Awarie samochodów i wymiana akumulatorów


Awarie samochodów i wymiana akumulatorów
2019-12-18
Jak wynika z ostatnich danych Eurostatu, polska branża motoryzacyjna należy do największych w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie w 2017 roku przychody firm motoryzacyjnych zajmujących się handlem i naprawami wyniosły 46 mld euro.

Ile pieniędzy zostawiamy u mechanika?

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

 

W tym roku kierowcy wydawali średnio 1 360 zł na naprawę auta, czyli ponad połowę pensji minimalnej. Wśród kierowców przebadanych na potrzeby raportu dotyczącego napraw[1], aż 65% odwiedziło warsztat samochodowy przynajmniej 1 raz/2 razy w roku, a co trzeci kierowca nawet 3-5 razy w roku. Kto zostawia najwięcej pieniędzy u mechanika? Jak wynika z raportu z największymi wydatkami muszą się liczyć właściciele dużych i drogich aut (najdroższe w naprawie są samochody luksusowe i sportowe). Najmniej pieniędzy u mechanika zostawiają kierowcy użytkujący miejskie, mniejsze samochody. Jednakże koszty są tym wyższe, im starszy jest pojazd – największe wydatki ponoszą osoby jeżdżące samochodami liczącymi 4-10 lat (ok. 1576 zł w skali roku). Jak wynika z raportu, nowoczesne auta (konstruowane w oparciu o najnowsze technologie) wymagają od serwisów samochodowych zaawansowanej wiedzy i droższych narzędzi, a to także wpływa na koszt naprawy.

 

Akumulatory i awarie

 

Według europejskich statystyk akumulatory nadal są jedną z głównych przyczyn awarii pojazdów, co naraża kierowców na niewygody (unieruchomienie pojazdu najczęściej w zimowy poranek) i koszty (wymiana/diagnostyka). Współcześnie wyzwaniem dla akumulatorów są bowiem nie tylko temperatury czy usterki w pojeździe (np. niesprawny alternator), ale także nowoczesne auta – bogato wyposażone, pobierające coraz więcej prądu z akumulatora. Jak zatem zaradzić akumulatorowym usterkom? Oprócz konserwacji i diagnostyki warto postawić na dobór odpowiedniego akumulatora. Okazuje się bowiem, że jeśli akumulator jest dobrze dopasowany do potrzeb pojazdu, znacząco zmniejsza się ryzyko jego rozładowania, także w czasie zimy. Dlatego, gdy dojdzie do awarii akumulatora i konieczna jest jego wymiana, należy wybrać właściwy model, który spełnia wymagania producenta pojazdu i jest dopasowany do stylu jazdy (np. jazda miejska). Producenci akumulatorów udostępniają w tym celu łatwe w użyciu wyszukiwarki, jak Exide Battery Finder (www.exide.com/eu/en/brand/exide), czyli narzędzia do szybkiego wyboru odpowiedniego akumulatora, wyposażone w intuicyjny dla użytkownika interfejs.

 

Dobierz właściwy akumulator

 

Gama akumulatorów jest naprawdę bogata, a wybór nierzadko trudny. Przykład? Producent akumulatorów Exide i Centra oferuje zarówno akumulatory tradycyjne (np. Centra Plus, Exide Excell), jak i akumulatory do aut z bogatym wyposażeniem (Centra Futura, Exide Premium) lub z systemem Start-Stop, np. Exide EFB (Enhanced Flooded Battery) i AGM (Absorbent Glass Mat). Akumulatory możemy podzielić także na główne i wspomagające do systemu Start-Stop (np. Exide Auxiliary). Szeroka oferta akumulatorów odzwierciedla złożoność rynku i zapewnia odpowiedni produkt do konkretnego zastosowania, co zmniejsza ryzyko awarii.

 

Prawdziwą wartością dodaną jest jednak wykorzystanie w akumulatorach węgla jako dodatku chemicznego. Do pojazdów z nowoczesnymi silnikami i z bogatym wyposażeniem elektrycznym Exide proponuje akumulatory Exide Premium Carbon Boost 2.0, które ładują się 2 razy szybciej niż tradycyjne. – Te akumulatory sprawdzą się idealnie w ekstremalnych temperaturach oraz w innych wymagających warunkach. Ponadto technologia Carbon Boost 2.0 zdaje egzamin w ruchu miejskim, w którym wydajność pracy alternatora ładującego akumulator jest bardzo niska. Akumulatory z technologią Carbon Boost 2.0 stanowią także doskonałe usprawnienie pojazdów z tradycyjnym układem napędowym, które potrzebują szybkiego doładowania – mówi Guido Scanagatta, Senior Product Manager Transportation w obszarze EMEA w Exide Technologies.

 

Akumulatory EFB firmy Exide z formułą Carbon Boost 2.0 wspierają też pojazdy z dużym zapotrzebowaniem na cykliczność, zarówno z systemem Start-Stop, jak i bez niego, oferując dodatkową moc. Inteligentne alternatory i hamowanie rekuperacyjne w pojazdach z systemem Start-Stop gwarantują optymalny odzysk energii, maksymalną oszczędność paliwa i niską emisję CO2. Dodatkowo akumulatory Exide EFB z formułą Carbon Boost 2.0 do pojazdów z napędem typu Start-Stop mogą wpłynąć na wydłużenie żywotności tradycyjnych układów napędowych – dodaje ekspert Exide.

Obie gamy akumulatorów Exide wyróżniają się na rynku wtórnym pod względem wydajności energetycznej. A dzięki oszczędności paliwa i rzadszym wymianom akumulatorów, kierowcy mogą cieszyć się niższymi kosztami użytkowania pojazdów.

 

By dowiedzieć się więcej o wiodących produktach Exide Technologies, odwiedź stronę: www.exide.com/eu.

 



[1] Raport platformy DobryMechanik.pl, 2019 r.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Alicja Sidorowicz

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl