Co oprócz chip tuningu usprawnić może pracę auta?
Ekonomiczność auta, to coś co przyzwala nie tylko na wydajną jazdę, ale także na polepszenie poczucie bezpieczeństwa w czasie wyjazdu. Dlatego wielokrotnie wyłania się sugestia serwisu, jakim jest chip tuning. Dzięki niej możemy otrzymać wyższą wydajność pracy napędu.
Oczywiście chip tuning, poprzedzony jest sprawdzeniem sprawności napędu. Wcześniej warto przetestować również podzespół DPF. Jest on szczególnie wystawiony na nawarstwianie kopcia a także innych gazów, jeżeli podróżujemy po mieście lub na innych niezbyt długich trasach. Zbyt mocno zabrudzone elementy nie nadają się do wymiany wkładu, ale jedynie do całkowitej i co najgorsze kosztownej zamiany.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
USUWANIE DPF / FAP
Alternatywą do usuwania pozostałości po spalinach na sucho, są tzw. elementy mokre FAP. Usuwanie DPF / FAP w tej kwestii odbywa się również za pośrednictwem specjalnych substancji dolewanych do benzyny. Ich celem jest zaniżenie temperatury wypalania zanieczyszczeń znajdujących się na nakładce, w chwili dopalania spalin. Komputer auta podpowiada kierowcy o konieczności wyczyszczenia podzespołu. W takich sytuacjach wystarczające okazuje się aby wyłącznie pokonać nieco większy odcinek. W sytuacji uwidaczniających się odchyleń, trzeba błyskawicznie pojechać do serwisu.
CO Z TYM EGR?
Za zaniżenie parametrów NOx-ów w gazach spalinowych, odpowiedzialne są elementy EGR. Wyjaśniając ich funkcjonowanie w laicki sposób, auto znacznie eliminuje wydzielanie tlenków azotu. Mimo wszystko ponowne doprowadzenie zanieczyszczeń do przewodu ssącego, w dużej mierze jest uzależnione od częstotliwości obrotów silnika. Jak w poprzednich sytuacjach, samochody dedykowane do podróżowania po aglomeracjach, są bardziej narażone na usuwanie EGR. Jeśli tylko w komputerze uwidoczni się błąd sygnalizujący o zablokowaniu zaworu, należy jak najszybciej zdecydować się na wyeliminowanie zanieczyszczenia. W poważnych sytuacjach usuwanie sadzy nie jest już do wykonania, dlatego w punkcie serwisowym doradzana jest całkowita podmiana zaworu.
Wyróżnione powyższe działania mają służyć przede wszystkim do polepszenia efektywności jazdy, usystematyzowania jak najbardziej przyjaznych dla środowiska emisji, oraz poprawienia bezpieczeństwa podróży. Regularna lustracja, a także natychmiastowe wymienianie elementów w czasie pojawienia się różnych odchyleń, pozwoli na pozbycie się gorszych i zazwyczaj nieodwołalnych zniszczeń układów.
Tekst powstał przy współpracy z: AutoTuner.pl - Chip Tuning Gdynia, Gdańsk
Nadesłał:
slawek
|