również pierwszy hybrydowy samochód elektryczny model Hyundai FGV-1, którego prototypem była powstała w 1991 roku, Hyundai Sonata. Jednak pod koniec dekady firma zaczyna prace nad wykorzystaniem ogniw wodorowych oraz coraz bardziej popularnych na świecie samochodów typu SUV.
W 2000 roku światło dzienne zobaczył pierwszy model suva Hyundai SANTA FE, który zdobył ogromną popularność, szczególnie wśród amerykanów, zaś 4 lata później pojawia się na rynku kolejna nowość Hyundaia TUCSON.
Firma nieustannie poszukuje nowoczesnych rozwiązań, dzięki czemu jej samochody cieszą się ogromną popularnością wśród kupujących. Firmie przyświeca również idea dbania o ochronę środowiska. Właśnie dlatego inżynierowie i wynalazcy skoncentrowali swoje wysiłki na wykorzystaniu ogniw wodorowych. Dzięki temu w 2013 roku rozpoczęto seryjną produkcję samochodu Hyundai ix35 Fuell Cell zasilanego ogniwami wodorowymi, o dużym zasięgu i szybkim czasie tankowania.
Hyundai, czyli nowoczesna era
Nazwa Hyundai w wolnym tłumaczeniu oznacza nowoczesna era lub nowoczesne pokolenie od słów „Hyun” oraz „Dai” i doskonale pasuje do założeń firmy. To duże międzynarodowe przedsiębiorstwo posiada nie tylko fabryki samochodów, wytwarza również własną stal do ich produkcji, a także posiada własną flotę statków, dzięki czemu może niemal w całości zarządzać wszystkimi etapami produkcji oraz dostawami. To jednak nie wszystko, marka Hyundai inwestuje w rozwój nowoczesnych technologii i poszukiwanie nowych źródeł paliw samochodowych. W 2016 roku na rynek został wprowadzony model IONIQ, był to pierwszy na świecie samochód, który został wyposażony w trzy różne zelektryfikowane rodzaje napędu do wyboru. Dwa lata później zaś na rynku pojawiła się kolejna nowość, czyli samochód elektryczny Hyundai NEXO z napędem bazującym na ogniwach wodorowych drugiej generacji.
Ogniwa wodorowe – przyszłość światowej motoryzacji
Zainteresowanie wykorzystaniem ogniw wodorowych jest coraz większe, ponieważ to one, a nie samochody elektryczne stanowią przyszłość motoryzacji. Jest to bowiem obecnie najczystsze i najbardziej wydajne źródło energii. Trzeba pamiętać, że energię do samochodów elektrycznych również trzeba wyprodukować. Właśnie dlatego firma Hyundai jest silnie zaangażowana w rozwój tej technologii a Eiusun Chung, wiceprezes wykonawczy w firmie Hyundai Motors Grup został mianowany w 2019 roku współprzewodniczącym Rady Wodorowej. Celem firmy jest zwiększenie do 2030 roku, produkcji wodorowych układów paliwowych do 700 000 sztuk oraz wykorzystywanie ich także w innych gałęziach przemysłu.
Nadesłał:
slawek
|