5 najczęstszych pytań, jakie otrzymują kobiety w warsztacie samochodowym


5 najczęstszych pytań, jakie otrzymują kobiety w warsztacie samochodowym
2019-04-16
Wizyta w warsztacie samochodowym dla niektórych kobiet wiąże się ze stresem, między innymi ze względu na brak znajomości specjalistycznego słownictwa i wiedzy technicznej.

Aby naprawa przebiegła szybko i sprawnie, warto wiedzieć, jakich informacji oczekuje mechanik. Tutaj kluczową rolę odgrywa komunikacja. Jak więc przygotować się do wizyty w warsztacie samochodowym? Wystarczy znać odpowiedzi na kilka podstawowych pytań!

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Pytanie nr 1

Pierwsze pytanie, jakie zadają mechanicy, zazwyczaj brzmi: w czym tkwi problem? Pracownicy warsztatów to na ogół ludzie ze zmysłem technicznym, dlatego preferują krótki i bardzo konkretny przekaz. W takiej sytuacji najlepszą odpowiedzią jest: proszę wymienić w moim samochodzie wszystkie klocki hamulcowe, na oryginalne modele, zalecane przez producenta. Taka informacja może dotyczyć każdej części, nie tylko układu hamulcowego. Pracownik warsztatu otrzymuje kompletną informację o oczekiwaniach klienta i może określić czas potrzebny na zrealizowanie usługi. Niestety nie każdy jest w stanie tak konkretnie określić problem dotyczący pojazdu. W takiej sytuacji należy skupić się na lokalizacji usterki. Jeżeli samochód wydaje niepokojące dźwięki, należy sprawdzić, skąd konkretnie one pochodzą. Taka informacja jest dla mechanika bezcenna i redukuje do minimum czas naprawy.

 

Pytanie nr 2

Drugim najczęściej zadawanym pytaniem jest: kiedy dana część była wymieniana? Elementy eksploatacyjne samochodu należy regularnie wymieniać. W zależności od części, producenci podają liczbę kilometrów lub czas, po którym powinna nastąpić wymiana. Jeżeli użytkownik auta tego nie zrobi, może, choć nie musi, wiązać się to z szybszym zużyciem także innych części. Na przykład w przypadku problemów z zawieszeniem warto sprawdzić przed wizytą w warsztacie, co konkretnie było wymieniane, jak również kiedy i gdzie było to robione. Taka niezwykle cenna informacja pozwala mechanikowi określić z dużą dozą prawdopodobieństwa, czy wystarczy np. wymienić tylko końcówkę drążka kierowniczego, czy też cały drążek.

 

Pytanie nr 3

Trzecie pytanie, które może pojawić się podczas wizyty diagnostycznej, dotyczy stosowanego oleju silnikowego. Jeżeli pod maską samochodu nie ma informacji o marce oraz jego parametrach, mechanik może tylko przypuszczać, jaki olej krąży w silniku. Stosowanie oleju zalecanego przez producenta oraz regularna wymiana mają bezpośredni wpływ na żywotność i poprawne działanie najważniejszych elementów silnika.

 

Pytanie nr 4

Kolejne pytanie, na które warto znać odpowiedź, brzmi: czy ktoś tę usterkę próbował już naprawiać? Niestety w większości przypadków nieudane próby samodzielnej naprawy kończą się pogłębieniem problemu. W takim wypadku mechanik powinien wiedzieć, co zostało zrobione, czy wszystkie części są na miejscu i jak pojazd zachowuje się po takiej ingerencji. Taka wiedza pozwoli pracownikowi warsztatu samochodowego na lepsze przygotowanie się do usunięcia problemu.

 

Pytanie nr 5

Mechanicy często pytają też o sposób eksploatacji pojazdu. Dotyczy to zarówno miesięcznego przebiegu, jak i miejsc, po których najczęściej porusza się użytkownik. Pracownika warsztatu samochodowego najbardziej interesuje to, czy auto wykonuje wyłącznie krótkie, kilometrowe przejazdy, czy używane jest w cyklu mieszanym, czyli w mieście i np. na autostradach. Dlaczego jest to takie istotne? Jeżeli pojazd wykonuje wyłącznie kilkukilometrowe odcinki, nawet zimą, jest bardziej narażony na występowanie problemów np. z odmą czy akumulatorem, niż samochody użytkowane w cyklu mieszanym.

Podsumowując – dobre przygotowanie się do wizyty w warsztacie samochodowym pozwoli zaoszczędzić czas zarówno mechanikowi, jak i klientowi. Znajomość odpowiedzi na powyższe pytania to dobry wstęp do komfortowej współpracy. Dzięki temu mechanik będzie miał ułatwioną pracę, a klient z warsztatu wyjdzie zadowolony i z pewnością wróci do niego ponownie.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Aleksandra Matuła

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl