Polska odnotowała drugi największy wzrost sprzedaży Nissana w Europie
![]() |
W ubiegłym roku Nissan osiągnął sukces na polskim rynku, osiągając rekordowy w swojej historii poziom sprzedaży ponad 12 tysięcy samochodów. Oznaczało to uzyskanie sprzedaży o niemal 20% lepszej niż w roku 2008.
Jednak polski oddział Nissana osiągnął także znaczącą pozycję na arenie europejskiej.
W rocznym zestawieniu sprzedaży firmy Nissan za rok 2009 Polska znalazła się na 9tym miejscu.
Wśród 10ciu największych rynków nasz rynek był drugim, za Niemcami, pod względem wzrostu sprzedaż samochodów Nissan w porównaniu do roku 2008.
W Polsce gwiazdą sprzedaży okazał się lider segmentu crossoverów, Nissan Qashqai. Okazało się, że w pozostałych krajach ten model również utrzymał ogromne zaufanie i zainteresowanie wśród klientów i znalazł się na pierwszym miejscu sprzedaży w całej Europie.
Nissan Sales Central & Eastern Europe, założona w lipcu 2005 r., obejmuje swoim zasięgiem cztery kraje: Węgry, Polskę, Czechy i Słowację. W 2009 r. Nissan sprzedał w tym regionie 19700 samochodów. Firma zatrudnia 130 pracowników w 4 stolicach oraz ma 85 placówek handlowych prowadzonych przez 50 dealerów.
Wyniki sprzedaży w 2009 roku na terenie Europy
Model |
Rok 2009 |
Różnica pomiędzy 2008 |
Qashqai |
202823 |
-7.4% |
Micra |
83,309 |
+0.2% |
Note |
57,306 |
-32.1% |
X Trail |
24752 |
-53% |
Pixo |
24411 |
- |
Navara |
18435 |
-45.3% |
Tiida |
16131 |
-61% |
Almera Classic |
12082 |
-54% |
Cabstar |
7843 |
-39% |
Primastar |
7388 |
-44% |