Co zrobić, kiedy turbosprężarka się zepsuje oraz jak temu zapobiec? 1 sposób i 3 rady


Co zrobić, kiedy turbosprężarka się zepsuje oraz jak temu zapobiec? 1 sposób i 3 rady
2023-08-01
Turbosprężarki są wrażliwe na nieodpowiednie traktowanie. Złymi nawykami można skrócić ich życie nawet wielokrotnie. Wymiana tego elementu w razie poważnej awarii będzie kosztować Cię co najmniej 1500 złotych.

 

W przypadku mniejszych uszkodzeń będzie możliwość przywrócenia turbo do prawidłowego stanu za pomocą tańszego zabiegu. Co to za metoda oraz jak postępować z turbosprężarką, żeby działała jak najdłużej? Dowiesz się w dzisiejszym poradniku. Zapraszamy!

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:


Jak zapobiec awarii turbosprężarki, czyli 3 proste metody na dbanie o turbo

1. Nie gaś silnika od razu po zakończeniu jazdy

Pierwszy niesamowicie szkodliwy dla turbosprężarki nawyk. Wracasz z pracy, parkujesz samochód i natychmiastowo go gasisz. Co się wtedy dzieje takiego, że przyspieszasz zużycie turbo? Wraz z wyciągnięciem kluczyka wyłączasz pompę tłoczącą olej do poszczególnych komponentów samochodu. Twoja turbosprężarka zużywa się w normalnym tempie jedynie wtedy, kiedy ma zapewniony olej do samego końca swojej pracy. A turbo nie przestaje działać wraz ze zgaszeniem samochodu. Wirnik znajdujący się w turbosprężarce obraca się dalej mimo zgaszenia pojazdu. Napędził się na tyle, że będzie się obracał przez kolejne kilkadziesiąt sekund. Wyłączeniem pompy oleju pozbawiasz go środka smarnego. Czyli przez np. minutę będzie obracał się z prędkością 150 000 obrotów na minutę bez oleju. Bez środka niwelującego zużycie. Możesz temu zapobiec w prosty sposób. Po przyjeździe na miejsce odczekaj 2 minuty przed zgaszeniem silnika i gotowe.

2. Pamiętaj o regularnej wymianie oleju

Zastosowanie powyższej wskazówki to duży krok w celu wydłużenia żywotności turbosprężarki pod warunkiem, że regularnie wymieniasz olej. Informacje o zalecanej częstotliwości wymiany znajdziesz w instrukcji pojazdu, w internecie oraz u mechanika. Szczególnie polecamy Ci ostatnią opcję. Zwłaszcza jeśli masz swojego stałego mechanika. W takim układzie masz osobę, która będzie mogła na bieżąco dopasować odpowiednie produkty dla Twojego samochodu. Dzięki temu olej będzie świetnie spełniał swoje zadanie, a turbo z pewnością odwdzięczy się długą żywotnością.

3. Nie wyprzedzaj bez zredukowania biegu

Oczywiście mówimy o wyprzedzaniu innego pojazdu, a nie o ciągniku, czy rowerze. Przykładowa sytuacja w terenie niezabudowanym – jedziesz z prędkością 65 km/h na 4 biegu i już planujesz wyprzedzenie kierowcy przed Tobą, który jedzie 60 km/h. Masz sporo przestrzeni na odpowiednie przygotowanie i wykonanie manewru. Więc dociskasz gaz i wyprzedzasz go – przy starcie wyprzedzania masz na blacie 1500 obrotów na minutę. Czujesz, że mimo dociśnięcia gazu samochód nie rwie do przodu. Przyspiesza, ale robi to wyjątkowo ospale. O ile nie masz sportowego samochodu – to zupełnie normalnie, że startując z 1500 obrotów samochód nie zasuwa jak Ferrari. To normalne ze względu na obciążenia, które wywołujesz takim manewrem. Wszystkie podzespoły pojazdu obrywają, a w szczególności turbosprężarka. Element, który ma dostarczać moc w kluczowych momentach. Nie jest w stanie tego zrobić, bo nie uzyskasz optymalnej zrywności przy wciśnięciu gazu z 1500 obrotami na minutę. Sam sprawdź, na jakim poziomie Twój samochód zapewnia najwyższy moment obrotowy. Bez problemu znajdziesz takie informacje w internecie, czy na stronach producenta. Być może to przy 3000 obrotów na minutę zyskujesz największą moc. Szybko dostaniesz do niej dostęp dzięki redukcji biegu. Wykonaj ją przed każdorazowym manewrem wymagającym maksymalnej mocy silnika, a Twoja turbosprężarka długo nie będzie wymagała wymiany, czy naprawy.



Jak tanio naprawić turbo – Gdzie kupić porządne części do turbosprężarek i komu powierzyć naprawę?

Zacznijmy od tego, jakie mamy dostępne części do turbosprężarek. W skład turbosprężarki wchodzą elementy, takie jak wirniki, łożyska ślizgowe, koła kompresji, łopatki, śruby, wałki, tuleje, uszczelki i wiele więcej. Najczęściej w razie awarii wystarczy wymiana danego elementu bądź kilku. Dzięki sprawnej i skutecznej diagnozie problemu szybko dowiesz się, jakie części do turbosprężarek przydadzą się w Twoim przypadku. W ten sposób zmniejszysz koszty – kupisz jedynie niezbędne części. Kliknij link powyżej i skontaktuj się ze specjalistami od turbosprężarek, a ograniczysz koszty naprawy i zapewnisz sobie bezawaryjną pracę turbo. Sprawdź sam!

Źródło fotografii: pixabay.com
Licencja: https://pixabay.com/pl/service/license


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl