Co trzeba wiedzieć o wymianie części karoseryjnych?
Aż 19 milionów samochodów w Polsce ma więcej niż 10 lat. Sprawia to, że naprawy karoserii są u nas nieco częściej wykonywane, niż w innych państwach europejskich. Co trzeba wiedzieć o wymianie części karoseryjnych?
Co trzeba wiedzieć o wymianie części karoseryjnych?
Na wymianę niektórych części karoseryjnych przychodzi czas w momencie, gdy samochód ma kilkanaście lat, a warto zauważyć, że przeciętny wiek samochodu w Polsce to 13,9 roku. Sprawia to, że reperowanie karoserii jest w naszym kraju bardziej popularne, niż mogłoby się zdawać. Nic dziwnego, bowiem części nie są nadmiernie drogie, a ich wymiana jest szybka i prosta. Co warto wiedzieć na temat wymiany części karoseryjnych?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Kiedy wymieniamy części karoserii?
Wymiana części karoseryjnych nie jest przesadnie trudna ani czasochłonna, jednak czasami wymaga nieco więcej uwagi w zależności od tego, w jaki sposób te części zostały ze sobą połączone. Opłaca się w szczególności w sytuacji, gdy naprawa poszczególnych elementów jest niemożliwa lub na tyle kosztowna, że łatwiej je po prostu wymienić. Z ich dostępnością zazwyczaj nie ma problemów. Najczęściej kupowane części karoserii to przykładowo próg pod drzwi, próg wewnętrzny czy poszycie krawędzi bocznych. Reperaturki karoseryjne dostępne przykładowo na stronie reperaturki.pl to szybki i wyjątkowo tani sposób na odświeżenie pojazdu swojego lub Klienta.
Jak wymieniane są części karoserii?
W zależności od tego, w jaki sposób fabrycznie zostały połączone ze sobą części, można zastosować piłę do karoserii, cięcie laserowe lub frezy. Następnie nowy element spajamy z pozostałymi częściami karoserii przy pomocy połączeń zgrzewanych lub lutospawaniem. Obie te metody mają swoje wady i zalety, jednak zazwyczaj nikt nie ma zastrzeżeń co do ich skuteczności.
Kluczowe jest jedynie to, by zastosować odpowiednie parametry wykorzystywanego sprzętu oraz podgrzewać materiał do stosownej temperatury, która może wynosić od 300 do nawet 600 stopni Celsjusza. Nieco rzadziej blachy się spawa lub nituje. W przypadku nitowania warto stosować też masy uszczelniające, jednak jest to zależne od praktyk w konkretnym warsztacie. Kleje dodatkowo zabezpieczają przed korozją i innymi czynnikami niszczącymi.
Nadesłał:
slawek
|